fbpx

האם לעו”ד טרנסג’נדרית מותר להופיע עם בגדי נשים בבית המשפט?

שאילתה לוועדת האתיקה של מועצת עורכי הדין ביקשה מהוועדה לבחון האם לעו"ד טרנסג'נדרית מותר ללבוש בגדי נשים לבית המשפט. תגובת הוועדה הייתה חד משמעית
gown-655355_640
Pixabay | cc0

עורכת דין רונית לירן-שקד חשפה היום בעמוד הפייסבוק שלה את השאילתה שהוגשה בעניינה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין, המעלה את נושא הלבוש של עורכת הדין כשהיא מופיעה בבית המשפט.

“לאחר עיון בכללי לשכת עורכי הדין (מדי משפט), התשס”ו-2005, הייתי מעוניין לקבל הבהרה בקשר לסוגיית לבוש עורכי דין על פי מינם”, נכתב בשאילתה, “האם אדם אשר נולד מבחינה אנטומית כגבר (דהיינו, בעל איברי רבייה זכריים), המגדיר את עצמו כאישה, יוכל להופיע בבית המשפט במדי משפט של עורכת דין בהתאם לכלל 2 לכללי הלשכה הנ”ל?”

לדברי לירן-שקד, עו”ד טרנסג’נדרית העוסקת בעוולות חברתיות וסביבתיות, פרטי מגיש השאילתה לא פורסמו, אך היא משוכנעת שמאחורי השאילתה שהוגשה עומדים אנשים טרנספובים.

“אין בושה לאנשים!”, כתבה לירן-שקד בעמוד הפייסבוק שלה, “עורך דין (או עורכת דין) שונאי אנשים טרנסג’נדרים העיזו לפנות אל ועדת האתיקה של המועצה הארצית עם השאלה הזו.  מכיוון שאני עורכת הדין האשה הטרנסג’נדרית היחידה המוצהרת והגלויה במדינת ישראל – ברור לי, ששאלה זו נועדה למטרה אחת לפגוע בי”.

תגובתה של וועדת האתיקה לשאילתה, אשר ניתנה ב-30.12.2015, הבהירה בצורה חד משמעית את עמדתה של הוועדה.
“ספק אם יש בפנייתך היבט אתי כלשהו”, נכתב בתשובה, “אך עמדת הוועדה היא שכל חבר או חברה בלשכה רשאי/ת ללבוש את מדי המשפט הממלאים אחר הדרישות מן המגדר שהוא או היא בוחר/ת להשתייך אליו, ובלבד שהדברים ייעשו באופן עקבי והולם”.

“אני שמחה על תגובתה של וועדת האתיקה”, אמרה עו”ד לירן-שקד, “אף אחד לא יפגע בי, ואף אחד לא ימצא אצלי שלדים בארון, אני אמשיך לרדוף עד חורמה את כל נוכלי מדינת ישראל מהקטנים ועד הגדולים ביותר”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן