fbpx

בית ספר יהודי בלונדון ייסגר לאחר שסירב לשלב תכנים להט”בים בתכנית הלימודים

בית הספר היהודי לבנות נכשל בביקורת של המשרד לתקנים בחינוך, האחראי על אכיפת חוק השוויון המחייב שילוב תכנים מוגנים בתכניות הלימודים. "העובדה שהתלמידות לא לומדות על זהות מינית ומגדרית, מגבילה את התפתחותן הנפשית, החברתית והתרבותית ופוגעת בקידום שוויון ההזדמנויות"

בית הספר היהודי אורתודוקסי לבנות ויז’ניץ’ שבצפון לונדון נמצא תחת סכנת סגירה מאחר והוא אינו כולל במערכת השעות שלו לימודים בנושאים להט”בים.

על פי הטלגרף הבריטי, שפרסם את הידיעה, בית הספר נכשל בביקורת של המשרד לתקנים בחינוך, מוסדות למען הילד ובתי ספר (ofsted), מאחר והוא אינו מנחיל לכלל 212 תלמידותיו, בגילאים 3 עד 8, הבנה מלאה בערכיה הבסיסיים ביותר של בריטניה.

לדברי דו”ח הביקורת של אופסטד, העובדה שהתלמידות לא לומדות על נושאים כמו זהות מינית ומגדרית, מגבילה את התפתחותן הנפשית, החברתית והתרבותית, ופוגעת בקידום שוויון ההזדמנויות תוך כדי התחשבות בסגנונות החיים השונים.

עוד בנושא:  משרד החינוך ליועצות: דווחו לרשויות על יחסים הומוסקסואלים בבתי הספר

מקורה של החובה לשילוב התכנים הללו במערכת הלימודים הוא בחוק השוויון 2010. למרות שמנהלי בית הספר מודעים לחובה לכלול את התכנים בתכנית הלימודים, לאחר שכבר הובהר להם בשתי ביקורות קודמות כי הם עוברים על החוק, הם מודים כי הם מתנגדים לנסיון של ממשלת בריטניה לכפות את דעותיה על תלמידותיהן, ואינם חושפים את התלמידות לכל התכנים, במיוחד לאלה הנוגעים לנטייה מינית ושינוי מין.

על פי התקנות הבריטיות, בתי ספר פרטיים שאינם עומדים בסטנדרטים יוסרו ממרשם בתי הספר העצמאיים, כך שהמשך פעילותם תחשב לעבירה פלילית. מאחר וזו הביקורת השלישית בה נכשל בית הספר מאז פברואר 2016, צפוי בית הספר להיות מוסר מרשימת מוסדות החינוך העצמאיים המאושרים על ידי המדינה, יחד עם שני בתי ספר פרטיים נוספים.

בתי הספר היהודיים זוכים לתמיכה מצד ארגוני דת נוצרים. “לא משנה עד כמה טוב בית הספר שלך מכל הבחינות האחרות – סירוב פשוט ללמד ילדים צעירים מאוד על שינוי מגדרי יוביל לסגירתך”, כתבה ג’יל רובינס מארגון ‘נצרות בחינוך’,  “זוהי התוצאה האפשרית לא רק לבית הספר הזה, אלא גם לבתי ספר יהודיים אחרים המסרבים, כעניין של אמונה, ללמד על נושאים להט”בים. הטענה המשמשת להצדיק סנקציה זו היא כי אלה הם ערכים מוגנים, אבל כך גם האמונה הדתית. עכשיו ברור כי חוק השוויון הוא למעשה היררכי, ונטייה מינית ושינוי מין בראשו. כנראה שכל הזכויות שוות, אבל כמה שוות יותר מאחרות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן