fbpx

הואן הגאה – היום הראשון

הואן הגאה יצא היום לדרך וביקר במרכז רבין, מיקרוסופט, עיריית רעננה וגינת לוינסקי. צפו בסיכום היום הראשון
van1

עריכה: שיר וורמן


היום (ראשון) בבוקר חנכו מתנדבי האגודה את הואן הגאה בנסיעה ראשונה מתוך מסע של שבוע ברחבי הארץ.

לאחר שהצטיידו בחולצות של האגודה ובדגלי גאווה, עלו החברים על הואן הגאה.

10:00

לפני שיצא מהעיר, ביקר הואן במרכז מורשת רבין, ומשם המשיך בנסיעה לכיוון אזור השרון.

12:30

התחנה הבאה של הואן הייתה בבניין מיקרוסופט בהרצליה. המתנדבים התקבלו במשרדי מיקרוסופט עם דגלי גאווה וקאפקייקס בצבעי הקשת. המתנדבים נפגשו עם מייסדי אדאלום – הסטארטאפ הישראלי שנרכש על ידי מייקרוסופט.

בפגישה סיפרו המייסדים על השתתפותם של עובדי החברה באירועי הגאווה (30% מעובדי החברה להט”בים) ועל הפרויקט במסגרתו אימצו את הקהילה הטרנסית והעניקו מלגות לימוד מלאות לתואר ראשון לתשעה חברים בקהילה הטרנסג’נדרית.

“מבחינתנו טרנסים זאת קבוצה שיצאה מהקופסה שלה, וזה בדיוק מה שאנחנו מחפשים כיזמים טכנולוגיים – אדם שלא מפחד לשבור מסגרות. זו לא אוכלוסייה מוחלשת, אלא הכי חזקים”.

van1


15:00

לאחר שאפילו הכלבה המקומית הצטלמה עם הואן, המשיך הואן לפגישה בעיריית רעננה עם הפורום הגאה של העירייה, המורכב מבכירי העירייה הפועלים למען הקהילה הגאה בעיר.

בפגישה נכחו סגנית ראש העיר, ד”ר עדי דימנט רכזת אגף התרבות והגאווה בעיר ואמא גאה, רון סגל יו”ר ועד ההורים בעיר, מיכל נדלר אחראית נוער וצעירים, חן אריאלי, יו”ר משותפת של האגודה למען הלהט”ב וכן הורים ואנשי חינוך בעיר.

בפגישה הסבירה סגנית ראש העיר כי היא סבורה שהפעילות הגאה היא לטובת כלל הקהילה.

אמנון בר נתן, מנהל תיכון בעיר, וגיסו של הדי ג’יי שגיא קריב, שנשוי לאחיו, סיפר על היכרותו עם הקהילה וכיצד עזר לאחיו לספר להוריו. חי וכואב הומופוביה. מתמודד עם השימוש במילה הומו כקללה.

נציגת השירותים החברתיים בפורום העלתה את נושא התמודדות עם גיל ההתבגרות, עד לקבלת הלגיטימציה.
ואחראית נוער וצעירים סיפרה על פורום ההכנה לצה”ל בעיר, בו מושם דגש על קליטה מוצלחת של גאים.

“התייחסות כלל הציבור לנושא יביא הורים יותר פתוחים”, אמרה ד”ר עדי דיאמנט. ד”ר דיאמנט הציעה כי  בכל בית ספר יהיה נציג לשאלות על הקהילה, שיהיה למורים והתלמידים מישהו להיוועץ בו. ולהיות הרפרנט בבית ספר בנושא. יו”ר האגודה חן אריאלי חיזקה את דבריה ואמרה כי הנגשת מידע אכן חשובה וכי יש לפעול להכניס לבית ספר קבוצות למידה. עוד מרכז כמו בית דרור יכול להיות מאוד יעיל.לפעמים רק דגל גאווה בחדר של עו”ס יכול לשנות”.

18:30

לאחר המפגש הפורה ברעננה חזר הואן הגאה לתל אביב. המתנדבים של הואן התפנו להכין כריכים, אותם לקחו אל התחנה הבאה של הואן – גינת לוינסקי. הואן הגיע אל הגינה בשעות הערב והמתנדבים חילקו את הכריכים לילדים והמבוגרים ששהו בגינה. משם המשיכו המתנדבים לסיור בתחנה המרכזית.


עוד בנושא:  הואן הגאה – היום השני

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן