fbpx

אלפי אנשים צעדו במצעד הגאווה והסובלנות ברעננה

המצעד התקיים בשיתוף תנועות הנוער הצופים, המחנות העולים, נועם ואיגי ובהשתתפות ראש העירייה חיים ברוידא, ששמשת מכוניתו נופצה בעקבות תמיכתו בקיום המצעד | "שלא יהיה לאף אחד ספק, רעננה שלנו, היא עיר פתוחה, מכילה, מחבקת ושוויונית לכל"
רעננה2021

כ 2000 צועדים צעדו הבוקר במצעד הגאווה והסובלנות שהתקיים ברעננה, אשר חתם את אירועי חודש הגאווה והסובלנות שהתקיימו בעיר.

המצעד התקיים בשיתוף תנועות הנוער – הצופים, המחנות העולים, נועם ואיג”י, ונחתם באירוע בפארק רעננה עם הופעתו של הזמר אוהד שרגאי, במעמד ראש העיר רעננה חיים ברוידא.

“חודש הגאווה והסובלנות, כשמו כן הוא, חודש של גאווה לכולנו”, אמר לצועדים ראש העיר רעננה, חיים ברוידא, “גאווה על ההכלה, הקבלה, אהבת האדם והכבוד ההדדי, המאפיינים את קהילת העיר רעננה ומייחדים אותה. אני מברך על ההשתתפות הפעילה של התושבים במצעד ובכלל אירועי הגאווה, המסמלים יותר מכל שיח ציבורי פתוח ומתוך מקום של אחדות, פלורליזם וכבוד לכל אדם. נמשיך ונדגול בערכי השוויון, ונקיים בעיר שורת אירועים למען קהילת הלהט”ב, הן בשגרה והן בחודש הגאווה”.

צילום: מיכל סלע

המצעד ברעננה עבר בשקט יחסי, אך קדמו לו איומים ומעשי ונדליזם שכוונו דווקא לראש העירייה, חיים ברוידא, על כך שאישר את המצעד.

בבוקר יום המצעד גילה ראש העיר ברוידא כי שמשת מכוניתו נופצה. כוחות המשטרה שהגיעו למקום לחקור את האירוע העריכו על סמך עדותו של ברוידא כי הפגיעה התרחשה על רקע תליית דגל הגאווה בחזית בניין העירייה וכן  בשל התמיכה שהעניקה העירייה לקיום המצעד.

“אין לי יכולת להצביע על המוטיבציה לונדליזם ולאלימות שכזו, מהסוג הנחות ביותר”, אמר ברוידא, “מטבע הדברים, ראש עיר עומד גם מול לחצים ונדרש להתמודד עימם. המשטרה חוקרת את האירוע. בכל מקרה, אם היה ניסיון של קיצונים לשלוח מסר בעניין מצעד הגאווה, המתקיים היום בעיר, הוא לא ירתיע אותי לעשות את הכי טוב, בראיה של טובת הציבור וכמובן על פי ערכי השוויון והסובלנות. שלא יהיה לאף אחד ספק, רעננה שלנו, היא עיר פתוחה, מכילה, מחבקת ושוויונית לכל. עיר שיש בה מקום לכולם, שמקדשת ומכבדת את החופש של כל קהילה וקהילה, זה סוד הקסם שלנו”.
צילומים: דוברות עירית רעננה

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן