fbpx

הפרלמנט הגרמני אישר נישואים גאים בגרמניה

ברוב עצום אושרה הצעת החוק המאפשרת נישואים גאים בגרמניה ומעניקה את כל הזכויות הכרוכות בנישואים, כולל אימוץ. קנצלרית גרמניה התנגדה לחוק אך אפשרה חופש הצבעה לחברי מפלגתה. "נוצר מומנטום בגרמניה. שוויון נישואין אינו היעד הסופי"
berlin

אחרי שנים של קמפיינים בנושא, אישר הבונדסטאג הגרמני הבוקר חקיקה שתאפשר נישואים גאים בגרמניה.

החוק החדש עבר ברוב של 393 מחוקקים שהצביעו בעד החוק, אל מול 226 מחוקקים שהתנגדו לו וארבעה שנמנעו. בין המתנגדים קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שהסבירה כי לדעתה “נישואים הם בין גבר ואישה”.

עד עתה, זוגות גאים לא יכלו להנשא בגרמניה, אך עמדה בפניהם האפשרות לאיחוד אזרחי הנהוג במדינה מאז שנת 2001. החקיקה החדשה, שאמורה להכנס לתוקף עד סוף השנה, מעניקה לזוגות מאותו המין את כל הזכויות הנלוות לנישואים המוגדרות בחוקיה של גרמניה, כולל האפשרות לאימוץ.

“אחרי שנים של המתנה ותקווה, משפחות הקשת בגרמניה יקבלו עכשיו הכרה שווה על פי החוק”, אמרה מנכ”לית ILGA-Europe אוולין פרדיס, “זוהי אבן דרך היסטורית שיכולה לעורר להביא לשינויים נוספים עבור הלהט”בים. ההחלטה הבוקר, תוצאה של התמדה של שנים, יצרה מומנטום בגרמניה. שוויון נישואין אינו היעד הסופי. להט”בים ובני משפחותיהם צריכים להרגיש בטוחים ונתמכים בכל היבט של חייהם – מחוץ למשרד הרישום האזרחי, כמו גם בתוכו”.

החוק החדש, יוזמה של שלוש מפלגות השמאל בבית התחתון בפרלמנט: הסוציאל-דמוקרטים, הירוקים והשמאל הקיצוני, תפס תאוצה בשבוע האחרון לקראת הבחירות הכלליות בגרמניה שאמורות להערך ב -24 בספטמבר, ובעקבות הצהרתן של המפלגות הגדולות שתמכו בנישואים חד מיניים כי לא יכנסו לממשלה קואליציונית, אלא אם כן ישתנה החוק.

למרות התנגדותה לחוק החדש, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תרמה להעברתו בכך שאפשרה לחברי מפלגת האיחוד הנוצרית-דמוקרטית, שהיא עומדת בראשה, להצביע על פי צו מצפונם ולא חייבה אותם להצביע על פי מצע המפלגה.

מרקל הסבירה כי החליטה לאפשר חופש הצבעה לאחר שפגשה זוג נשים לסביות שאימצו 8 ילדים. לדבריה, לה אישית יש בעיה עם נישואים מאותו המין, אך היא השתכנעה כי מדובר בנושא בו כל אחד צריך להצביע על פי מצפונו. “ההחלטה שלי הייתה אישית”, אמרה מרקל, “אבל אני מקווה שאישור נישואים לחד-מיניים יוביל לשלום חברתי”.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן