fbpx

בעל ה”סקסי שופ” התבקש להסיר את דגל הגאווה. “פרובוקציה שנועדה לכפות על בנין שלם זהות מסוימת”

בעלת דירה בבנין בו ממוקמת החנות "סקסי שופ" ביקשה מיואב אלעני להסיר את דגל הגאווה התלוי בפתח החנות. "פרובוקציה וכפייה של זהות על אוכלוסיה שלא נכללת בקהילה"
sexyshop_flag
צילום: אסף מגל, YNET

בחודש יוני התמלאה תל אביב בדגלי גאווה שנתלו על ידי אנשים פרטיים ובעלי עסקים כאות לתמיכה וסולידריות עם הקהילה הגאה.

גם יואב אלעני, בעל החנות “סקסי שופ” ברחוב דיזינגוף בתל אביב, העסק הגאה הותיק ביותר בישראל הפועל כבר 20 שנה, תלה דגל גאווה גדול בכניסה לחנות, שהתנוסס לאורך חודש הגאווה ונשאר שם גם לאחר סיומו.

אך נראה כי גם בתל אביב הפתוחה והליברלית, שקישטה את עצמה בדגלי גאווה, יש מי שצבעי הקשת מפריעים לו. אחת מבעלי הדירות בבניין בו פועלת החנות של אלעני, שהגיע במקרה לאזור וראתה את הדגל, מיהרה לשלוח לאלעני הודעה בו היא דורשת ממנו להסיר את הדגל.

“לא מבינה מה זה הדגל שתליתם בחזית הכניסה לבניין מגורים מבלי לקבל הסכמה של כל בעלי הדירות”, כתבה בהודעה, “הדירות מושכרות לכלל האוכלוסייה מבלי זהות של השתייכות כזו או אחרת! אודה לך באם תוריד את הדגל”.

אלעני ענה לבעלת הדירה והסביר לה כי הדגל מוצמד לשלט החנות וכי הוא אינו מתכוון להסירו. בעלת הדירה לא הסתפקה בדברים ושלחה מכתב לבעלי הנכסים בו טענה כי הוא כופה את האג’נדה ההומוסקסואלית על הבניין.

“היום כשהגעתי לבנין הופתעתי לראות דגל ענק מתנוסס בכניסה לבנין של הקהילה ההומוהית/לסבית (הטעות במקור) שנקראת גם הקהילה הגאה”, כתבה בעלת הדירה לבעלי הדירות, “היות ובבניין מתגוררים לרוב אנשים סטרייטים אני רואה את האקט של תלית הדגל כלא תקין, וככפיה של זהות על אוכלוסיה שלא נכללת בקהילה ההומוהית\לסבית. נראה לי שעלינו לכבד ולהשאיר את הזהות המינית שלנו בדלת אמות ולא לכפות על בנין שלם זהות מסוימת! פניתי במסרון ליואב הבעלים של המקום אך הוא ענה לי ברוב חוצפה שהוא לא יוריד את הדגל ולא לפנות אליו!! היות וכולנו בעלי נכסים\דירות בבנין וסובלים לא מעט גם מהפעילות בחצר האחורית, ועכשיו הפרובוקציה, תליית הדגל בכניסה!”.

אלעני לא נשאר חייב ושלח בעצמו מסר לדיירים: “דגל הגאווה מייצג בשבילי סובלנות, אהבה וקבלת האחר. הוא מזכיר לי שאני לא צריך להתבייש במי שאני. ראש העיר ופרנסיה דואגים לחבק את הקהילה חיבוק חזק לחודש הגאווה. מסתבר שיש מי שחושבת אחרת. מאחל לכולנו רק אהבה ושמחת חיים, ושאף אחד לא יבקש מכם להתבייש באהבה שלכם”.

עוד בנושא:  בג"צ קבע פה אחד: "זוגות להט"בים יכולים לאמץ ילדים"

לדבריו, דיירי הבניין הבהירו לי כי אין להם בעיה עם הדגל, וכי הם “תומכים לגמרי בדגל ובסובלנות בכלל”.

בעלת הדירה שהתלוננה על הדגל המשיכה עם האיומים, וכתבה לאלעני כי הוצאת הדיבה והשקרים שהוא מפיץ, רק מהווים טריגר ונותנים לה מוטיבציה להוציא את האמת לאור, והבטיחה לו כי תגן על רכושה ועל שמה הטוב.

אלעני מצידו החליט להפסיק לתקשר עם בעלת הדירה. “לאורך השנים תמכנו בקהילה במאבקה למען זכויות שוות. סייענו ונתנו חסות לעשרות מיזמים קהילתיים הבולטים בהם עיתון הזמן הורוד, בלה דואגת (הזרוע הקהילתית של הועד למלחמה באיידס) , מיזם הברנוער ועוד רבים. תליית הדגל היא עוד אקט של תמיכה בקהילה, שלשמחתנו מאד מקובל בתל אביב. כשהאהבה של אדם אחד מפריעה לאדם אחר אתה יודע שמשהו פה עקום. אהבה זו אהבה – יש בה רק טוב, וכמו שמנחם בגין אמר פעם: ״מי שמעקם את האף, אז יהיה לו אף עקום…”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן