fbpx

לראשונה – מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים יפתח את חודש הגאווה 2019

לראשונה - המצעד הירושלמי יפתח ב-6.6.19 את אירועי הגאווה, וישים על סדר היום הלאומי את המאבק למען חירות מלאה מאלימות ומאפלייה כלפי הקהילה הגאה, ובכלל | "הקדמת המצעד הינה החלטה קהילתית והיסטורית שמאחוריה קריאה חזקה וברורה - מחאה תחילה"
מצעדירושלים3
מצעד הגאווה בירושלים | צילום: גיא יצחקי |  CC BY 2.0

המצעד הירושלמי יפתח ב-6.6.19 את אירועי הגאווה, כחלק משיתוף פעולה היסטורי בין עמותת הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות, המפיקה את אירועי הגאווה בבירה, למרכז הגאה – עיריית ת”א-יפו, שמפיק את אירועי הגאווה בת”א-יפו.

בהודעה שפרסם הבוקר הבית הפתוח, נכתב כי המצעד בירושלים ישים על סדר היום הלאומי את המאבק על דמותה של מדינת ישראל – מאבק למען חירות מלאה מאלימות ומאפלייה כלפי הקהילה הגאה, ובכלל.

“מול ניסיונות בלתי-פוסקים להדיר את הקהילה ואת ה”שונה” מהציבוריות הישראלית, נפתח את חודש הגאווה במצעד היסטורי בירושלים”, כתב ערן גלובוס, יו”ר הבית הפתוח, “לפוליטיקאים, שיושבים סמוך כל-כך למסלול המצעד, אנחנו קוראים להצטרף לציבור העצום שתומך בנו ולהתחייב לשוויון זכויות מלא עוד בכנסת ה-21. לציבור אנחנו קוראים – הצטרפו אלינו הקיץ, כפי שעמדתם לצידנו שוב ושוב בשנים האחרונות, ונבהיר ביחד לפוליטיקאים מנותקים שלא יהיו כאן אזרחים סוג ב’. בואו לצעוד איתנו בירושלים ובכל רחבי הארץ. זה הזמן של כולנו.

המרחק החברתי, הפוליטי והתרבותי בין ת”א-יפו לירושלים רק הולך וגדל בשנים האחרונות, והוא שב ועולה לסדר היום סביב אירוח האירוויזיון, הבחירות המקומיות וכיוצא בכך. מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים שיפתח את עונת הגאווה, לפני ובסמוך למצעד בת”א-יפו, יוכיח שהשיח המפלג והמחנאי, בין ערים ובין מגזרים – יכול וצריך להיות מוחלף בשיח של שותפות.

בקיץ, במלוא 4 שנים לפשע השנאה הקנאי והמתועב שבו נרצחה שירה בנקי ז”ל, ו-10 שנים לטבח הבלתי-מפוענח בברנוער, בו נרצחו ניר כץ וליז טרובישי ז”ל – נזכיר שלא מספיק להזדעזע ממחיר הדמים של השנאה. הציבור הישראלי והקהילה הגאה חייבות לצופף שורות ולהיאבק יחדיו על אופיה ודמותה של החברה הישראלית. זהו מאבק למען חברה סובלנית ואוהבת, ישראל של שותפות ולא של שסעים, של גשרים בין אנשים וציבורים במקום שנאת השונה. רק מאבק יחד יבטיח עתיד טוב יותר, שיווני יותר וסובלני יותר.
מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הוא מאירועי הדגל של הציבור הליברלי והפלורליסטי במדינה ובעולם מזה 18 שנים. משתתפים בו רבבות, מכל הציבורים והמגזרים בחברה.

עוד בנושא:  יו"ר הכנסת בברכה לארגון חברותא: "יש אנשים שמנסים לייצר תפיסה שלפיה אי אפשר להיות להט"ב וגם דתיים"

בשיתוף פעולה עם עיריית ת”א-יפו, נקדם שיח ציבורי אמיץ וחוצה מגזרים. נביא את הקולות של הציבור הלהט”בי לכל בית במדינה. נדרוש ממקבלי ההחלטות – בכנסת, בממשלה, בביהמ”ש העליון, בשלטון המקומי ובכלל – להפסיק את האפלייה ואת האלימות כנגד להט”בים ולהבטיח שיוון זכויות בכנסת ה-21 שתיבחר באפריל הקרוב. עיריית ת”א-יפו וכן ארגוני הקהילה המפיקים מצעדים בכל הארץ צפויים להצטרף לחיזוק הקול המחאתי, שיתחיל ב-6.6 בירושלים וימשיך לאורך כל הקיץ.

ביוני נציין גם 50 שנה למהומות סטונוול. הנס שהורם אז בידי להט”בים שסירבו להשלים עם מציאות אלימה ולא-שיוונית ממשיך להדהד מעיר לעיר בכל רחבי העולם, במצעדי הגאווה הנערכים מדי שנה לציון המהומות, היכן שהקהילה כבר שוות זכויות והיכן שלהט”בים עדיין נרדפים ונרצחים. במלוא 50 שנה לאבן הדרך החשובה ביותר בשחרור שלנו – ישוב מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים אל חודש יוני ויוביל סדר יום לאומי חדש במדינה. אנו קוראים לציבור הרחב להצטרף אלינו במאבק. יחד – ננצח.

עופר ארז, מנכ”ל הבית הפתוח: “בירושלים יפתח השנה חודש הגאווה שימשיך בכל חלקי הארץ. מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים הינו מוסד וסמל עבור כל מי שמאמינים בשיווין זכויות ופלורליזם כאבן יסוד בחברה הישראלית. הקדמת המצעד הינה החלטה קהילתית והיסטורית שמאחוריה קריאה חזקה וברורה – מחאה תחילה! הקהילה הגאה ושותפיה לדרך ממשיכות להאבק לשיווין, לביטחון ולחופש. אנו קוראים לכל מי שמאמין בזכותנו להיות שונים ושווים בארצנו להצטרף אלינו בדרישה לנציגות ונציגי הציבור – בשלטון המקומי ובממשלה, לממש את האחריות שניתנה להם כדי לעצב עתיד בו נוכל כולנו להתגאות”.

איתי פנקס ארד, חבר מועצת העיר ת״א-יפו ומחזיק תיק הקהילה הגאה: “אנחנו במרכז הגאה ובעירייה שמחים על השת”פ המתמשך עם הבית הפתוח, שהביא להקדמת מצעד הגאווה הירושלמי. ההקדמה נועדה לחזק את המצעד שהוא אחד האירועים הלהט״בים החשובים בישראל.”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן