fbpx

הפוליטיקאית הטרנסג’נדרית הבכירה באירופה – פטרה דה סוטר מונתה לסגנית ראש ממשלת בלגיה

דה סוטר, פרופסור לגינקולוגיה המתמחה בפוריות וחברה בפרלמנט האירופי מאז יולי 2019, נבחרה לתפקיד במסגרת כינון הממשלה החדשה והפכה לפוליטיקאית הטרנסג'נדרית הבכירה באירופה | "עכשיו, עם הממשלה הזו, אני יכולה לפעול למען עתיד חדש לכל הבלגים"
Petra De Sutter
Wikimedia | CC BY-SA 4.0

ביום חמישי (1/10) הושבעה פטרה דה סוטר מהמפלגה הירוקה הפלמית לסגנית ראש הממשלה בבלגיה והפכה לפוליטיקאית הטרנסית הבכירה ביותר באירופה.

פטרה דה סוטר, שהיתה חברה בפרלמנט האירופי מאז יולי 2019, מונתה לתפקיד לצד שישה פוליטיקאים נוספים.

מינויה של דה סוטר הוא חלק מהקמת הממשלה החדשה בבלגיה, בה לא הוקמה ממשלה מן המניין מאז דצמבר 2018, כאשר קואליציית ארבעת המפלגות קרסה. בתקופה שבין הבחירות הפדרליות שנערכו בשנת 2019 ועד לחודש מרץ השנה, היא הונהגה על ידי ממשלה זמנית בראשות ראת הממשלה הראשונה במדינה, סופי וילמס, שתכהן במשלה החדשה כשרת החוץ הראשונה של המדינה.

דה סוטר היא פרופסור לגינקולוגיה המתמחה בפוריות. היא תומכת מוכרת בזכויות הקהילה הטרנסג’נדרית ולאורך כל הקריירה הפוליטית שלה דיברה בגלוי ובפתיחות על חוויותיה כאישה טרנסית.

“הייתי בת ארבעים כשהחלטתי להיות האישה שתמיד הייתי. בגלל ההחלטה הזו איבדתי עמיתים, מכרים ואפילו חברים”, אמרה דה סוטר בראיון שפורסם באתר האינטרנט שלה, “לא לכולם היה את המזל שלי להתקבל על ידי סביבת העבודה שלי ועל ידי שותפיי לחיים. למעשה, מעט מאוד אנשים במצבי הם בעלי מזל זה. זו הסיבה שאני צריכה לפעול עבור אלו שאין להם את המזל הזה. אני חושבת שזה כל כך לא צודק שאנשים בעולם נאלצים לסבול רק בגלל מי שהם רוצים להיות”.

דה סוטר הודתה על מינויה בטוויטר וכתבה: “אסירת תודה על האמון שקיבלתי ממפלגתי. אמש, לצד 1,000 חברים אחרים, נתתי אור ירוק לממשלה החדשה. עכשיו, עם הממשלה הזו, אני יכולה לעשות את מה שנדרש כדי לשקם את מדינתנו ולפעול למען עתיד חדש לכל הבלגים”.

דה סוטר הוא כיום הפוליטיקאית הטרנסג’נדרית הבכירה ביותר באירופה. מוקדם יותר השנה הפכה מארי קאו לפוליטיקאית הטרנסג’נדרית הראשונה של צרפת כשנבחרה לראש עיריית טילוי-לז-מרקיינס, ובאיטליה הייתה זו  ג’יאנמרקו נגרי שנכנסה לתפקיד ראשת העיר טרומלו בשנה שעברה והפכה לפוליטיקאית הטרנסג’נדרית הראשונה של איטליה.

עוד בנושא:  אז מה רואים ביום כיפור? המלצות צפייה לחגי תשפ"ד

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן