fbpx

תלמידיו של הרב לווינשטיין מגיעים לצעוד עם הקהילה הגאה

בוגרי המכינות הקדם צבאיות יוצאים נגד דבריו של הרב לווינשטין ומגיעים לצעוד לסולידריות עם הקהילה הגאה במאבקה לשוויון זכויות. וגם האמהות שלהם מגיבות בעצמה
Jerusalem Gay Pride March
מצעד הגאווה בירושליםAndrew Ratto | CC BY 2.0

דבריו של הרב יגאל לווינשטיין זכו לביקורות מצד חברי קהילה, פוליטיקאים ורבנים. אך התגובה המשמעותית מכולן היא תגובתם של בוגרי המכינות הצבאיות, חלקם תלמידיו של הרב לוינשטיין, שמשמיעים בקול ברור את התנגדותם לדבריו של הרב ואף מאשימים אותו בכך שדיבר בשמם, ומודיעים כי יגיעו לצעוד במצעד בירושלים כגוש רשמי של בוגרי המכינות הקדם צבאיות.

“בעת הזו, כשבעולם המכינות מתגלים עשבים שוטים אך עיקשים של שנאת האחר וחינוך לאלימות, ששומטים את כל צדקת קיום המכינות תחת רגליהן – שמלמדים את מי שעתידים להיות מפקדים של חיילים להט”ביים בצה”ל, בעת הזו, בה ראשי המכינות נאלמו דום והפקירו את חניכיהם ובוגריהם הלהט”ביים וההטרוסקסואליים, מצעד הגאווה בירושלים חשוב מאי פעם.

ביום חמישי הקרוב ה21.7 נתכנס כולנו- בוגרי המכינות הקדם צבאיות, לצעידה משותפת במצעד הגאווה בירושלים. נתכנס יחדיו בוגרי מכינות דתיות, חילוניות, פריפריה, מרכז, ימין, ושמאל במסר ברור לגירוש השנאה ולהגברת האור. נתכנס על מנת להביע סולידריות ואחווה עם הקהילה הגאה במאבקה לשוויון זכויות! נצעד ביחד במסר ברור וחד לחברה הישראלית כולה- חביב אדם שנברא בצלם, ואהבת לרעך כמוך”.

“אין לתת מקום ובמה לאיש חינוך המתבטא באלימות”

במקביל, נפתחה עצומה על ידי קבוצה של בוגרי ומדריכי המכינות הצבאיות, הקוראת למועצת המכינות לגנות את דברי הרב ולהפסיק להזמין אותו לנאום בפני התלמידים.

“אנו, בוגרי ומדריכי המכינות הקדם צבאיות לדורותיהם, דורשים ממועצת המכינות לגנות את דבריו של הרב יגאל לווינשטין ולהפסיק במיידי לארח אותו במכינות הקדם צבאיות השונות ברחבי הארץ. דבריו של הרב גובלים בהסתה כנגד הקהילה הגאה, שרבים מחבריה היו והינם חניכים ומדריכים, חניכות ומדריכות, במכינות השונות בארץ, לרבות במכינת עלי.

דבריו עומדים בסתירה לערכים עליהם גדלנו והתחנכנו במכינה-ערכים של סולידריות סובלנות ושוויון. אין לתת מקום ובמה לאיש חינוך המתבטא באלימות ובחוסר אחריות המסכנת חיי אדם, כפי שהתבטא הרב לוינשטיין. דברים דומים לאלו הנאמרו בעבר על ידי אנשי ציבור הביאו לפגיעות ממשיות בלהטב״קים. אי התערבות של מועצת המכינות שקולה בעינינו לתמיכה בדבריו של הרב לוינשטיין ומתן לגיטימציה לדרכו הרעיונית והחינוכית.

עוד בנושא:  מצע לדיון - הרשימה השווה מזמינה אתכן לגבש את מצע המפלגה

מוזמנים להצטרף לבוגרי המכינות שהולכים לצעוד יחד במצעד הגאווה ביום חמישי כדי להבהיר לכל איש חינוך בעולם המכינות שחושב שחניכי, בוגרי ומדריכי מכינות גאים הם סוטים – שאנו רוצים לשבת יחד, אבל לא מתוך השפלה וביזוי. שאנחנו מוכנים למחלוקות קשות, אבל לא לביטול אנושי. בואו נחליט ברגליים שאת כל העבודה הקשה של לחיות יחד, עליו נשען מפעל המכינות, לא נזרוק בודאות גמורה ברגע אחד של מיאוס”.

“אתה לא קורא לבן שלי סוטה ויוצא מזה בלי לחטוף ממני”

תופעה נוספת שנחשפת ברשתות החברתיות היא זו של נשים מקרב הציונות הדתית, שמוכיחות את הרב לווינשטיין על דבריו בעצמה. בימים האחרונים התפרסמו מספר פוסטים של נשים שתקפו את דברי הרב ואף אותו אישית, וזכו לתמיכה רבה. אחד מהם הוא הפוסט של יעל משאלי, שהעניק לה ברשת את הכינוי ‘אמא לביאה’.

“הוא האחר, השונה, המוזר. זה שאנחנו צריכים לקבל”, כתבה משאלי על הרב לוינשטיין, “הוא ‘התנועה המטורפת של אנשים שאיבדו את הנורמליות של החיים’ הוא ‘קבוצה שמטריפה מדינה שלמה ונכנסה לצבא בכל הכוח ואיש לא מעז לפתוח את הפה ולצפצף’ הוא ‘סוטים. סוטים סוטים’. ואני, כמובן, גם השבוע עשיתי את זה – קוראת לקבל ולהכיל אותם. כמו שהם. סוטים.

אתה לא קורא לבן שלי סוטה מעל הבמה ויוצא מזה בלי לחטוף ממני מייד באותה עוצמה. זה לא קורה. לא כשאתה ראש מכינה צבאית… לא הייתי מידרדרת ערב שבת לשפת-הסוטים (כמו שפת הבית) הזאת, אלא שאם אתה קורא לבן שלי סוטה, ואם אתה עומד על במה ויודע שתלמידים הומואים שלך (ואנחנו יודעים שבעלי יש. היו. יהיו) ישמעו אותך וירצו להתאבד, ואולי יתאבדו (מי אמר רימון ולא קיבל), ולא איכפת לך מכלום – מישהו צריך לבעוט בך חזרה במקום שכואב. במקום בו אתה סוטה. שמשם כל הדאווין הצבאי שלך. שמשם כל הגבר גבר שלך. שמשם אתה מרשה לעצמך לעוות תורה ומוסר והלכה ולצמצם אותה להומופוביה פרימיטיבית חולנית. כמה תלמידים שלך כבר התאבדו בגללך הרב יגאל? כמה עוד יתאבדו? הרצחת וגם ירשת”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן