fbpx

דין אחמד טיבי כדין סמוטריץ’ ובן גביר

"הבחירה של טיבי להפקיר את הלהט"בים הערבים ואת ערך השוויון כדי לקושש עוד כמה קולות של קיצוניים, אמורה להדליק נורת אזהרה אצל כולנו, בעיקר אצל מצביעי הרשימה המשותפת. לפני שאחמד טיבי וחבריו יקבלו את הכוח למחוק את ה"תופעה" הלהטב"ית, רצוי שמצביעי המשותפת יתעשתו ויסייעו גם הם למחוק את ה"תופעה" של להטב"ים שמצביעים למפלגות להט"בפוביות"
1
צילום: צילום מסך מתוך הפודקאסט של וואיל עוואד

“אם הייתה עולה הצעת חוק על מצעדי הגאווה, או הצעת חוק שמטרתה לאפשר להם לבצע הסברה בבתי ספר – הייתי מתנגד גם לזו וגם לזו”.

משפטים מהסוג הזה אנחנו רגילים לשמוע מפוליטיקאים מהצד הימני של המפה הפוליטית כמו סמוטריץ’, בן גביר או פרץ (היה כזה פעם), אך הפעם הם מגיעים מח”כ אחמד טיבי, שמפלגתו “הרשימה המשותפת” נספרת כחלק מגוש השמאל, שרוב המפלגות בו תומכות בקידום הנושאים הלהט”בים.

בראיון שלא היה מבייש את גדולי הלהט”בפובים, חשף אתמול ח”כ טיבי את עמדתו האישית ואת עמדת מפלגתו לגבי הקהילה הגאה. בראיון לפודקאסט של וואיל עוואד, נשמע טיבי שהוא אומר בשפה הערבית במפורש כי יתנגד לכל הצעת חוק לקידום הקהילה הלהט”בית.

“שואלים אותנו בחוגי בית מה עמדתנו בקשר ללהט”בים”, אמר טיבי, “אנחנו נגד קידום תופעת הלהט”בים. במידה ויהיה חוק לקידום להט”בים, הייתי מצביע, עם כל חברי הרשימה המשותפת, נגדו”.

מופע האימים הלהט”בפובי של טיבי נמשך גם כשהתייחס להצעת החוק של ח”כ יוראי להב – הרצנו מיש עתיד, לשינוי הטפסים הרשמיים כך שיכילו את המונחים “הורה 1” ו “הורה 2”, ובחר לכנות אותו בשם “הח”כ ההומו”.

“היה חוק אותו הציע ח”כ הומוסקסואל מ”יש עתיד”, שהציע שבמקום ‘אבא ואימא’ יהיה כתוב במסמכים רשמיים ‘אפוטרופוס 1′ ו’אפוטרופוס 2’, אמר טיבי, “זו הצעה פרובוקטיבית, ואמרתי לו את זה. אמרתי לו: ‘אתה לא תכפה את מצבך עלינו’. אני מאוהב במילים ‘אבא ואימא’. הרשימה המשותפת הצביעה כולה, כל 15 הח”כים שלנו, נגד החוק”.

טיבי הוסיף: “אם הייתה עולה הצעת חוק על מצעדי הגאווה, או הצעת חוק שמטרתה לאפשר להם לבצע הסברה בבתי ספר – הייתי מתנגד גם לזו וגם לזו”.

בתשובה לשאלתו של וואיל עוואד בדבר עמדתו של טיבי לגבי הפגנת הלהט”בים הערבים בחיפה ב-2019, אמר טיבי: “אני מתנגד. לכן לא השתתפנו בהפגנות אלה מעולם”.


סביר להניח שמטרתו של ח”כ טיבי הייתה לקרוץ אל מצביעי רע”מ, ואולי לקבל כמה קולות נוספים מהמפלגה שפירקה את המשותפת. אך הסיבה הזו אינה הופכת את ההתבטאויות לקלות יותר לעיכול. עצם הבחירה של טיבי “להקריב” את הלהט”ב תמורת קולות היא אמירה בפני עצמה. ח”כ טיבי יכול היה להיות פוליטיקאי ממולח כמו שהוא ולענות כמו שפוליטיקאים עונים, אבל בחר שלא.

ההתבטאויות של אחמד טיבי לא באמת הפתיעו אף אחד. האיש כבר התבטא בעבר נגד ה”תופעה” הלהט”בית ואמר “אל תכפו את התרבות התל אביבית על התרבות של תושבי אום אל פאחם”, ואף הצהיר בראיון עם רוני קובן כי “אין כאלה דברים אצלנו בקהילה”. מה שמפתיע הוא בעיקר הטון ההחלטי נגד “התופעה”, נגד הורות גאה ונגד חינוך לסובלנות, בעיקר כשהוא מגיע מאדם שמצהיר על עצמו כלוחם נגד אפליה ולמען שוויון.

“אין דמוקרטיה בלי שוויון”, צועקים שלטי הבחירות של הרשימה המשותפת התלויים ברחבי תל אביב. אך השוויון לא יכול להיות מלא במפלגה שמוחקת ציבור שלם ומתייחסת אליו כתופעה

הצפייה בדבריו של אחמד טיבי מרגישה כמו לשמוע את הדוד שגדלת איתו זורק פתאום בארוחת הערב בדיחה על הומואים. מצד אחד אתה לא מופתע, הרי תמיד ידעת שהוא לא הדוד הכי מחודד בשולחן החג, אבל לשמוע את זה בקול רם מכווץ את הלב, במיוחד אחרי שבחרת לבלות איתו את ערב החג.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

אחמד טיבי הוא אותו ה”דוד” של הקהילה הגאה. כולנו יודעים שהחברה המסורתית ממנה הוא בא וחלק מחברי מפלגתו אינם בדיוק יקירי הקהילה, אבל בוחרים להעלים עין ולהתמקד בחיוכים ובצחוקים, ולפעמים אפילו לבלות איתו את יום הבחירות ולהצביע לו בקלפי.

אבל החיוך של טיבי כבר לא מספיק, והבחירה שלו להפקיר את הלהט”בים הערבים ואת ערך השוויון כדי לקושש עוד כמה קולות של קיצוניים, אמורה להדליק נורת אזהרה אצל כולנו, בעיקר אצל מצביעי הרשימה המשותפת.

“אין דמוקרטיה בלי שוויון”, צועקים שלטי הבחירות של הרשימה המשותפת התלויים ברחבי תל אביב, הפונים באופן ממוקד לצעירים התל אביבים הליברלים, שאוהבים לדמיין את עצמם מצביעים למען השוויון והשלום.

במערכות הבחירות האחרונות הפכה הרשימה המשותפת להצבעת ברירת מחדל עבור להט”בים רבים, שנהנים לשלשל לקלפי פתק למען השוויון. אך השוויון לא יכול להיות מלא במפלגה שמוחקת ציבור שלם ומתייחסת אליו כתופעה.

טיבי אמנם לא מצהיר על תכנית פעולה אקטיבית נגד זכויות להט”ב, אך ההצהרה של טיבי היא ברורה ומסוכנת – מפלגתו לא תצביע בעד מצעד גאווה, וגם לא בעד הכנסת פעילויות של ארגון חושן לבתי הספר, ולהצהרה הזו יש שורה תחתונה אחת – הרשימה המשותפת היא נגדנו.

בבחירות האחרונות קיבלה המשותפת קולות רבים של מצביעי שמאל, קולות שנלקחו רובם ממפלגת מרצ, שהיום מדשדשת על סף אחוז החסימה. אותם מצביעי שמאל שלא מצליחים להבין כיצד להט”בים מצביעים למפלגות ימין שאינן תומכות בלהט”ב, עושים בדיוק את אותה פעולה שהם כ”כ סולדים ממנה – מצביעים למפלגה שמתנגדת לעצם קיומם ומונעת מהם שוויון מלא.

טיבי הוא להט”בפוב, והוא ומפלגתו הם אויבי הקהילה הגאה, חלק מהגוש הלהט”בפובי בכנסת שחוצה מגזרים ומפלגות. הקהילה הלהט”בית חייבת להגיב בחריפות לכל מי שמרשה עצמו להתבטא נגדה – דין אחמד טיבי כדין סמוטריץ’ ובן גביר. לפני שאחמד טיבי וחבריו יקבלו את הכוח למחוק את ה”תופעה” הלהטב”ית, רצוי שמצביעי המשותפת יתעשתו ויסייעו גם הם למחוק את ה”תופעה” של להטב”ים שמצביעים למפלגות להט”בפוביות.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. טיז אלראיס הגב

    ההבדל: טיבי משחק אותה הומופוב כדי להסתיר את מה שעשה לערפאת, סמרטוטוביץ’ בהכחשה ל”פנטזיות” ובבן גביר איש לא יגע במקל.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן