fbpx

גאווה על המדף – החברות והמוצרים שלבשו גאווה

זה כבר הפך למסורת - עם תחילת חודש יוני מתמלאים המדפים במוצרים בצבעי הגאווה - מבגדים ואקססוריז ועד למוצרי מזון, וכל החברות ממהרות למתג את המוצרים והאריזות בצבעי הגאווה ואת עצמן כבעלות ברית תומכות | כל מוצר כזה שיוצא לשוק הוא כמו עוד דגל שמונף, ובמהלך החודש הזה הדגלים מונפים בכל מקום - מכפות הרגליים ועד קצה הראש
קססונת גאווה

זה כבר הפך למסורת – עם תחילת חודש יוני מתמלאים המדפים במוצרים בצבעי הגאווה – מבגדים ואקססוריז ועד למוצרי מזון, כל החברות ממהרות למתג את המוצרים והאריזות בצבעי הגאווה ואת עצמן כבעלות ברית תומכות.

בשנים האחרונות נשמעת ביקורת על הסיבוב היח”צני שאותם מותגים עושים על חשבוננו, אבל אם נסתכל למציאות בעיניים נבין שגם אנחנו מרוויחים מהמהלכים האלו.

חודש הגאווה הוא חג אמיתי, חג בינלאומי, חג שמסמל ערכים ברורים של שוויון. העובדה שחברות ומותגים מעוניינים להזדהות עם הקהילה הגאה ועושים מאמץ לעשות את זה בצורה יצירתית, (כל אחד לפי יכולתו ולפי קישורי משרד הפרסום והיח”צ שלו), היא חשובה מעין כמותה למאבק הלהט”בי.

זה נכון שבשנת 2021 אנחנו מצפים ליותר מעוד מוצר בצבעי הגאווה, אך עדיין – כל מוצר כזה שיוצא לשוק הוא כמו עוד דגל שמונף, ובמהלך החודש הזה הדגלים מונפים בכל מקום – מכפות הרגליים ועד קצה הראש.

הנער שבארון לא מגיע למצעדי הגאווה, אבל הוא רואה את אותו הדגל שמסמל עבורו את השאיפות שלו מונף בחלונות הראווה בקניון על חולצות ונעליים, מעטר מוצרי מזון ומתנוסס באתרי האינטרנט והבניינים של החברות הגדולות במשק. מן הצד השני כל הסמוטריצ’ים והבן-גבירים רואים גם הם את אותם דגלים, בצורות שונות אך עם אותה אמירה ברורה.

צרכנות היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, והקהל הלהט”בי הוא קהל גדול ומבוקש. העובדה שמותגים מסתפקים בהוצאת מהדורות מוגבלת בחודשי הגאווה היא באחריותנו בלבד. התארגנות צרכנית גאה תוכל להבהיר למשק מה אנחנו באמת צריכים ומה אנחנו דורשים, וההצעות יגיעו בהתאם.

האופנתיים

עבור חברות האופנה חודש הגאווה הוא מקור להשראה והזדמנות ליצור קולקציות צבעוניות וקיציות. נכון שהקשת בענן השתמשה בצבעים האלו לפנינו, אבל כשמוציאים קולקציה צבעונית בחודש יוני היא מגיעה עם אג’נדה.

מותג האופנה VANS יצא עם קפסולת הגאווה VANS X PRIDE – קולקציית קפסולה צבעונית ושמחה במיוחד הכוללת חולצות ועד נעליים בטווחי מחירים של 99.90 ש”ח ועד 469.90 ש”ח.

קבקבי העץ של רונה של המעצבת רונית חרוד יצאו בקולקציhת קיץ צבעונית, הכוללת בים השאר גם את דגם “גאווה”. קבקבי עץ אורטופדיים במגוון צבעים ופלטפורמות מעוצבים בסגנון רטרו ומיוצרים בשבדיה. כי אם כבר לבעוט בח”כ הומופוב שבועט בך במהלך מצעד הגאווה, אז למה לא לעשות את זה בקבקבים בצבעי הגאווה?

אם אתם יותר בקטע של גומי, מותג הכפכפים הברזילאי המוביל בעולם HAVAIANAS השיק כפכף צבעוני לנשים וגברים במידות 35-42, אותו ניתן להשיג בסניפים ובאתר הרשת.

עוד בגזרת האופנה ניתן למצוא אקססוריז ממותגים לסלולרי – רשת iDigital הוציאה בשיתוף פעולה ייחודי עם חברת נייקי רצועות לשעון APPLE WATCH בעלת 6 צבעים המשולבים בפסים מחזירי אור. העיצוב הנוח עמיד לפעילות גופנית, ניתן להתאמה ומשתלב עם שעון מסדרת נייקי. יחד עם הרצועה, השנה לראשונה apple משיקה  גם watch face (פני שעון) דינמיים בעיצוב עדכני תואם, המשלב את צבעי הגאווה. ורשת iDigital GOODIZ הוציאה לכבוד חודש הגאווה מגיני מסך, כיסויים וקישוטים למכשירי טלפון ניידים.

ובגזרת הטיפוח – מותג הדאודורנטים לגבר AXE השיק מהדורת גאווה בשם LOVE IS LOVE הכוללת ספריי גוף בעיצוב חדש – בנוסף לעיצוב של צבעי דגל הגאווה כפי שהושק בשנה שעברה, התווסף דגל הקהילה הטרנסג’נדרית. מעבר לעיצוב של ספריי הגוף החדש, AXE יצא בשיתוף פעולה עם איגי, ארגון הנוער הגאה, יחד ייצרו סדרת סרטוני רשת בהשתתפות חברי וחברות הקהילה במטרה לתת במה בחודש הגאווה לסיפורים אישיים ומרגשים, בנוסף, AXE יתרום 10% ממכירות המהדורה לטובת פרויקטים של הארגון.

ההייטקיסטים

לחברות ההייטק ישנו סף מודעות תגבוה במיוחד לנושא אירועי הגאווה ולצרכים של חברי הקהילה. הרבה הודות לפעילות של ארגון LGBTech ושל הפורומים הגאים בחברות. חברות ההייטק לא מסתפקות בשינוי קוסמטי ומבצעות פעילויות לעובדים בנושאים להט”בים.

חברת בדיקות התוכנה קווליטסט Qualitest ציינה את חודש הגאווה עם פתיחתו של פורום גאה מקרב עובדי החברה בשלוחות השונות ברחבי העולם. הפורום יתמוך בעובדים שהם חלק מקהילת הלהט”ב ויקדם אירועים להעלאת המודעות ולחיזוק סביבת עבודה מגוונת ומכילה לכלל המגזרים. לאורך חודש הגאווה קיימה החברה בישראל ובעולם הרצאות ומפגשים עם נציגי הקהילה, ביניהן הרצאה גלובאלית של שירה קורמן מארגון הLGBTECH שעוסקת בקידום שילוב הכללה וגיוון בעולם העסקי והשפעתם רווחיות ומוניטין החברה. הם גם צבעו את לוגו החברה בצבעי הגאווה והוא הוצג במהלך החודש בפלטפורמות הדיגיטליות של החברה, אבל זה באמת בקטנה.

פלטפורמת המתנות הגדולה בישראל BUYME אירחה את הדס אלמוג, סמנכ”לית משאבי אנוש בארגוני הייטק גלובליים ביניהם אפלייד מטיריאלס, נייס, אמדוקס ו- WalkMe, להרצאה על סיפורה האישי כלהט”בית בכירה בארגונים וכפעילה בקהילה. בנוסף, עובדי החברה קיבלו סקירה של הגאווה בציר הזמן, שיח על גיוון והכלה בארגונים בפרקטיקה, מה ניתן וחשוב לעשות וכיצד זה מרגיש מבפנים. בחברה אף ערכו פאנל אישי עם עובדי החברה הלהט”בים ובני בריתם במטרה להביא לשולחן שיח שמקדם שוויון, קבלת האחר הרחבה ותרבות של שקיפות ואומץ לפתוח נושאים בצורה מכובדת ונכונה. גם הם צבעו את לוגו החברה באתר ובפייסבוק בצבעי הגאווה.


חברת הטכנולוגיה נטורל אינטליג’נס פתחה את אירועי שבוע הגאווה במסיבת בריכה ב”צל החורש” בבית ברל בה נכחו 350 עובדי שנהנו מהופעות של מלכות הדראג טלולה בונט וציונה פטריוט. עוד התקיימו במסגרת אירועי הגאווה בחברה ארוחת הגלאנצ’ המסורתית, ארוחת צהריים לעובדי החברה חברי קהילת הלהט”ב ; פאנל עובדים בהנחיית הדס אלמוג בו התקיים שיח פתוח עם עובדי ועובדות החברה שעסק בסוגיות שונות בנושא זהות, מגדר וקבלת האחר. כמו כן, התקיים מפגש עם חברי עמותת “מעברים” לקשת הטרנסית שיושבים במשרדי החברה מזה כשנתיים.

צילום: ויקטור לוי

חברת מיקרוסופט האירה את הקמפוס החדש בהרצליה בצבעי הגאווה – הקמפוס החדש שנבנה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים שוכן ברחוב על שמו של המדען הדגול אלן טיורינג, אשר הניח את היסודות למחשב המודרני, ונרדף בשל נטיותיו המיניות עד ששם קץ לחייו בדיוק החודש לפני 67 שנה.

עובדי מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח נרתמו גם השנה למען קהילת הלהט”ב ותרמו עשרות אלפי שקלים לארגון חוש”ן, כאשר מיקרוסופט הכפילה את סכום התרומה. כמו כן החברה מעניקה מענק של 60 אלף ₪ לכל עובד לסיוע בתהליך פונדקאות ושותפה  בפרויקט משותף עם ארגון “מעברים” המעניק מלגות לימודי השכלה גבוהה מלאות עבור סטודנטיות וסטודנטים על הקשת הטרנסג’נדרית.

בנוסף, נערך אירוע “עיצוב מודע מגדרית” ב-reactor של מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח בתל אביב, אשר הפנה זרקור לא.נשים בקהילת הטרנס* בעולם הטכנולוגי, וביקש לפתור את בעיית הנראות והייצוג של הקהילה על ידי כלי עיצוב וכלים טכנולוגים. באירוע, שהועבר גם בשידור חי, לקחו חלק רבים מקהילת הטכנולוגיה וקהילת הלהט”ב בישראל ובעולם.

באירוע דיברו, בין היתר, נמרוד אלדאג, מנהל מוצר בכיר בקבוצת ה-IoT Security במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, שהקים את פרויקט “טרנספוז” שמטרתו לשלב את קהילת הטרנס* בתעשיית ההייטק; שרון אפרתי מאינטל, ששיתפה מחוויותיה כטרנסית בעולם ההייטק; אלי ווגל ועדי קלינגר שעיצבו כלי מציאות מדומה המעניק מרחב בטוח לחקירת זהות מגדרית; ומיכל שומר, שעיצבה פונט בעברית שהופך את השפה לכזאת שמכילה את כל המגדרים.

צילום: מנש כהן

אסף אשכנזי, הבעלים והמנכ”ל של רשת אלן קאר לגמילה מעישון ושחרור מהתמכרויות, בחr להקדיש מזמנו להסברה וקידום פתיחות וסובלנות וקבלת האחר. לרגל חודש הגאווה הוא יצא לסבב הרצאות בהתנדבות בנושא הורות גאה בשיתוף עם “איגי” – ארגון הנוער הגאה. אסף, אב גאה לאלה והדר התאומים בני ה5 שנולדו בהליך בפונדקאות בארה”ב, הרצה בני עובדי  חברת sentinelOne  ועובדי חברת ״חשבונית ירוקה״.

אסף אשכנזי ונועה פידלר בהרצאה ב-sentinelOne

חברת הסטארטאפ פלייסר (placer) מפתחת מערכת מידע לעסקים, המתבססת על מיקום של משתמשים בזמן אמת, השיקו קמפיין גיוס עובדים א-מגדרי ברשתות ופלטפורמות לגיוס עובדים. בנוסף, החברה הזמינה עבור עובדיה הרצאה של שירלי צ׳ארלי קליינמן, שהסביר.ה על על האתגרים של הקהילה והעניק.ה לעובדים טיפים איך הופכים את מקום העבודה לידידותי יותר לקהילה.

חברת Fiverr חברה לפרילנסרים מובילים מהקהילה הגאה בזירת המסחר ליצירת ספר ילדים מרגש המספר על גיוון, קבלה וסוגים שונים של תאים משפחתיים. שלושה מחברי קהילת הפרילנסרים שהם גם חברי הקהילה הגאה, יצרו יחד ספר ילדים בשם Sea the Love העוסק בגיוון, קבלה וייצוג של תאי משפחה שונים. הסיפור עוקב אחר דאש הדולפין כשהוא מבלה את היום הראשון ללימודים בשיחות עם תלמידים מהכיתה המספרים לו מה מיוחד במשפחה שלהם, תוך כדי השיח עולים הנושאים של קבלת השונה וההבנה שמה שבאמת מגדיר משפחה הוא לא מיהם חברי המשפחה אלא האהבה שהם חולקים זה לזה.

יחד עם רוז ורוזי עבדו עליו גם חברי קהילת Fiverr נוספים – ג’פרי ספיווי, סופר אמריקאי, חבר הקהילה הגאה, העובד במשרה מלאה כקופירייטר ועורך ספרות והמאיירת ג’ודי קאופמן מברצלונה, גם היא חברת הקהילה הגאה, שכבר איירה מספר ספרי ילדים לספרים שפורסמו ברחבי העולם. הספר זמין להורדה בחינם בעברית, אנגלית, גרמנית, צרפתית, ספרדית, פורטוגזית, איטלקית והולנדית.


בחברת הקריאייטיב והטכנולוגיה ארטליסט ערכו עבור למעלה מ-200 עובדי החברה מפגש ייחודי עם קול קולטון, המגדיר/ה עצמה כג’נדר-קוויר, ששיתפ.ה את העובדים בסיפורה האישי. המפגש הועבר בשידור לייב בוידאו במשרדי החברה בתל אביב ובקיבוץ אפיקים בצפון.

בחברת Zoominfo, שמספקת פלטפורמה לאיתור ושימור מידע עיסקי עבור אירגונים, עיצבו מחדש את המשרדים (שגם עברו שידרוג והרחבה לאחרונה), והפתיעו את העובדים עם משרדים מעוצבים ומקושטים ברוח הגאווה – דגלים, אביזרים צבעוניים, סמלי וקינוחים צבעוניים. בנוסף, העובדים זכו לשמוע הרצאה של בל אגם, שסיפרה את סיפורה כטרנסג’נדרית וככוכבת ריאליטי.

צילום: יח”צ

עובדי חברת ההייטק סלברייט (Cellebrite), מובילה עולמית ב-Digital Intelligence, ציינו את חודש הגאווה הבינלאומי בקמפיין פנימי שכלל סדרת פוסטים של עובדים חברי הקהילה הגאה, אשר שיתפו בכנות את הסיפור האישי שלהם בעמוד הפייסבוק של החברה.

שיאו של חודש הגאווה היה מפגש צבעוני ושמח עם הרצאה של דורון מדלי, “על גאווה ומוסיקה”. דורון הגיע למשרדי החברה בפתח תקוה, ונתן הרצאה לעובדים בארץ, שהועברה בשידור חי גם לעובדים בסניפי החברה ברחבי העולם, בארצות הברית, באסיה, באנגליה, גרמניה, צרפת, הודו, אוסטרליה, קנדה ועוד.

מדלי, יוצר מוסיקה ומשפיען בתחומו, סיפר על עצמו כנער גאה שיצא מהארון רק בגיל 25, מה הביא אותו להפוך לכותב להיטים מנצחים, ועד לזכייה ההיסטורית באירויזיון עם Toy בביצוע נטע ברזילי, אמנית שונה בפני עצמה בנוף האירויזיון עד אז. הוא סיפר על חווית ילדותו המורכבת בשנות ה-80, ההתמודדות עם העובדה שהוא שונה, כאשר המוסיקה היא זו שנתנה ביטחון להביע את עצמו ולהפוך ליוצר עם שירים כמו: “שבט אחים ואחיות”, “תל-אביב”, Toy ואחרים.

צילום: ציבי נדל

ב- KLA ציינו השנה את חודש הגאוה בסדרה של פעילויות, החל מהנפת דגלי הלהט”ב בשני אתרי החברה ביבנה ובמגדל העמק ודרך 3 הרצאות מרתקות וחשובות.  

האירוע הפותח של חודש הגאווה בארגון כלל  דיון שהנחו שתי נשים מובילות ב- KLA- ויקי פלטניק, מנהלת גיוון והכלה, אירופה וישראל  ושירה זלמנוביץ’, מנהלת רווחה ואחריות חברתית. מטרת האירוע היתה לקיים שיחה פתוחה על הרב-גוניות של החברה הלהט”בית, על מפגש עם הנושא במקום העבודה ועל הדרך בה כולנו יכולים להיות שותפים לקידום אווירה מכלילה ותומכת לקהילת הלהט”ב במקום העבודה.

דייב יעקב, אמן רב־תחומי, פעיל חברתי, סופר ומשורר אשר חוקר את הזהות הקווירית דרך האמנות שיתף את עובדי החברה בחוויית גיבוש הזהות שלו ומתן הביטוי לממדים השונים  שלה – הזהות ההודית, הישראלית והקווירית. יעקב הציג את המקום של האמנות כקרקע פורייה לביטוי אישי עבור חברי הקהילה הלהט”בית.  סיגל עזרא, מדריכת הורים במקצועה, הגיעה לספר את סיפורה האישי והמרגש כאם לבן שיצא מן הארון בהרצאה “גאווה של אמא”.

צילום: יח”צ

המיוחדים

קססונת היא קססונית מתקפלת קטנה וייחודית לנשיאת קנאביס (רק רפואי, ברור) או קססה, שנפתחת למגש גלגול נייד ומכילה גריינדר מובנה לקיצות לקיסוס פרחי הקנאביס. היא בגודל של כרטיס אשראי כדי שתוכל להיכנס בקלות לכל ארנק או כיס. הקססונת מגיעה במגוון רחב של עיצובים לכל מצב רוח והחודש תוכלו למצוא אותה גם בעיצוב TLV Pride לכבוד חודש הגאווה.

ויש גם קטע חברתי – כל הקססוניות של קססונת מיוצרות ומורכבות בישראל, כשחלק ניכר מתהליך הייצור מתבצע במפעלים של עמותת “רעות”, שמספקים תעסוקה לאנשים בעלי מוגבלויות (למרות שהרבה יותר זול לייצר בסין).


גם חברי מרכז “בית חנה” של עמותת אקים חיפה החליטו להכין ליין חדש של מוצרים לכבוד חודש הגאווה הישראלי, ואף הקימו דוכן מכירה מיוחד במצעד הגאווה החיפאי.  הלין כולל תחתיות לכוסות, עציצים ומגנטים בעיצובים שונים, אותם ניתן לרכוש ע”י שליחת הודעה פרטית בעמוד הפייסבוק של אקים חיפה. לדברי גיא גוטמן, מנהל מרכז “בית חנה” של עמותת אקים חיפה, הסיבה שהובילה את החברים לבחור דווקא בסט מיוחד לחודש הגאווה הוא הרצון לקדם אוכלוסיות מוחלשות ואת נושא המוגבלויות בקרב הקהילה. “החברים במרכז נהנו והתלהבו מהרעיון, ו’עפו עליו’. כל ההכנסות יעזרו לנו לשפר את המרכז הקהילתי, יתמכו בחוגים, אירועים ומפגשים חברתיים, שכל כך חיוניים בתקופה הזו, בה אנחנו עדיין מתאוששים מתקופת הקורונה”.

צילום: עמותת אקים חיפה

המרימים

ונקנח בדרינק – וודקה סטולי השיקה מהדורה מוגבלת של בקבוק סטולי ממוספר באופן אינדיווידואלי. תווית הבקבוק מציגה איור של האמן אוז מונטניה (Oz Montania) שלקח השראה ממצעד הגאווה והסובלנות שהתקיים בשנת 1978 אותו הארווי מילק הוביל בגאווה ונשא את הפוסטר המפורסם עם הכיתוב: “התקווה לעולם לא תידום”.

בקבוק סטולי הארווי מילק ממשיך את ההיסטוריה ארוכת השנים של תמיכתה של סטולי בקהילה הגאה ומנציחה את יום השנה ה- 40 לבחירתו לתפקיד של הרווי מילק בשנת 1978 כנבחר הציבור הגאה הראשון בקליפורניה. באותה השנה גם נרצח הארווי על רקע נטייתו המינית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן