fbpx

ביהמ”ש העליון של אקוודור אישר נישואים חד-מיניים במדינה

ברוב של חמישה מול ארבעה מתנגדים, קיבל בית המשפט לחוקה את עתירתם של זוגות מאותו המין ובכך אפשר נישואים גאים במדינה כולה | "אין זה נכון להמשיך במצב של אי השוויון לזוגות להט"בים שכן מצב זה נוגד את עקרונות חוקת המדינה"
דגלאקוודור
pixabay

בית המשפט החוקתי בקיטו, בירת אקוודור, קיבל את עתירתם של שני זוגות גברים שעתרו על זכותם להנשא, ובכך אישר נישואים חד מיניים במדינה כולה.

ההחלטה נקבעה ברוב של חמישה שופטים מול ארבעה. השופטים שהיו בדעת מיעוט ביססו את התנגדותם להחלטה בטענה כי אין לבית המשפט סמכות להכריע בסוגיה מהותית שכזו – ויש להשאיר זאת לרשות המחוקקת והמבצעת. אך שופטי הרוב טענו כי אין זה נכון להמשיך במצב של אי השוויון לזוגות להט”בים שכן מצב זה נוגד את עקרונות חוקת המדינה.

החלטות בית המשפט החוקתי באקוודור היא החלטה מחייבת, כך שמרגע קבלת העתירה, מחוייבות הרשויות הציבוריות שמקיימות חתונות לערוך גם חתונות גאות.

אפרן וחאוויר, אחד הזוגות שהגישו את העתירה לבית המשפט לחוקה, הגיבו לפסיקה וקראו ללהט”בים במדינה “ליהנות מהחופש שמביאה איתה הפסיקה החשובה, ומהאושר שמגיע עם השוויון”.

עורך הדין כריסטיאן פאולה, המעניק ייעוץ משפטי לזוגות מאותו מין המבקשים להינשא, אמר: “ההחלטה שקיבל בית המשפט הלילה הופכת את אקוודור לשוויונית יותר בכך שהיא מכירה בעובדה שזכויות האדם חייבות להנתן לכל האנשים ללא אפליה”.

בשנת 1998 אסרה אקוודור על אפליה על רקע נטייה מינית. החל משנת 2008 אפשרה אקוודור לזוגות בני אותו המין להרשם כזוגות במסגרת “איחוד אזרחי”, אולם לא אפשרה להם לאמץ ילדים, ובשנת 2014 אסרה על ביצוע טיפולי המרה.

עם ההחלטה על אישור נישואים גאים, הצטרפה אקוודור למדינות דרום אמריקה המאפשרות נישואים גאים, בהן ארגנטינה, שהייתה הראשונה ממדינות אמריקה הלטינית לאשר נישואים גאים בשנת 2010,  ברזיל, שעשתה את הצעד ב-2013 וקולומביה בשנת 2016.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן