fbpx

בואו נעשה סרטים חדשים

"החיים הם אוסף של סרטים מז׳אנרים שונים. פעם דרמה, פעם אקשן ולתקופות קסומות גם קומדיות רומנטיות. ושהכול יכול לקרות ואסור לפחד". איתמר קדושביץ על "מלך הנשף", השבוע בפסטיבל הקולנוע הגאה
Picture1

אולי החיים הם באמת קומדיה רומנטית.

בתור חסיד פונדמנטליסט של דת האהבה כמעט כל חיי האמנתי שהחיים שלי הם קומדיה רומנטית. בהתחלה כעסתי על הוליווד שהכניסו לי את האמונות האלה לראש. כעסתי על מג ראיין ועל ג׳וליה רוברטס (הכי על ריס ווית׳רספון). עד שהגיע היום שאדם יקר אמר לי שאם אני מאמין בזה כל כך אז למה אני לא הולך עד הסוף ופועל כמו שפועלים בסרטים. וכך עשיתי, הפסקתי לחפש באובססיביות אהבה והתחלתי לתת לסרט לקרות, למפגש הבלתי צפוי להתרחש. כמה חודשים אחרי זה קרה וקיבלתי את הקומדיה הרומנטית שלי לכמה חודשים. וכמו כל סרט טוב גם לזה היה סוף, ולאו דווקא שמח.

זה מביא אותי לפרום קינג 2010. לכאורה הסרט הוא קומדיה רומנטית סטנדרטית לחלוטין. הסרט מציג לנו את צ׳ארלי, בחור צעיר בן 20 שלומד בקולג׳ בניו יורק ובעיקר מחפש אהבה. הסרט נע בין מפגשים עם חברים שלו, ארוחות ערב עם המשפחה והגברים בחייו. בסרט יש את כל המאפיינים של סרטים מהסגנון הזה, במיוחד הקומדיות הרומנטיות ההומואיות. יש לנו את הגיבור הרגיש, את המשפחה המוזרה, החבר הכי טוב שהוא המצפן הרוחני, מושא תשוקה חתיך במיוחד ואפילו כמה רגעים סקסיים ביותר. אבל למרות הקלישאות האלה ואולי גם בעזרת הדרך שהוא מביט בהן ומפרק אותן הוא מצליח לחשוף איזו אמת מסויימת. הסרט לא מתמסר לקלישאות, הוא מכניס בכל אחת מהן איזו אמת, איזו מציאות שהיא בליל של מתוק, מר, חמוץ וגם חריף.

בעזרת הקלישאות ונקודת המבט האחרת עליהן, הסרט מצליח לספר לנו סיפור רגיש ואפילו מעורר השראה על חיפוש אהבה בימינו, על אמונה באהבה, על רצון לזוגיות, על בדידות. אנחנו עוברים עם גיבור הסרט תקופה ארוכה בחייו. אנחנו חווים איתו רגעי שיא ושפל וביחד איתו אנחנו יכולים ללמוד משהו פשוט ודי מעורר השראה. שהחיים הם לא קומדיה רומנטית. אין סוף טוב. החיים הם אוסף של סרטים מז׳אנרים שונים. פעם דרמה, פעם אקשן ולתקופות קסומות גם קומדיות רומנטיות. ושהכול יכול לקרות ואסור לפחד.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

אז אולי סרט עלילתי יכול ללמד אותנו על החיים יותר ממה שאנחנו חושבים, במיוחד אם הגיבור שלו לפעמים מרגיש שהוא חי בתוך סרט. בסצינה מסויימת צ׳ארלי מדבר עם חברה שלו שהוא מרגיש שרץ לו בראש סרט אילם וכשהסוף העצוב עומד להגיע הוא כבר יודע מה יקרה ושזה נורא. והיא בתגובה אומרת לו ״תעשה סרט חדש״. וזאת כנראה העצה הטובה ביותר ששמעתי. בואו נעשה סרטים חדשים.

פרום קינג 2010 | יום שישי, 9 ביוני 2017 | 22:15 | סינמטק 1 | כרטיסים באתר הפסטיבל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן