fbpx

האחווה הגאה פותחת שנה

רק לפני שבוע נפתחה שנת הלימודים תשע"ח, וכבר ניתן להבחין בפעילות ענפה של האחווה הסטודנטיאלית הגאה. האנשים מאחורי העשייה בקמפוסים מספרים על הפעילות השנתית וגם על אירוע פתיחת השנה שיתקיים בשישי הקרוב בבית אריאלה. "הנראות שלנו בקמפוס יוצרת שינוי אדיר דווקא במקומות שהשינוי בהם יותר איטי ומורכב"
455456

ברגעי כתיבת שורות אלו ממש, נפגשות לא פחות מ7 אחוות למפגשן הראשון של השנה. אלו מצטרפות לשאר האחוות המקומיות הפזורות ברחבי הארץ כשסה”כ עם פתיחת השנה ניתן לראות כ – 20 אחוות מקומיות מתל חי בצפון ועד באר שבע בדרום.

“תמיד הרגשתי שלא נעים ונוח לי עם המצב הקיים של קהילת הלהט”ב במדינה”, מספר יואב נטיף, סטודנט לרפואה בבן גוריון המנחה את האחווה הגאה בקמפוס, “השנה החלטתי לקחת את עצמי בידיים ולעשות עם זה משהו. אני חושב שבתור סטודנטים יש לנו המון כוח והמון אש בנשמה, ולכן אני מקווה שהשנה נצליח לגעת בעוד אנשים ולהרחיב את מעגלי האכפתיות”.

האחווה בבן גוריון הינה מהאחוות הותיקות בארץ והחלה פעילותה עוד הרבה לפני שהאחווה התבססה כארגון ארצי. בשנים האחרונות האחווה בבן גוריון, מלבד היותה אחת האחוות הגדולות והחזקות בארץ, מהווה חלק מרכזי ובלתי מבוטל בנוף הלהט”בי הבאר שבעי ומקיימת שיתופי פעולה הדוקים עם הבית הגאה בעיר.

מתוך קמפיין “הכר את המנחה” של האחווה

לצד מנחים חדשים הלוקחים חלק זו השנה הראשונה באחווה, משמח במיוחד לראות מנחים שהיו חברים באחווה בשנה שעברה והחליטו לקחת על עצמם חלק פעיל אף יותר ביצירת הניראות הגאה בקמפוסים שלהם.

יעל אייזיקס, מנחת האחווה באונ’ בר אילן, החלה להגיע לפעילויות באחווה בשנה שעברה כי רצתה להיות חלק מחיי חברה גאים בקמפוס. “בר אילן זה מקום מורכב לא.נשים מהקהילה הגאה”, מסבירה אייזיקס, “זה קמפוס דתי שמנסה להיות נגיש לא.נשים מכל הזרמים הדתיים, כולל הנוקשים ביותר וככזה האוניברסיטה הייתה מעדיפה שפעילותה של האחווה הגאה תישאר מוצללת ושקטה יותר כדי “לא לפגוע ברגשות הסטודנטים הדתיים”.

“אני רוצה שיהיה נח ונעים להיות גאה בבר אילן”, ממשיכה יעל, “אנחנו מאמינים שהקהילה הגאה היא חלק אינטגרלי מהקהילה הדתית, והקהילה הדתית היא חלק אינטגרלי מהקהילה הגאה. יש אצלנו לא מעט חברים דתיים ו/או שמרנים, שלא חושבים שיש סתירה בין הזהות הדתית לזהות הגאה שלהם. וההבנה הזאת מכה גלים דווקא מתוך מעוז השמרנות האקדמית. רוב הסגל האקדמי בבר אילן תומך באחווה הגאה ובמטרות שלה, כולל לא מעט אנשים דתיים. הנראות שלנו בקמפוס יוצרת שינוי אדיר בחברה הישראלית דווקא במקומות שהשינוי בהם יותר איטי ומורכב”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

ואכן לאחווה מחכה גם השנה עבודה רבה ביצירת סביבה נעימה יותר בקמפוסים. על פי סקר האקלים שנערך ע”י מכון המחקר של איגי בסיוע האחווה, סטודנטים.ות מהקהילה הגאה חשופים יותר להטרדות מיניות באקדמיה וכשליש מהסטודנטים חששו לכתוב עבודה הקשורה לנטייה מינית, זהות מגדר או לקהילה הגאה במהלך לימודיהם.

על אף הנתונים הקשים העולים מסקר האקלים, ניתן גם לראות נקודות של אור כפי שמובאות בסיפורו של שיראל וכיצד האחווה הגאה באריאל שינתה את חייו, ועזרה לו לקבל עצמו כגבר טרנס.

“השנה החלטנו כארגון להתמקד בפעילות בקמפוסים”, מסביר אלעד ברגר, מנהל האחווה הסטודנטיאלית הגאה, “ליצור אחוות וקהילות חזקות ומשמעותיות שכל אחת ואחד מהסטודנטים מהווה חלק משמעותי בהן. אנחנו מזמינים אתכם להשתתף בפעילויות, להיות מעורבים, ליזום ולקחת אחריות כי האחווה שלכם היא אך ורק מה שאתם תעשו ממנה”.

לצד האחוות הקיימות, מתווספות שלוש אחוות חדשות במכללת כנרת, אורנים, ווינגייט.

“החזון שלי הוא להעביר את המסר שלי שדוגל בשיוויון בין כל האוכלוסיות המגדרים והגזעים, לפתח את שילוב הספורט בקהילה ובכלל את הקהילה”, אומרת מורי שמעוני, המנחה של האחווה החדשה במכללת וינגייט, “חשוב לי מאוד שלכל אחד יהיה את הבמה שלו לדבר ולהפעיל כל נושא שנוגע לו בפרט וכמובן נושאים הקשורים לכלל הקהילה”.

בין כל האקטיביזם הזה, הפעילות באחווה גם מזמינות אתכם להשתחרר ולהנות בליין המסיבות הירושלמי ה”נאש-דידן”, וחוגגות את פתיחת השנה בדרינק צהריים בבית אריאלה ביום שישי הקרוב.

סמינר האחווה בגבעת חביבה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן