fbpx

המאבק מחריף: הקהילה הלהט”בית פותחת בשביתה

לראשונה בישראל: שביתה יזומה של הקהילה הלהט"בית. מייקרוסופט, עיריית תל אביב ונטורל אינטלג'נס כבר הודיעו שיצטרפו | "מאסנו בהבטחות הריקות של ראש הממשלה נתניהו ושל הליברלים בקואליציה שתומכים בנו בהצהרות ומצביעים נגדנו במליאה"
צילום: גיא כהן
הפגנת המחאה למען שוויון בהורות | צילום: גיא כהן

בעקבות החלטת הכנסת לפעול נגד המשפחות הלהט”ביות ולהעביר את חוק הפונדקאות המפלה את חברי הקהילה הגאה, החליטו ארגוני הקהילה להחריף את המאבק שהחל בהפגנת האלפים מול קריית הממשלה בתל אביב ונמשך ליומיים של חסימת כבישים באזור המרכז ולהוביל אקט מחאה כלל ארצי.

ביום ראשון הקרוב, 22.7.2018 מכריזה הקהילה הלהט”בית בישראל על שביתה כללית ובמסגרתה קריאה לחברות וחברי הקהילה להיעדר ממקומות העבודה, לסגור את בתי העסק ולקחת חלק בפעילויות מחאה במרחב הציבורי.

במטה המאבק כבר פנו לעשרות מעסיקים גדולים במשק ועדכנו אותם בדבר השביתה המתוכננת וכן עודכנו נציגות ונציגי ארגוני העובדים הגדולים וארגוני המעסיקים. כחלק מהקריאה יוצגו לחברות וחברי הקהילה הלהט”בית מספר אלטרנטיבות ובהן היעדרות מלאה או חלקית מהעבודה במשך היום. חברות גדולות בהן עיריית תל אביב, משרד הפרסום גיתם ונטורל אינטלג’נס כבר הודיעו שיצטרפו ויתמכו בשביתה.

השביתה תתקיים ביום ראשון בו מציינות ומציינים את ט’ באב כמחאה על שנאת החינם של הפוליטיקאים החרדים והשמרנים כלפי הקהילה הלהט”בית בישראל. מטה המאבק יעביר לאורך כל היום שידור חי בעמוד הפייסבוק של האגודה למען הלהט”ב בהשתתפות אמנים, עיתונאים, פעילים חברתיים ועוד.

חן אריאלי יושבת ראש האגודה למען הלהט”ב: “מאסנו בפוליטיקאים שמטיפים נגד שנאת חינם אבל פועלים כדי לפגוע, להדיר ולשלול זכויות מחברות וחברי הקהילה הלהט”בית. מאסנו בפער שבין התמיכה הציבורית המובהקת במשפחות הלהט”ביות לבין כניעת הקואליציה לתכתיבים של הסמוטריצ’ים והליצמנים. מאסנו בהבטחות הריקות של ראש הממשלה נתניהו ושל הליברלים בקואליציה שתומכים בנו בהצהרות ומצביעים נגדנו במליאה. שמחבקים אותנו במצעדים ומונעים מאיתנו להתחתן ולהקים משפחה. מאסנו באלימות שמופנית כלפינו, בהתעמרות הבירוקרטית, בעמדות החשוכות שמשמיעה הפקידות הציבורית. מאסנו בצביעות, בקיפוח ובאפליה. אני קוראת לחברות וחברי הקהילה הלהט”בית להפגין סולידריות ולקחת חלק במאבק, כי זו זכותנו וחובתנו”.

חברת הכנסת סתו שפיר הודיעה על תמיכה בשביתת קהילת הלהט”ב: “הצביעות של הממשלה הזו חוצה כל גבול. כשהם בחו”ל הם יודעים להתפאר בקהילה אבל כאן בארץ הם מצביעים נגדה שוב ושוב, דורסים את זכויותיה ומשפילים את אנשיה. אי אפשר יותר לסבול את הדו פרצופיות הזו. חברי כנסת הפחדנים מהקוליציה שמבהירים שוב ושוב, מחוץ למליאה, בשקט, כי הם תומכים בקהילה ואז מרימים את ידם נגדה הם האויבים הכי גדולים של הקדמה והסיכוי לשינוי. אני תומכת בשביתה החשובה שהכריזה עליה קהילת הלהט”ב וקוראת לכל החברות הגדולות במשק להצטרף”

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן