fbpx

דניאל.ה | עדי שחם

הסינגל "דניאל.ה". של עדי שחם הוא קאבר בשינוי מגדר לשיר מאלבומו הראשון של שלומי שבן - שבו דניאלה הלא יציבה משירו של שבן הפכה לדניאל, גבר תל אביבי טיפוסי
דניאל.ה

שנה לאחר ההצלחה של אלבום הבכורה צבא של מכשפות משחררת עדי שחם את הסינגל דניאל.ה. קאבר בשינוי מגדר לשיר מאלבומו הראשון של שלומי שבן. בברכתו של שבן כתבה שחם מחדש חלק ממילות השיר כך שדניאלה שעליה מספר השיר בגרסתו המקורית – הפכה לדניאל, הדובר הפך לדוברת. התוצאה היא גרסה עוקצנית ומלאת הומור לשיר המוכר. דניאלה הלא יציבה משירו של שבן הפכה לדניאל, גבר תל אביבי טיפוסי.

בקליפ הייחודי של דניאל.ה מופיעה מרגלית לנק בדמות הדראג שלה – סשה דוויק. הקליפ מצולם בסגנון סרטון יוטיוב ללימוד איפור (מייקאפ טוטוריאל) ובו מגלמת עדי את בת זוגו של סשה. כמו מילות השיר, גם בקליפ עוברת אישה טרנספורמציה לגבר. הקליפ חוגג את התרבות הקווירית ואת הרצף הלא בינארי בין גבריות לנשיות.

עדי שחם היא זמרת, כותבת ויוצרת סינתפופ אפל ואקטיביסטי. צבא של מכשפות הושמע בגלגלצ, כאן 88, כאן גימל, רדיו ת”א ותחנות רדיו רבות נוספות. האלבום קיבל ביקורות מפרגנות ב”הארץ”, “מעריב” ו”כלכליסט” ונכנס לרשימת חמשת אלבומי השנה של תשע”ח ב”ישראל היום”. כיום עדי עובדת על אלבום שני ומסקרן שיחקור עולמות סאונד חדשים ויעסוק בכסף.

השיר המחודש בוצע לראשונה כחלק מערב “אם זאת אהבה: מוזיקאיות שרות שירי אהבה מיזוגניים” שהתקיים בלבונטין 7 בערב יום האהבה בפברואר 2019.

שחם משחררת את הסינגל ואת הקליפ לקראת הופעה מיוחדת שחוגגת שנה לאלבום הבכורה שלה צבא של מכשפות, שתתקיים ב-7.9 בלבונטין 7 בסיוע עיריית ת”א וקרן רבינוביץ’. בהופעה יתארחו המוזיקאיות רחל ירון, ג’אז וטל אורן בביצועים מיוחדים לשירים מהאלבום ושירים שלהן.

עוד בנושא:  אנל'א מבין | אופק ארזי

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן