fbpx

אלות הודיות זועמות

"שאלות קשות לגבי גבולות ההתנגדות, הנקמה והאפשרות לשינוי בעולם הזה" חווית צפייה ב"אלות הודיות זועמות", השבוע בפסטיבל הקולנוע הגאה
Angry-Indian

לרוב כותבים לא נוהגים לעשות את זה אבל אם עדיין לא שמעתםן שום דבר על ״אלות הודיות זועמות״ עצרו את הקריאה ולכו לראות. תחזרו אלי אחרי כי יש על מה לדבר.

מה שכל כך מעניין בסרט זה שהוא מצליח להיות סופר פמיניסטי ומעצים גם ברמה קולנועית וגם ברמה הפוליטית. הסרט מספר לנו את סיפורן של 7 נשים. פרידה מזמינה את חברותיה אל ביתה בשביל לספר להן שהיא מתחתנת. עם מי? היא עדיין לא מוכנה לגלות. כל אחת מהנשים היא אלה הודית זועמת ורכה ואצילית ומתוסבכת וחזקה. במהלך הסרט אנחנו נכיר כל אחת מהנשים האלה, את הקושי שלה בעולם כבת אדם וספציפית כאשה. יש לנו את סו, אשת הקריירה ובוס ביצ׳ית שמרגישה אשמה על חוסר היחס שלה לבתה. פאם, התחתנה בשידוך והיא מתחילה להבין שהוא לא הבחור בשבילה. מאד, היא זמרת מתוסכלת שלא מצליחה לפרוץ. ג׳ו היא חצי בריטית שמנסה את מזלה בבוליווד ולא נלקחת ברצינות. וכמובן יש לנו את פרידה ואת החתונה המסתורית.

המפגש הזה של הנשים, הדיבור שלהן, הסיפורים האישיים שלהן והקשרים שלהן אחת עם השניה נותנים לנו את האופציה לראות סרט שמספר סיפור של נשים. מאפשר לנו להביט בנשים האלה ולהכיר אותן, את הצדדים היפים והפחות יפים.

ואם כל זה לא היה מספיק בשביל להיות סרט מהפנט ומרגש אז לסרט יש גם אג׳נדה פוליטית פמיניסטית ברורה וחדה. אני לא מעורה עד הסוף במצבן של הנשים בהודו אבל אני יודע שנשים בהודו חיות בטרור מיני ובפחד תמידי מהטרדות מיניות, אונס ואלימות. הסרט מציף את הנושא הזה בשניה שהוא נפתח במונטאז מהמם של כל הנשים ושגרת חייהן העמוסה בהטרדות ומיזוגניה ומראה את הזעם האלוהי והלא מתנצל שהן מגיבות איתו אל הגברים. בהמשך הסרט אנחנו ממשיכים לחוות ביחד עם הנשים את ההטרדות והאלימות עד לרגע שבו האלימות הזאת מגיעה לאסקליציה שאין ממנה דרך חזרה.

ברגע הזה הסרט משתנה לחלוטין הדרמה נהפכת לאימה ואנחנו, ביחד עם הדמויות, נאלמים אל מול העצב והזעם. בדיוק ברגע הזה הסרט עושה החלטה ענקית ובוחר ללכת עם הזעם האלוהי עד הסוף ומשאיר אותנו עם שאלות קשות לגבי גבולות ההתנגדות, הנקמה והאפשרות לשינוי בעולם הזה.

עוד בנושא:  צובעות את העולם - סדרת חוברות צביעה על נשים פורצות דרך

האם כדאי להילחם באלימות עם אלימות? האם יצירת טרור נגדי ירתיע אנסים ומטרידים לפגוע? הסרט מציג עולם קשוח, שוביניסטי ומיזוגני אבל היופי שלו שבבסיס האמיתי שלו, למרות כל מה שאולי נחשוב, הסרט מציע לנו סולידריות. רק כשבאמת נלך יד ביד אחד עם השני נוכל להביא לשינוי. ואם לא בשבילנו אז בשביל הילדים שלנו.

אלות הודיות זועמות | רביעי, 7 ביוני 2017, 18:00, סינמטק 1 | שבת, 10 ביוני 2017, 12:00, סינמטק 1 | כרטיסים באתר הפסטיבל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן