fbpx

דאדי אישיוז: מבט אומנותי על היחסים המורכבים של הומואים עם ילדיהם, עם אבותיהם ועם עצמם

ההורות הגאה, השפעת היציאה מהארון על היחסים בין אב לבן, והפערים בין הומואים צעירים למבוגרים מעניקים את ההשראה לתערוכת "דאדי אישיוז" של "גלריה פאן" לאמנות הומואית | האם המציאות החדשה באה לידי ביטוי בייצוג של ההומואים באמנות?
DADDYISSUES
צילום: ארז ביאלר

במסגרת שיתוף הפעולה בין רשת מלונות בראון לגלריית האמנות האינטרנטית הקווירית “פאן”, מוצגת בימים האלה במלון פוליהאוס התערוכה השלישית במספר, “Daddy Issues”.

בעבר, הומואים לא יכלו לחיות את חייהם כפי שרצו, ולרובם לא היה דור המשך. כיום, ההורות גאה, שהחלה לצבור תאוצה בשני העשורים האחרונים, מייצרת שאלות ומתחים במציאות שהיא יחסית חדשה, וכתוצאה מכך בהכרח – גם אמנות חדשה.

סוגיה אחרת נוגעת ליחסים בין אבות סטרייטים לבניהם ההומואים. עם היציאה מהארון של בנם, מעטה הגבריות של חלק מהאבות נשבר, ללא כל קשר למידת הנשיות של בנם.

כתוצאה מכך נפגעת מערכת היחסים של אבות אלה עם בניהם ההומואים. היציאה של הבן מהארון מלווה אצל ההורים בחששות גדולים – שהוא לא יביא ילדים, שיתנכלו לו, שהוא יהיה בודד ושיידבק במחלות. בעבר, הבנים נטו להפנים את החששות האלה והייתה לכך השפעה קשה על חייהם. כיום, הסטיגמה הולכת ופוחתת וחל שינוי גם באמונות של ההורים ובמערכת היחסים שלהם עם בניהם ההומואים.

איתן קדמי | Daddy-Issues

גם התקשורת של ההומואים בינם לבין עצמם משתנה: אם בעבר המפגשים היו בפארק, בבר סודי או בשירותים ציבוריים, הרי שכיום האפליקציות שולטות. מודל היופי ההומואי – הצעיר, שרירי וחלק, מדיר אוכלוסיות שלמות של אנשים שלא מתאימים לתבנית. הומואים צעירים רבים שלא חוו את הנידוי, הדיכוי, המגיפה והמצוקות של הדורות הקודמים, מתקשים מאוד לגלות אמפתיה, ואף נמנעים מתקשורת עם הדור הוותיק שפרץ להם את הדרך.

Juan-Boilero

אז האם אמנם מערכת היחסים הסימביוטית שבין הומואים ותיקים וצעירים, שמקורה עוד בעולם העתיק, אכן חדלה מלהתקיים? האם הגבריות החדשה, הפלורליסטית, מאפשרת למודלים חדשים לצמוח בצורה בריאה? האם המודלים החדשים מובילים גם לאמנות חדשה? והאם זה בא לידי ביטוי גם בייצוג של ההומואים באמנות, כזה שיותר נאמן למציאות?

התערוכה Daddy Issues, שאצר ארז ביאלר, מנסה לענות על השאלות האלה, ולבחון את מערכות היחסים בין הומואים צעירים למבוגרים, ובין אב לבנו, כשאחד מהם (לפחות) הוא הומו.

תומר חלפון | Older

Daddy Issues, עד ה-1.3.22 במלון פוליהאוס מקולקציית מלונות בראון, נחלת בנימין 1, תל אביב. כניסה חופשית.
שיח גלריה יתקיים בימי חמישי 20/1/22 ו-24/2/22 בשעה 19:00

עוד בנושא:  'גֵּאֶה בִּי'- פרויקט צילומי סטילס של גברים גאים

[add_single_eventon id=”51979″ ev_uxval=”1″]

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן