fbpx

“הגענו לתל אביב כדי לתמוך בערכי היסוד של חופש, קבלה ואהבה”

בין מאות אלפי הצועדים במצעד הגאווה בת"א היו גם בכירי רשות התיירות התאילנדית, שהגיעו לת"א עם מסר ללהט"ב הישראלי: תאילנד מחכה לך | "אנחנו מציגים את תאילנד האמיתית, כמו שהיא, ידידותית לכולם, וכמובן שגם ללהט"בים"
תאילנד2019

בין רבע מיליון הצועדים במצעד הגאווה שהתקיים ביום שישי האחרון בתל אביב, צעדו גם נציגי תאילנד, שהגיעו לראשונה לוקחת חלק פעיל במצעד גאווה.

“הגענו לתל אביב כדי לתמוך בערכי היסוד של חופש, קבלה ואהבה”, אמרה סגנית נציב רשות התיירות, סירסודה ואנאפיניוסק, העומדת בראש המשלחת שהגיעה לתל אביב על מנת להשתתף במצעד הגאווה, “באנו להצהיר הצהרה ולעורר מודעות לכך שתאילנד מוכנה לתייר הישראלי הלהט”בי ורוצה אותו, להציג את תאילנד ולעודד את התיירים והתיירות הלהט”ב להגיע לתאילנד”.

לרגל האירוע הגיעה לישראל משלחת בראשות סגנית נציב רשות התיירות, בכירים ברשות, אמנים וכן קבוצת מלונאים.

במסגרת הביקור ארגנה המשלחת מפגש בין נציגי משרד התיירות התאילנדי לבין סוכנויות נסיעות בארץ, ארחה קוקטייל מיוחד לפתיחת אירועי הגאווה בו העניקה אות כבוד ליניב ויצמן, חבר מועצת העיר ת”א, צעדה במצעד הגאווה עם משאית גאווה תאילנדית ראשונה בעולם שעוצבה בדגלי וסמלי תרבות של תאילנד, ובילתה בשבת במסיבה תאילנדית שנערכה בשיתוף עם הקוק שוק, בהשתתפות מתחרות תכנית הריאליטי דראג רייס תאילנד.

מה אתם עושים כדי להפוך את תאילנד ליותר ידידותית לתייר.ת הלהט”ב?
“לא עשינו שינויים מיוחדים עבור התייר הלהט”בי, אנחנו מציגים את תאילנד האמיתית, כמו שהיא, ידידותית לכולם, וכמובן שגם ללהט”בים. התאילנדים הם אנשים מאד ליברליים ידידותיים מלכתחילה ואנחנו מקבלים את כולם. עד עכשיו מעולם לא הצהרנו על עצמנו כיעד להט”בי, הייתה זו הקהילה עצמה שאמרה את זה על תאילנד, השינוי הוא שעכשיו זו הצהרה של הממשלה עצמה, שבאופן פורמלי קוראת לקהל הלהט”בי להגיע לתאילנד”.

ואיך בעצם עושים את זה?
“תאילנד משתתפת בתערוכות התיירות הגדולות בעולם, בהן היא מציגה את התכנית שלה לתייר הלהט”בי. בנוסף היא לוקחת חלק באירועי גאווה ברחבי העולם, אחד מהם הוא בתל אביב. בהמשך ישתתפו נציגי הרשות גם במצעדי הגאווה בטורונטו, ניו יורק וסאו פאולו, ובתקווה שגם באוסטרליה”.

האם הייתה איזו שהיא התנגדות, מצד גורמים פוליטיים או אזרחיים, לעצם קיומו של קמפיין להט”בי כל כך פומבי לתאילנד?
“האמונה בשוויון ובזכויות אדם היא חלק מהמהות שלנו כמדינה. למרות שתיירות היא עסק מסחרי בסופו של דבר, אנחנו לא כאן רק כדי לקדם את התיירות לתאילנד, אלא לקדם את הערכים בהם אנחנו כתאילנדים מאמינים. זו הסיבה שאני נמצאת כאן באופן אישי, וזו הסיבה שרשות התיירות של תאילנד כל כך מגוייסת לפעילות הזו”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית


מאז ומתמיד הייתה תאילנד שם נרדף לחופשה אולטימטיבית – אקזוטית ומרתקת, מכילה ומקבלת, ליברלית ומאפשרת. מטיול אחרי צבא ועד לחופשה רומנטית שבמרכזה הצעת נישואים, תאילנד היא אחד היעדים המועדפים על התייר הישראלי.

אך תאילנד היא כבר מזמן אינה יעד רק לתייר הצעיר ודל התקציב, היא מציעה חופשות משפחתיות וחופשות רומנטיות, לכלל האוכלוסייה וגם לאוכלוסייה הלהט”בית. בשנים האחרונות עובר ענף התיירות בתאילנד מהפכה, עם החלטה של רשות התיירות התאילנדית לפנות ישירות לקהילה הגאה על מנת שיגיעו לנפוש במדינה.

השינוי בא לידי ביטוי בעיקר בנכונות של תאילנד ונותני השירות שלה להכיר את התייר הלהט”בי ולהתאים את החופשה לצרכיו. כחלק מהשינוי נערך בשנה שעברה לראשונה כנס תיירות גאה בבנקוק, שנועד להפגיש את נותני השירות התאילנדים עם סוכני נסיעות להט”בים מכל העולם. במקביל הוקם אתר מיוחד באנגלית, ובקרוב גם בספרדית, המשווק את תאילנד לקהילה הגאה.

דב קלמן, נציג הרשות בישראל, מסביר כי בתאילנד אימצו השנה אסטרטגיה שיווקית חדשה הפונה לקהילות הלהט”ביות בעולם, מתוך הערכה כי פלח זה יהיה בין מקורות הגידול העיקריים לתיירות הנכנסת. מצעד הגאווה בתל אביב השבוע הוא הראשון מסוגו שהרשות משקיעה בהשתתפות בו.

תאילנד היא בין המדינות האסייתיות היחידות הפונות באופן מוצהר ורשמי לקהילה הגאה. מדינות כמו פיליפינים, קוריאה, טייוואן ולאחרונה גם יפן, משתתפות בכנסי תיירות גאים, אך עדיין לא יוצאות בהצהרה ממשלתית שקוראת לתייר הלהט”בי לבוא ולבקר במדינה.

תשומת הלב של הרשות התאית לשוק הישראלי והנכונות להשקיע בו נובעת מהגידול הנמשך בתנועת הישראלים לתאילנד. בשנת 2018 הסתכמו כניסות הישראלים ב-189 אלף תיירים. בארבעת החודשים הראשונים של השנה נרשם גידול של 8% לעומת התקופה המקבילה, וההערכה היא כי 2019 תסתיים ביותר מ-200 אלף תיירים ישראלים.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן