fbpx

היסטוריה – אם ג’יי רודריגז היא השחקנית הטרנסג’נדרית הראשונה שזוכה בגלובוס הזהב

כוכבת הסדרה "פוזה" זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה | בנאום זכייה שהופנה לחבריה הלהט"בקים השחורים, הלטינים והאסייתים אמרה: "זו הדלת שנפתחת לכולכם. לא רק לי. עכשיו יהיו כל כך הרבה אנשים צעירים ומוכשרים שיוכלו להסתער פנימה"
אם ג'יי רודריגז נטפליקס
צילום: נטפליקס

השחקנית אם ג’יי רודריגז, כוכבת הסדרה “פוזה”, הפכה ביום שני לשחקנית הטרנסית הראשונה שזוכה בפרס גלובוס הזהב.

רודריגז, בת 31, זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר בסדרת דרמה, על תפקידה כבלנקה אוונג’ליסטה בסדרה “פוזה” של נטפליקס. והביאה את גלובוס הזהב הראשון לסדרה שעלתה לראשונה בשנת 2018.

הזכייה של רודריגז הגיעה אחרי שבשנה שעברה רשמה צעד היסטורי נוסף כמועמדת לפרס האמי, אותו הפסידה בסופו של דבר לאוליביה קולמן, שזכתה בפרס על תפקידה כמלכה אליזבת השנייה בסדרה “הכתר”.

רודריגז הגיבה לזכייה בחשבון האינסטגרם שלה וכתבה: “הפרס הזה הולך לפתוח את הדלת לעוד הרבה צעירים ומוכשרים, שיראו שזה יותר מאפשרי. הם יראו שנערה שחורה לטינית מניוארק ניו ג’רזי שחלמה לשנות את דעותיהם של האחרים, הצליחה לעשות זאת באמצעות האהבה. האהבה מנצחת”.

רודריגז פנתה בפוסט גם לצעירי הקהילה וכתבה: “לכל התינוקות הלהט”בים שלי, עשינו זאת. עכשיו הדלת פתוחה וזה הזמן שלכם להגיע לכוכבים”.

את הפוסט חתמה רודריגז במחמאות לשאר המועמדים לפרס וכתבה: “אנחנו מלכות. אני כל כך שמחה לחלוק איתכן את המרחב הזה. כל אחת ואחת מאיתנו היא פנומנלית”.

בהמשך הערב עלתה רודריגז לשידור חי בסטורי שלה ונאמה את נאום הזכייה שלה מול מיליוני עוקביה.

“הפרס הזה הוא עבור הלהט”בקים השחורים, הלטינים, האסייתיים, עבור כל הצבעים הרבים והיפים של הקשת ברחבי העולם. הפרס הזה הוא לא רק בשבילי, הוא בשביל כולכם. זו הדלת שנפתחת לכולכם. לא רק לי, לכולכם. עכשיו יהיו כל כך הרבה אנשים צעירים ומוכשרים שיוכלו להסתער פנימה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

זכייתה של רודריגז בפרס כשחקנית טרנסית בסדרה של נטפליקס מהוה שינוי משמעותי בהתנהלות של ועדת פרס גלובוס הזהב, המנוהל על ידי איגוד העיתונאים הזרים של הוליווד.

אירוע הענקת הפרסים, שנחשב לאחד הפרסים המשמעותיים בתעשייה, זכה בשנים האחרונות לביקורת רבה על חוסר הגיוון בקרב צוות השופטים. בעקבות הביקורת חברות יחסי ציבור רבות הפסיקו את מעורבותם באירוע, ורשת הטלוויזיה NBC הפסיקה לשדר אותו. המחאה תקפה את הפרס גם מכיוון זוכי הפרסים, כמו טום קרוז, שהחזירו את הפרסים שלהם במחאה.

המחאה הובילה לצמצום האירועים סביב הענקת הפרסים, והשנה, בשילוב עם מגפת הקורונה, הטקס שינה את פניו ובמקום טקס נוצץ עם כוכבים המצטלמים על השטיח האדום, הוא נערך בצורה מצומצמת ללא אורחים מפורסמים, ללא שטיח אדום וללא סיקור טלוויזיה או שידור חי. במקום זאת, שמות הזוכים צוייצו בטוויטר וברשתות החברתיות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן