fbpx

דיון מיוחד של השדולה הגאה בפשעי שנאה נגד להט”בים

השדולה הגאה בכנסת קיימה הבוקר דיון מיוחד בנושא פשעי השנאה כלפי הקהילה הלהט״בית בישראל. אף נציג מהמשרד לבטחון פנים לא נכח בדיון
שדולהגאה

הבוקר נערך בכנסת דיון שיזמה השדולה הגאה בסימן מאבק בפשעי השנאה כלפי הקהילה הלהט״בית בישראל. בדיון, שנוהל ע”י חברת הכנסת שרן השכל, יו”ר משותפת של השדולה, נכחו חברי כנסת ונציגים של הקהילה הגאה ונדונו מספר נושאים הקשורים לאלימות המופנית כלפי הקהילה הגאה והדרכים להלחם בה.

יעל גרמן הקריאה את מכתבו של ילד שהותקף במצעד הגאווה על ידי בני כיתתו שראו אותו שם. “אסור לנו להסכים עם אלימות כזו, אמרה גרמן, “הכנס שלנו הוא בסימן פשעי השנאה כלפי הקהילה הלהט״בית, אבל זה שנצעק ונתריע זה לא מספיק. אנחנו נמצאים בבית המחוקקים ומוטלת עלינו חובה לחוקק חוקים, גם אם הפעם הם לא יעברו ובעוד שנתיים שלוש הם כן יעברו”.
גרמן הזכירה את הצעת החוק של ח”כ אמיר אוחנה המציעה להגדיר פשעים נגד טרנסג’נדרים כפשעי שנאה כדי שהעונש על פשעי שנאה כלפי טרנסג’נדרים יהיה כפול מהעונש הרגיל.

ח”כ אילן גלאון, שמילא את מקומה של ח”כ מיכל רוזין, התייחס לאלימות כלפי הקהילה הגאה כחלק מהאווירה האלימה ההולכת ומתעצמת בישראל. “הדיון על פשעי שנאה מחייב אותנו להודות ביושר: החברה הישראלית הפכה למקום הרבה יותר מסוכן למיעוטים, להט״בים, אתיופים, ערבים, חרדים. תקיפות במרחב הציבורי הפכו לדבר שבשגרה, והחברה הישראלית כולה הפכה לקלת הדק, קלת להב, קלת הגה”.

ד”ר גיל פישהוף ממרכז ניר כץ ז”ל למאבק בלהט”בופוביה הציג את פעילות המרכז וקו הקשב, וכן את נתוני הפניות המועברות אליהם. על פי הנתונים, מאז פרסום הדו״ח האחרון (בחודש אוגוסט 2015) דווחו למרכז 380 מקרים של להט”בופוביה, בכל התחומים: במרחב הציבורי, במסגרות בריאות ורווחה, במשטרה ובצבא, בתוך המשפחה, כלקוחות בבתי עסק, ועוד.

שרה קלא, מנכ”לית הבית הפתוח, דיווחה על גילויי ההומופוביה והאלימות בירושלים בשנה האחרונה, מאלו המתרחשים בשטחים ציבוריים ועד אלו המתרחשים בבית המחוקקים. “הקהילה הגאה נרצחה ולא נעשה שום דבר”, אמרה קלה, “ראוי היה שייעשה מעשה. אם ישי שליסל היה מואשם בפשע שנאה לפני 10 שנים יכול להיות ששירה בנקי הייתה היום בחיים. גם האופן בו הזכירו את הרצח בספר האזרחות החדש מעוות את המציאות”.

עוד בנושא:  'שבויות במשחקי גברים'

ח”כ מירב בן ארי הגיעה לישיבה על מנת לעדכן כי ביום חמישי היא תקיים פגישה יחד עם יו”ר האגודה ועם נציגי האוצר על מנת להכניס את תקצוב הארגונים הגאים לבסיס תקציב 2017 כפי שהובטח על ידי שר האוצר משה כחלון.

איילה כץ, אימו של ניר כץ שנרצח בשנת 2009 בבר-נוער, דיברה על ההגדרה של פשעי שנאה בישראל, ועל כך שפשע השנאה היחיד המוגדר בחוק בישראל הוא בחוק פעולות האיבה המתייחס לאלו המבוצעים ע”י ערבים נגד יהודים. “לפי סר החוקים של מדינת ישראל, גם הרצח של ניר וגם הרצח של שירה לא יכולים להכלל בהגדרה הזו”.

חובי סטאר, נציג ישראל לאירוויזיון, הגיע אף הוא לוועדה על מנת לספר על המקרה בו נתקל בדרך לאירוויזיון, כשדרכונו נקרע על ידי משטרת הגבולות ברוסיה.

אף נציג מהמשרד לבטחון פנים לא נכח בכנס. “מאד מכעיס אותי שאף נציג ממשרד לבטחון פנים לא נמצא פה”, אמר עידן יוסף ימין, שהוא וחבריו הותקפו באילת על ידי חבורת נערים, “בשביל מה אנחנו פה? בשביל לספר סיפורים? את הסיפורים האלו כבר שמענו. רק בדרך לפה עלינו על עוד 5 סיפורים חדשים”. עידן הרחיב וסיפר על ניסיונות המשטרה למצוא בהתנהגות שלו ושל חבריו את האשם לתקיפה, “כאילו יש הצדקה לשבירת בקבוק על ראש של מישהו”. וכיצד התוקפים אותרו רק לאחר שפרסם פוסט בפייסבוק שהופץ בכלי התקשורת ובהתערבות של האגודה שפנתה למפכ”ל המשטרה.

“אני וחבריי נגיע למצעד בשישי הקרוב בת״א, וגם לזה שיתקיים בעיר מגוריי, אשדוד, ב- 17.6”, סיכם ח”כ גילאון, “ואני אשמח לראות שם גם את מפכ״ל המשטרה, את שר החינוך, את שרת המשפטים, וגם את השר לבטחון פנים, אותו משרד שלא טרח לשלוח אפילו לא נציג אחד לדיון שלנו היום. בואו, אולי גם תלמדו משהו על הדרך”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן