fbpx

המדרחוב הגאה בירושלים – חגיגה של גאווה וקהילה

בשישי הקרוב יהפוך רחוב עזה בירושלים למדרחוב גאה, עם ספיישלי גאווה של העסקים ברחוב, הופעות של אומני דראג מקומיים, הרצאות בבתי הקפה ומסיבת רחוב | "להרגיש שהמרחב הציבורי יודע להכיל גם אותנו באור יום וברחוב ראשי"
מדרחובגאה

בעוד שעיריית ירושלים ‘זכתה’ רק בתחילת החודש במקום ה-22 והלא-כל-כך-מכובד במדד העירוני הגאה, הקהילה הגאה בירושלים בפריחה ובעשייה חסרת תקדים. במקום שבו הממסד מתקשה (ויש שיגידו לא רוצה) לפעול למען הקהילה הגאה, נוצרו חיבורים ושיתופי פעולה שמייצרים קהילה אקטיבית ובועטת, שפועלת בתנאים מורכבים ומצליחה לבנות גשרים מפתיעים מאוד.

לפני כשנה הקמנו את ‘טיפולי הרמה’, הליין הירושלמי הגאה. במסיבה הראשונה חששנו שנשב לבד בחושך, אך כמות האנשים שהגיעה הפתיעה אותנו והבהירה לנו שיש קהילה גאה בירושלים ויש לה צורך בחיי קהילה גאים. שנה וקצת אחרי, שכללו כמה מסיבות מדהימות, כולל אחת על חומות העיר העתיקה במגדל דוד (מהמקומות היותר סנסציוניים לקיומו של נשף דראג גאה), הסצנה הגאה הירושלמית זוכה לעדנה מחודשת. בעיר פועלים 3 לייני מסיבות (ואחד נוסף בדרך), ליין הופעות דראג קבוע (הצחוקים-רצח), ליין הרצאות על הקהילה הגאה (המשכילע), ליין הרצאות של אקטיביסטים להט”ביים מרחבי העולם (רואות עולם) וספרייה גאה. זאת בנוסף לוידאו, הבר הגאה של העיר, לבסתת ולפעילות השוטפת של הבית הפתוח. מספר בתי העסק בו תלוי דגל גאווה באופן קבוע, המסמן ללהט”בים כי שם יוכלו להרגיש בנוח, גדל מיום ליום. בשכונות מסוימות בעיר קשה למצוא בניין ללא דגל גאווה מתנופף מאחת המרפסות.

לפני מספר שבועות, בעקבות אירוע להט”בופובי שארע ברחביה, על פניו מעוז הליברליות הירושלמית, התארגנה הפגנת אהבה ספונטנית אליה הגיעו כ-300 מפגינים ומפגינות. העסקים בשכונה תרמו עשרות דגלי גאווה על מנת שא.נשים יוכלו לקחת לביתם ולתלות מהמרפסת. בשיחות עם חברים וחברות לאחר האירוע, הרגשנו שמשהו במאבק שלנו עדיין חסר. הרגשנו שמאבק ברמה המוניציפלית הוא שונה מהמאבק הפוליטי ברמה הארצית אליו התרגלנו. לא מלחמה בין קבוצות על כוח, אלא קיום-משותף שנותן מקום לכולם וכולן. שבעיר כמו ירושלים שבה כולם נאבקים בכולם כל הזמן, אנחנו נלחמים ונלחמות בטחנות רוח. הבנו שמה שחסר לנו ברמה המקומית זה להיות נוכחים ונוכחות במרחב – בצורה שלא מתנצלת, שנותנת ביטוי לקהילתיות הירושלמית ורותמות שותפים נוספים, שרומזת לשכנים ולשכנות שלנו שלא נתפשר על מקומנו במרחב הציבורי, אך שיש גם מקום עבורם/ן. הבנו שאנחנו רוצים להרגיש שיש לנו מקום במרחב ובמקביל לכונן יחסי שכנות טובה עם שכנינו, גם השמרנים מביניהם.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

בשישי הקרוב נצא לרחוב עזה ונצבע אותו בצבעי הקשת. ננצל את פלטפורמת המדרחובים שעיריית ירושלים יצרה על מנת לעזור למסעדות ובתי קפה, ונייצר לראשונה את “המדרחוב הגאה”. העסקים ברחוב נרתמו בצורה מדהימה ומכינים ספיישלי גאווה, מרבית המוסדות הגאים בעיר מעורבים, אומני דראג מקומיים יצבעו את הרחוב, דיג’יי מקומית תעשה מסיבת רחוב, הרצאות על הקהילה הגאה יתקיימו בחלק מבתי הקפה והכל בהתנדבות וביוזמה של הקהילה המקומית.

לא נעשה את זה כצעד מחאתי, אלא פשוט כדי להרגיש שהמרחב הציבורי יודע להכיל גם אותנו באור יום וברחוב ראשי. יש שיגידו שעצם הנוכחות שלנו שם כנראה תהיה פוליטית, אבל מבחינתי ההגעה שלנו לשם תהיה פשוט כדי ליהנות, לפגוש חברים, לרקוד, ולשמוח. מוזמנות ומוזמנים להצטרף.

המדרחוב הגאה – יום שישי 26.6.20 החל מהשעה 12:00 | רחוב עזה ירושלים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. רונית טסלר עדן הגב

    יונתן !!
    פשוט נפלא
    אוהבת את האופן בו אתה מנכיח את עצמך ואת הקהילה הגאה. כל הכבוד
    ובהצלחה ❣

  2. Orrling הגב

    וואלה? קול! 😛

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן