fbpx

המרכז הגאה של עיריית תל אביב-יפו חונך מרכז למשפחה

ליווי משפטי ייעודי, קבוצות של נוער להורים גאים, קבוצה להורים לילדיםות מהקשת הטרנסית, קבוצות "שידוכים" להורות משותפת, ייעוץ זוגי ומשפחתי ושלל פעילויות לילדים הם רק חלק מהפעילויות של המרכז החדש למשפחה | "נמשיך להאיר כמגדלור ולתת יד לכל מי שרוצה להקים משפחה"
משפחותגאות

במשך מעל לעשור של פעילות, נפתחו במרכז הגאה של עיריית תל-אביב יפו עוד ועוד פעילויות המיועדות למשפחות הגאות בעיר. בשנים האחרונות שמה עיריית תל אביב דגש על הטיפול בגיל הרך ויצרה מענים בשלל נושאים המקלים על יוקר המחייה של משפחות עם ילדים.

בימים אלו הוחלט בעיריית תל אביב – יפו לרכז ולהרחיב את הפעילות הענפה שמציע המרכז הגאה למשפחות ולחנוך את “המרכז למשפחה במרכז הגאה”, המציע מגוון מענים ייעודיים לקשת המשפחות הגאות בעיר.

המרכז למשפחה במרכז הגאה הוא חלק חשוב במאבקה של הקהילה הגאה לשוויון והקמתו נובעת מתפיסת עולם פלורליסטית של העירייה, המקדמת חינוך לשוויון מתוך הכרה בשונות, מגיל צעיר, בכל מוסדות החינוך בתל-אביב-יפו.

המרכז שואף לחזק מודעות מגדרית בקרב הורים, מתוך הבנה שהיא הבסיס לסובלנות וקבלת נטיות מיניות ומגדריות מגוונות אצל הילדים ותנאי הכרחי לחוויית ילדות בונה לילדים באשר הם. מרכז המשפחה מציע סביבה חברתית ותומכת למשפחות גאות ואחרות המעוניינות לצמוח ולהצמיח, לאור ערכים אלו ואפשר לקבל בו מענה לכל השאלות המשפחתיות המשמעותיות – החל מהתלבטות לגבי אופן הבאת ילדים לעולם, דרך זוגיות גאה וכלה בגידול ילדים והחיים כמשפחה. במרכז החדש אפשר למצוא שותפה או שותף להקמת משפחה, לקחת חלק בשלל קבוצות הנחייה להורים וילדים מכל הקשת הגאה בהן קבוצה להורים לילדיםות מהקשת הטרנסית בכל הגילאים, לקבל ייעוץ טיפולי זוגי או משפחתי וליהנות מפעילויות איכותיות לילדים. גם ה”צוציגן”, המהווה מרחב שיווני ומכיל לילדים והוריהם מתחדש והוא התרחב ועבר למתחם בצלאל ברחוב טשרניחובסקי.

שירות נוסף שיפתח במרכז הוא שירות ייעוץ משפטי ייעודי למשפחות גאות בהובלת עו”ד מיכל עדן, המתמחה בזכויות להט”ב בישראל. הייעוץ, שהוקם מתוך התפיסה כי כל המשפחות זקוקות מפעם לפעם לייעוץ משפטי וכי למשפחה הגאה יש ייחודיות הדורשת הגנה מיוחדת, נועד לתת כלים להגנה על הזוגיות וההורות במקרים בהם החיים מובילים אותנו למקומות בהם נדרש ייעוץ משפטי, בבניית משפחה ובליווי בעת משבר כמו פרידה או פטירה. הייעוץ יינתן בנושאים הקשורים להסדרת מעמד של בני.ות  זוג בישראל, בניית זוגיות, הסכמים לחיים משותפים, נישואין בחו”ל, צוואות ועוד נושאים אשר מהווים חלק חשוב ממרקם החיים במשפחה הגאה.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

“הכותרת “המשפחה הגאה” מכילה עבורי את האישי מאוד”, מסביר איתי פנקס-ארד, חבר מועצת העיר ומחזיק תיק הקהילה, “הדרך שעברנו יואב ואני כמשפחה בעשרים השנים האחרונות – ההיכרות שלנו, החתונה בקנדה ולידתן של גל ונועה בהודו ואור בתאילנד. מצד שני, זה גם צירוף מילים שמתחבר לי למאבק – הדרישה להכרה בנישואים שנערכו מחוץ לישראל, בג”צ הפונדקאות שהגשנו יואב ואני לפני עשור ואליו הצטרפו אבות גאים, תמוז וזוגות נוספים, עתירות זוגות נשים לזכות ולשוויון בהורות, השוויון באימוץ ועוד. היום, 25 שנים מאז הגיע יוסי לביתם של פרופ׳ עוזי אבן ועמית קמה שהחלו במאבק על הזכות לגדלו ולאמצו ובמקביל הגישו טל ואביטל ירוס-חקק את עתירותיהן על הזכות של נשים להט”ביות להיות אימהות – המדינה עדיין מגמגמת בכל מה שקשור להכרה בנו  כשווים אבל אנחנו דואגים לכך שעיריית תל אביב יפו בראשות ראש העירייה רון חולדאי תיכנס שוב לנעליה בהובלת המרכז הגאה – הלב של הקהילה בישראל – שמקים היום את המרכז הארצי למשפחה כדי לדאוג שאל כולנו יגיע המידע ויינתנו שירותים ואל מול ביזיון לאומי-ממשלתי מתמשך, נמשיך להאיר כמגדלור ולתת יד לכל מי שרוצה להקים משפחה”.

“ממשיכים לקבוע עובדות בשטח ולאחר תהליך בניה ממושך אנו גאים להציע תחת קורת גג אחת מגוון מענים למשפחות”, נסר אביהו מיזן, מנהל המרכז הגאה, “המרכז למשפחה הוא נדבך משמעותי בתמיכה חסר התקדים של עיריית תל-אביב-יפו בקהילה הגאה ויאפשר לראשונה לאלפי משפחות מרחב בו הן, ילדיהן ובני משפחתן יוכלו להרגיש הכי בבית. המרכז מציע מאגר גדול של שירותים חדשים, סדנאות, אירועים ופעילויות שוטפות שילכו ויתרחבו במהלך החודשים והשנים הקרובות. אנחנו מזמינים את משפחות הקהילה לקחת חלק!”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן