fbpx

המדריך לצועד.ת – מצעד הגאווה בחיפה

ביום שלישי הקרוב תעניק עיריית חיפה את "אות יקירי הקהילה הגאה" וביום שישי יצעדו אלפים במצעד הגאווה בחיפה שיסתיים בהפנינג גאווה | מיהם מקבלי האות, מי על הבמה ומה עם המשאיות? כל המידע על מצעד הגאווה ה-13 בחיפה
מצעדהגאווהחיפה 2018
מצעד הגאווה 2018 | צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

אלפים צפויים לחגוג במצעד הגאווה החיפאי שייערך ביום שישי, ה- 28 ביוני 2019. זהו המצעד ה-13 המתקיים בחיפה והוא יכלול מסיבות והופעות כשעל הבמה המרכזית יופיעו מרגי, מלכות דראג מהמובילות בארץ ו-DJ דניאל מריומה.

אירועי חודש הגאווה בחיפה כוללים מגוון אירועים, בהם: מסיבות, הרצאות ואירועי תרבות. האירועים מתקיימים בהובלת “בית הקהילות” חיפה, המשמש בית לכל הקהילות הגאות ומקיים פעילויות מגוונות לבני כל הגילאים לאורך כל השנה.

בין האירועים הבולטים: פסטיבל TLVFEST של סרטי גאווה, המתקיים בסינמטק חיפה זו הפעם הרביעית, “חמישים שנה לסטונוול” במתנ”ס ירושלים בשכונת הדר, “ממרשה פ. ג’ונסון ועד אלישע אלכסנדר” עם סתיו אתלן בבית הקהילות – חיפה, קבלת שבת גאה במרכז חינוך ליאו באק, סדנת תנועה מעצימה בבית הגפן, מפגש עם ד”ר חנה ספרן, ממרכז “אשה לאשה”, ההצגה “הגדר” בתיאטרון חיפה,  לילך בן דוד במועדון ה D1 על הפוטנציאל המהפכני של קוויריות.

יום שלישי – 25.6 – טקס הענקת אות “יקיר הקהילה הגאה”

ביום שלישי בשעה 19:00 יתקיים טקס הענקת אות “יקיר הקהילה הגאה”. הטקס יתקיים בגן קסל הצמוד ל”בית הקהילות” במעמד ראש העיר חיפה, ד”ר עינת קליש רותם.

“אות יקיר הקהילה הגאה” מוענק מאז 2016 לאנשים מהקהילה הגאה ובני בריתה שנולדו וגדלו או חיו בחיפה ובקריות ובפועלם התרבותי, הפוליטי או החברתי הביאו לשינוי למען הקהילה הגאה, המקומית או הארצית.

השנה יוענקו אותות יקירי ויקירות הקהילה לא.נשים הבאים:

פרופ’ עוזי אבן, חבר הכנסת הגאה המוצהר הראשון בישראל, ממקדמי מעמד הלהט”ב בצבא ועוד

ד”ר רות ליטווין, על פועלה ב”אישה לאישה”, קידום הקהילה הגאה בגיל השלישי והקמת ארגון “בשלה”

ד”ר דורה מלל, על פועלה למען הקהילה הטרנסג’נדרית בתחום בריאות הנפש בחיפה והצפון

אמיר פרישר גוטמן ז”ל, על תרומתו לקידום המאבק להורות להט”ב בישראל ועל היותו גיבור תרבות להט”ב מוצהר עבור צעירים ומבוגרים. האות יוענק לבני משפחתו של אמיר ז”ל אשר ישתתפו בטקס.

יום שישי – 28.6 – מצעד הגאווה החיפאי

10:30 התכנסות בצומת שד’ מוריה-צפרירים.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

12:00 התחלת המצעד – המצעד יוזנק מצומת צפרירים וינוע לאורך שדרות מוריה ועד לגן האם, בליווי משאיות עם מוסיקה.

13:30 פתיחת הפנינג הגאווה בגן האם בהשתתפות: מרגי, מלכות דראג מהמובילות בארץ ו-DJ דניאל מריומה.

הסדרי תנועה
במסגרת ההערכות למצעד הגאווה, יסגרו צירי התנועה הבאים: ציר מוריה – שדרות הנשיא (לכיוון צפון) ייסגר לתנועה בקטע שבין רחוב צפרירים ועד לגן האם בין השעות 09:00 ועד 13:30. בזמן כניסת התהלוכה לגן האם ייסגר ציר שדרות הנשיא ממרכז הכרמל ועד צומת שד’ הנשיא ורח’ התשבי לשני הכיוונים. במידה וגן האם יתמלא עד אפס מקום בזמן ההפנינג, ייסגר לתנועה ציר שדרות הנשיא בקטע שבין רח’ התשבי – מרכז הכרמל בין השעות 13:30 – 17:00. כמו כן ייחסמו לתנועת רכבים כל הרחובות החוצים את ציר התהלוכה. לא תותר חניית רכבים לאורך ציר התהלוכה החל מערב לפני האירוע. רכבים שיחנו במקום ייגררו ע”י העיריה.

מומלץ לעשות שימוש בתחבורה ציבורית. ניתן להתעדכן במוקדי השירות ובאתרי האינטרנט של החברות השונות באשר לשינויים במסלולי התחבורה ובמועדי הנסיעות.

בטיחות ובטחון
את המצעד יאבטחו מאות שוטרים שיהיו פרוסים לאורך מסלול הצעידה, במטרה לשמור על הסדר הציבורי ושלום המשתתפים. שוטרי תנועה ומתנדבים של משטרת ישראל , יעסקו משעות הבוקר המוקדמות בהכוונה ובהזרמת התנועה, על מנת לצמצם למינימום את הפגיעה בחיי השגרה ולאפשר את קיום הצעדה באופן מיטבי.  מוקד המידע של משטרת ישראל, עומד לרשות הציבור, לצורך קבלת מידע  בנוגע להסדרי תנועה וחסימות צירים ניתן לפנות למוקד 110.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ערן הגב

    כיף לראות שלמרות שהפורום החיפאי נסגר, הוא הצליח להביא שינוי מטורף ומדהים בעיר מבחינת להט”ב והמצעד המעולה הזה! כל הכבוד ליוזמה המקורית ולפעילים

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן