fbpx

המדריך לאינטימיות במהלך התפרצות נגיף הקורונה

האם אפשר להדבק בקורונה במהלך יחסי מין? האם הריחוק החברתי אליו אנו מחוייבים בימים אלו כולל גם סטוצים? כיצד נראה השיח באפליקציות ההיכרויות בימי הקורונה והאם זה זמן טוב להפסיק עם הפרפ? | כל השאלות והתשובות על אינטימיות תחת מגפת הקורונה
זוגמיטה
piqsels | cc0

ההוראות העדכניות של משרד הבריאות משאירות אותנו בבית ומאלצות אותנו לחזור ולעסוק בפעילויות האינטימיות ביותר שיש – בלי מרחב ציבורי, בלי התקהלויות, רק אנחנו והקרובים אלינו, במקום הכי אישי.

אבל גם במרחב הביתי ההגבלות לא מפסיקות – החשש מלבוא במגע עם אדם הנושא את הוירוס, מצמצם גם את המפגשים החברתיים האפשריים בתוך הבית עם חברים קבועים או עם מכרים מזדמנים. כך יוצא שהבידוד שמרחיק אותנו מהמסיבות, האירועים החברתיים, חדרי הכושר וארועי התרבות, מרחיק אותנו גם מאינטימיות.

מי שהתמזל מזלו ונמצא בזוגיות, יכול לנצל את תקופת ההסתגרות כדי לגלות מחדש את התשוקה שבמערכת היחסים, אך מי שעיקר חיי המין שלו סובבים סביב מפגשים מזדמנים או סטוצים, נאלץ לא רק להתבודד, אלא גם להתנזר, לתקופה ארוכה שסופה עדין לא ידוע.

כן, הסטוצים סותרים את הנחיות משרד הבריאות

חשוב קודם כל להבין – למרות שהן אינן מתייחסות ישירות לסטוצים או דייטים, הנחיות משרד הבריאות ברורות מאד בנושא הקרבה הפיזית וקובעות כי “יש לשמור על הקשרים החברתיים באמצעי תקשורת מרחוק ולהימנע מאירוח של חברים ובני משפחה שאינם מתגוררים בבית”. בנוסף, ההנחיות מבקשות להקפיד על מרחק שני 2 מטרים בין אחד לשני בכל מצב של המצאות במתחם משותף, מה שהופך את יחסי המין תחת ההנחיות לאתגר רציני.

אל ההנחיות של משרד הבריאות מצטרפות גם ההנחיות של רופאי הקהילה, שמבהירים כי למרות שנגיף ה CORVID-19 לא עובר במגע מיני עצמו, הסיכוי להדבק במהלך מגע מיני הוא קרוב ל-100%.

ד”ר רותי גופן וצוות המרפאה הגאה ככר הבימה, הוציאו הנחייה לגברים הומואים וביסקסואלים לגבי מפגשים דרך אפליקציות להכרויות ונגיף הקורונה. “אנו ממליצים בתקופה הקרובה לצמצם מפגשים דרך אפליקציות ההיכרויות: אטרף, גריינדר וכו”, נכתב בהמלצה, “אין כרגע מידע לגבי מעבר של נגיף הקורונה ביחסי המין עצמם, אולם המגע הקרוב עם הפרטנר, נשיקות, חשיפה לרוק ולהפרשות מערכת הנשימה, עלול לגרום להדבקה בקורונה. לכן בתקופה הקרובה השתדלו לצמצם ואף להימנע ממפגשים דרך אתרי ההיכרויות”.

“יותר ויותר מחקרים מראים שמלבד מעבר בריריות ודרכי הנשימה שלנו, בחלק רב מהחולים הוירוס נמצא גם בצואה”, הוסיף בפוסט משלו ד”ר רועי צוקר ממרפאה הגאה של הכללית, “כאשר הוירוס נמצא בצואה גם “רימינג” הוא אפשרות הדבקה נוספת. מעבר לכך הסיכוי שלא להדבק ממישהו חיובי עמו אתה מקיים מגע מיני הוא למעשה אפסי. תזכרו אנחנו מדברים על עשרות אחוזים(!) מהחיוביים אשר אינם מציגים כל סימפטומים ואין לכם דרך לדעת אם הם חיוביים. המספרים העכשוויים מדברים על 50-60 אחוז. אל תגידו “לי זה לא יקרה”, “זה לא קשור אלי” וכל זאת בחסות החרמנות הרגעית. בשעה הקשה הזו האחריות שלכם היא לא רק עליכם, היא על ההורים שלכם, על הסבים והסבתות שלכם ועל החברים שלכם. זו השעה לאחריות חברתית וכמו שאין ברירה וחייבים להשתמש ברפואה דיגיטלית זה הזמן, פשוט להשתמש באונליין גם לצרכי סיפוק עצמי, פשוט ככה”.

הקורונה מוציאה את החשק להפגש

האם חברי הקהילה נשמעים להמלצות ואכן מצמצמים את פעילותם הפיזית? האם במקביל להתרוקנות מקומות העבודה, המרחבים הציבוריים וחשבונות הבנק, מתרוקנות גם אפליקציות ההיכרויות? לא בהכרח. הבידוד מוביל רבים להעביר את הזמן באפליקציות, אך כמות המחוברים לאפליקציות ההיכרויות לאו דווקא מעידה על כמות המפגשים המזדמנים. עבור רבים מאיתנו האפליקציות הן הרשתות החברתיות בהן אנחנו יכולים להכיר, לשוחח ולהעביר את הזמן. וזמן יש לנו עכשיו בשפע.

גם החברות המפעילות את אפליקציות ההיכרויות מודעות למצב, והאפליקציות השונות נפתחות בהודעה מפורטת המסבירה על הנגיף ועל אפשרויות ההדבקה ומפנות למידע מורחב באתרי הבריאות המוסמכים.

עוד בנושא:  המחזמר שיקגו מגיע למרכז ענב ואתם יכולים לזכות בכרטיס זוגי

“אין מצב שאני עושה סטוצים בתקופה הזו”, אומר לנו נתי, “הקורונה הזאת מוציאה את החשק להפגש. לא בטוח שאני אצליח לשמור על מרחק של שני מטר מכל אדם שאני פוגש, אבל בסטוץ זה עוד יותר גרוע. ברגע שנוגעים, מתנשקים ומזיעים אחד על השני, הסיכוי להעברת הנגיף הוא כמעט 100% ולא שווה לקחת את הסיכון”.

“אני נמצא יותר זמן באפליקציות כי הן מעבירות לי את הזמן”, מספר אבי, “במהלך השגרה אם הייתי נכנס לאפליקציה ושורף כמה שעות בניסיונות לחפש סטוץ, הייתי מרגיש שזה בזבוז זמן וכועס על עצמי, אבל בתקופה הזו גם ככה יש יותר מדי זמן פנוי, אז זה פחות נורא. אני מתכתב בתקופה הזו עם הרבה יותר אנשים מבעבר, ולרובם גם יש יותר סבלנות, כך שאני מצליח להכיר ולהתרשם ואפילו לסנן ולשמור כמה נבחרים לימים של אחרי הקורונה”.

בניגוד לאלה שבוחרים בהתנזרות מלאה, יש כאלה שבוחרים בשיטת הסיכון המחושב. “אני צמצמתי את מספר הסטוצים לשניים קבועים”, מסביר רמי, “שזה כמעט כמו זוגיות. ככה שאם מתעורר בי החשק יש לי את האופציה, אבל אני עדיין שומר על מגע עם סביבה יחסית מצומצמת”.

כמובן שהדברים שונים כאשר מדובר בזוגות החיים יחד באותו בית, שכן זה כמעט בלתי אפשרי לשמור על “ריחוק חברתי” מבני ובנות הזוג איתם אנו חולקים את הבית – ואת המיטה.

אם אתם גרים עם בן זוג ולשניכם אין שום תסמינים, וההסתברות שנחשפתם לנגיף היא נמוכה, יחסי מין עשויים להיות דרך נהדרת ליהנות ביחד, להישאר מחוברים ולהקל על חרדה בזמן שעשוי להיות מלחיץ.

אם אתם לא נמצאים בזוגיות, יזיז קבוע יכול להיות פתרון – במקום להפגש עם אנשים רבים, ולהגדיל את סיכוי להחשף למישהו שנושא את הנגיף, מפגשים עם אדם קבוע מקטינים את הסיכון הזה. הכניסו אותו לרשימה המצומצמת של האנשים איתם אתם נפגשים, לפחות עד שהסגר יאכף באופן רשמי.

קיום יחסי המין עשוי להצטמצם במהלך השבועות הקרובים, אך אין זה אומר שעליכם להתנזר מצורות אחרות של הבעת אירוטיקה, כמו סקסטינג, שיחות וידאו, קריאת ארוטיקה ואוננות, שממשיכות להיות אופציות.

אם מפסיקים עם הסקס – אפשר גם להפסיק עם הפרפ?

ההחלטה של רבים להפסיק עם יחסי המין המזדמנים לתקופה הקרובה, מעלה בקרב גברים רבים תהיות לגבי המשך הטיפול בפרפ. בועד למלחמה באיידס מספרים כי בעקבות המלצת משרד הבריאות וגופים מקצועיים נוספים המטפלים בהתפרצות הקורונה, להימנע כמה שניתן ממפגשים שאינם חיוניים, הם מקבלים פניות רבות בנוגע להפסקת לקיחת פרפ, עקב כוונה להימנע מיחסי מין מזדמנים בתקופה הקרובה.

על מנת להימנע מטעויות בהפסקת פרפ, קיבלנו מד”ר וגנר קולסקו, חבר הוועד המנהל ומנהל מרפאת גן מאיר, את כללי העלייה והירידה מהטיפול:

– את הטיפול חובה להמשיך לקחת לפחות שבוע מהמגע המיני האחרון שהיה ללא קונדום. כלומר, הפסקת פרפ רק שבוע אחרי יחסי המין האחרונים.

– בתקופת ההפסקה ובמידה ואתם מקיים יחסי מין יש להקפיד על שימוש נכון בקונדום.

– לפני החזרה לפרפ, מומלץ מאוד לבצע בדיקת HIV עדכנית.

– עם החזרה לטיפול, רצוי לקחת מנה ראשונה של שני כדורים יחד ולקבל הגנה תוך 24 שעות. בהמשך יש להמשיך ולקחת כל יום כדור אחד כפי שנלקח בעבר. הפסקה וחזרה נכונה לפרפ חשובה מאוד על מנת למנוע הדבקות או היווצרות של עמידויות של הנגיף.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ביל הגב

    אשמח שתכתבי לי…

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

האייטם אליו נכנסת מכיל תוכן מיני.
אם זה לא סוג התוכן שציפית לראות פה, זה הזמן לעזוב.
שלא נצטרך להגיד “אמרנו לך”

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן