fbpx

גאווה וחיות אחרות – סיור גאווה בספארי ר”ג

סיור "ספארי גאווה" שנערך לראשונה במרכז הזאולוגי ר"ג הפגיש את משתתפי הסיור עם הצד הגאה של חיות הבר ועם הזוגות הגאים של הספארי | "להעשיר את הקהילה בידע בנושא הומוסקסואליות אצל בעלי חיים ולהציע סוג נוסף של אירוע קהילתי ייחודי"
ספארי גאווה 2022

כ-60 איש הגיעו ביום רביעי בערב לסיור הגאווה הראשון בספארי רמת-גן, שהתקיים במסגרת אירועי הגאווה של המרכז הגאה ר”ג, ביזמתם של חבר המועצה ישראל זרי ומנהלת מחלקת קהילה גאה בעיר זהורית שורק.

הסיור נערך במתכונת סיור “ספארי חצות” אשר עוסק בהרגלי החיזור והרבייה של החיות, והותאם לאירוע על ידי הצגת הצדדים הגאים של חיות הבר. בספארי עשו מאמץ מיוחד להפוך את הסיור לגאה במיוחד ושיבצו צוות שמורכב כולו מלהט”בים, ממנהלת הסיור ועד התאורנית, שליווה את משתתפי הסיור.

לאחר הסבר קצר מפי מדריך הספארי מרטין בר, על נושא הומוסקסואליות אצל בעלי חיים בו הוא מתמחה, עלו המשתתפים.ות על הרכבת שקושטה בדגלי הגאווה ויצאו אל שטח הסוואנה. במהלך הסיור פגשו המשתתפים.ות את בעלי החיים השונים, מקרנפים ויענים ועד  לצבאי תומפסון וזברות, ונחשפו להתנהגויות מרתקות נוספות של חיות הספארי בהן טווסים על עצים, מפגש עם כורש הנמר הפרסי ומסיבת פיג’מות עם האריות והלביאות.

ומה הקשר בין ספארי לגאווה? מסתבר שהמון. בספארי ברמת גן יש מינים רבים של בעלי חיים שנצפו מקיימים יחסים הומוסקסואליים ברמות שונות. את חלקם פגשו המשתתפים.ות בסיור הלילה.

רכבת הסיור עברה ליד קבוצת הפינגווינים ובהן סוקי וצו’פצ’יקוני, שתי נקבות פינגווין אפריקני שבחרו לחיות יחד. הקשר בין השתיים התחיל בגיל שנתיים וחצי כשסוקי וצ’ופצ’יקוני החלו להסתובב יחד, לטפח אחת את השנייה ולהשמיע קולות חיזור. בהמשך הקימו קן על הסלעים באמצעות ענפים, עלים ומקלות של ארטיקים ובשלב מסויים אף דגרו על ביצים יחד. כיום סוקי וצ’ופצ’יקוני כבר לא יחד, אחרי שבע שנות זוגיות מאושרת הן פירקו את הקן וכיום כל אחת נמצאת בזוגיות עם זכר אחר, אך הן לנצח יזכרו כזוג הגאה של הספארי.

מול חצר הפינגווינים חיים הברבורים השחורים, במין זה נצפו זוגות הומוסקסואליים של זכרים בשיעור של 20% מן האוכלוסייה, הן בשבי והן בטבע, והקשרים הזוגיים בין הזכרים נמשכים שנים. הברבור השחור מציג לא רק זוגיות גאה ומונוגמית לתפארת אלא גם יכולות גדילו צאצאים מרשימה – מחקר אוסטרלי שבדק התנהגות הומוסקסואלית אצל הברבור השחור מצא כי זוגיות הומוסקסואלית לא רק שאינה פוגעת בהעמדת צאצאים, אלא אפילו מגדילה את סיכויי ההצלחה. תוצאות המחקר מוכיחות כי בעוד זוגות הטרוסקסואלים של הברבור השחור מצליחים להעמיד 30% בלבד של צאצאים העוזבים את הוריהם ויוצאים לחיים עצמאיים, הרי שזוגות של זכרים הדוגרים על ביצים מצליחים בשיעור ממוצע של 80% בגידול צאצאיהם.

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

בחצר הג’ירפות שמע הסיור על הזדווגות בין שתי נקבות המתקיימת לצורך שליטה שנצפתה אצל הנקבות של הג’ירפות, דיקלה ודניאלה, וליד חצר השימפנזים סיפר המדריך מרטין בר על ההזדווגות של קרובי משפחתם, קופי הבונובו (שאינם נמצאים בספארי) ככלי לפתרון מחלוקות. השימפנזים הננסיים חיים ביערות הגשם של קונגו בקבוצות קטנות של עד 60 פרטים. בתוך העדה יש קבוצות קטנות, רובן קבוצות של נקבות אחדות וילדיהן, המקיימות קשרים חזקים ופעילות צמודה. פרטי הקבוצה מרבים בפעילות מינית שחלקה הומוסקסואלית וחלקה הטרוסקסואלית, התורמת לחיזוק הקשר בין הפרטים.


“מאז שהתחלתי להדריך בספארי היה לי חזון לקיים סיור גאווה בשבוע הגאווה”, סיפר בסיום הסיור מדריך הספארי מרטין בר, “גם כדי להעשיר את הקהילה בידע בנושא הומוסקסואליות אצל בעלי חיים וגם כדי להציע סוג נוסף של אירוע קהילתי ייחודי. ההתעניינות של הקבוצה הייתה מעבר למצופה. גיליתי פנים אחרות לקהילה והרגשתי מעין אחווה שעוטפת את כולם סביב עולם בעלי החיים. החבר’ה הפגינו ידע וסקרנות והנושא מאד עניין אותם. והעובדה שצוות הסיור מטעם הספארי היה כולו מהקהילה השלים את התמונה ואת הביחד ויצר משהו אחר ממשהו שאני רגיל לחוות. המפגש הזה עורר בי את הרצון ליצור תכנית מתמשכת לחברי קהילה ושהמפגש הזה לא יהיה חד פעמי”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן