fbpx

הלילה הזה כולנו משדרים – הקהילה הגאה חוגגת פסח מקוון

החירות שלנו מוגבלת ל-100 מטר, אבל זה לא ימנע מאיתנו לחגוג את חג החירות - ארוחות החג המסורתיות של הקהילה הגאה יערכו השנה במתכונת וירטואלית ויארחו מאות להט"בים שיקראו את ההגדה, ישירו ויאכלו יחד | הרשמו מראש לארוחות החג של האגודה למען הלהט"ב והבית הפתוח
פסחקהילתי
צילום: האגודה למען הלהט”ב

אזרחי ישראל מתכוננים לליל סדר תחת ההגבלות שהוכתבו על ידי משרד הבריאות – במסגרת המשפחה הגרעינית, בבית בו מתגוררים, ובלי סבא וסבתא.

גם ארוחת החג מסורתית של הקהילה הגאה, שנערכת כבר 24 שנים הובלת האגודה למען הלהט״ב ובשיתוף המרכז הגאה בת”א, מתאימה את עצמה למציאות החדשה ותערך זו השנה לראשונה במתכונת וירטואלית.

את רחבת המרכז הגאה ת”א תחליף אפליקצית הוידאו ZOOM שתארח את ארוחת החג הוירטואלית שתכלול קריאה משותפת מההגדה, פעילות חברתית והרמת כוסיות חגיגית.

בסדר הפסח ייקחו חלק הפזמונאי נועם חורב שיקריא שיר מיוחד שכתב לאירוע, השחקנית בת חן סבג שתשתף בסיפור מיוחד והרבה נועה סתת שתחבר את המשתתפים לחלקים הלהט״בים של ההגדה.

במסגרת ההכנות לארוחה יחולקו מאות ארוחות חמות לבתיהם של להט”בים שנמצאים בבידוד, להט”בים שאין באפשרותם לחגוג את החג עם המשפחה וכן להט”בים שידם אינה מושגת. המשתתפים יקבלו גם סידור צלחות חגיגי, טקסטים קהילתיים ואפילו מתנה אישית לחג.

ההשתתפות בארוחה הינה ללא תשלום והיא ממומנת כולה על ידי תרומות. להרשמה לארוחה  |  לתרומות לארוחה

מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, אוהד חזקי: “גם בימים הקשים האלו, נעשה כל מאמץ כדי שאף אחד ואף אחת לא יחגגו את החג לבד. גם היום ישנם אלפי להט”בים שהמשפחה היא אינו מקום בטוח עבורם. אנחנו כאן כדי לייצר להם אלנטרנטיבה ולהזמין אותם לחגוג את ליל הסדר עם משפחת הקהילה הגאה באווירה שמחה וקהילתית”.

מה נשתנה הלילה הזה? רעיונות לסדר פסח פרינדלי

גם הלהט”ב הירושלמים ישבו יחד סביב שולחן ליל הסדר ויחגגו יחד את חג החירות.

כבל שנה, הבית הפתוח מזמין אתכן.ם לליל הסדר הקהילתי הקווירי הירושלמי. גם ליל הסדר הירושלמי יתקיים מרחוק דרך אפליקציית ZOOM ויאפשר ללהטב”ים הירושלמים שנמצאים בבתיהם לאכול, לשיר ולקרוא את ההגדה – ביחד.

המעוניינים להשתתף בסדר פסח הקהילתי המקוון של הבית הפתוח, מוזמנים להרשם בעמוד. בזמן ההרשמה ניתן לציין גם האם אתם מעוניינים בקבלת ארוחה חמה לחג, שתגיע אליכם בערב החג.

בערב החג עצמו, יום רביעי, 8 באפריל 2020, יישלחו לנרשמים הנחיות מדויקות להפעלת הזום.

לשאלות, הצעות ובקשות ניתן לפנות בטלפון או בווטסאפ למספר 02-6250502, במייל, ובעמודי הפייסבוק והאינסטגרם.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. אורי ביתן הגב

    אני אסתפק בכך שהמשטרה תפסיק להטריד טרנסימות ברחוב, למשל לבדוק תעודות זהות ללא הצדקה או לחקור טרנסיות על עיסוקן.
    סרטוני תדמית יבוא אחר כך.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן