fbpx

אין מצעד – תרקדו: השירים שליוו את ארועי הגאווה בת”א

לקראת פרסום השיר הרשמי של ארועי הגאווה בת"א 2020 אנחנו נזכרים בשירי הגאווה שליוו את הארועים בת"א בשנים הקודמות ושואלים אתכם - איזה שיר הכי הרים לכם, והאם אנחנו באמת צריכים עוד אחד כזה?
קליפגאווה
צילומים: צילום מסך יוטיוב

ההפנינג, המצעד, המסיבה, האפטרים … מרגישים שמשהו בסופ”ש הזה חסר? בסוף השבוע זה היינו אמורים להתכנס עם כל הארגונים והעמותות בגן מאיר, לצעוד בהמונינו ברחובות ת”א, לרקוד ולשמוח עם כל התומכים והתומכות בצ’ארלס קלור ואז לגרור את עצמנו הביתה ולהתחיל להתארגן למסיבות של הלילה ולאפטרים שלמחרת.

אבל… איזה שהוא נגיף, וכמה מנכ”לים במשרד הבריאות החליטו שעדיף שהשנה נשב בבית.

אבל זה לא אומר שאי אפשר לחגוג ולהיות גאים. ומה יותר מרים משירי הגאווה שלנו?

בשנים האחרונות הפכו שירי הגאווה לז’אנר בפני עצמו – אמנים רבים, מרביתם אינם חברי הקהילה, מנצלים את האירועים להוציא שירי גאווה ולהתחבר לקהל חדש.

אמיר פיי גוטמן ודנה אינטרנשיונל, עומר אדם ועדן בן זקן, אגם בוחבוט ונעה קירל, אניה בוקשטיין וריקי בן ארי, ועוד רבים ביצעו שירים רשמיים של ליינים ומועדונים, של עיריות ושל חברות מסחריות, שהציפו בכל שנה את הרשת מיד עם תחילת חודש יוני.

חלקם התייחסו לגאווה, לנושא הארועים שנבחר באותה שנה או לקהילה, וחלקם הזסתפקו בשימוש בכמה מילות סלנג (לירד, פאטוץ’ או וודג’), ובזה סיכמו את החיבור המאולץ. חלק מהשירים הפכו ללהיטי מיינסטרים ושברו שיאי השמעות, וחלקם נעלמו מיד עם הסרת דגלי הגאווה מרחובות העיר.

בין כל אלו הופקו גם שירי הגאווה הרשמיים שליוו את הארוע המרכזי בתל אביב, ובשנתיים האחרונות הצטרפה גם ירושלים עם שירי גאווה שהוצאו לראת אירועי הגאווה בבירה בשנים 2018-2019.. שנייה לפני שיצא השיר הרשמי של גאווה ת”א 2020, בביצוע סטטיק ובן אל שיתוף נסרין, החלטנו להזכר בשירים שליוו את המצעד התל אביבי בשנים הקודמות.

הניפו את הדגל במרפסת, תגבירו את הרמקולים ובואו לצלול את מנהרת הזמן של שירי הגאווה. ואל תשכחו גם לדרג בסוף.

חג גאווה שמח!

עוד בנושא:  ארועי הגאווה 2020 - העדכונים, הארועים המסיבות והאנשים

2013 – תל אביב יא חביבי תל אביב – עומר אדם

השיר הרשמי לקידום אירועי הגאווה בתל אביב 2013 בהפקת ליין המסיבות המזרחיות אריסה, הפך להמנון של הקהילה הגאה ושל תל אביב, ופרץ את הדרך לאמנים מהמיינסטרים, בעיקר זמרים מזרחיים, להפיק שירי גאווה ולהופיע במצעד.


2014 – ילדים זה שמחה – דנה אינטרנשיונל 

לאחר הצלחת שיר הגאווה הרשמי, הדבר הפך למסורת ובשנת 2014 הפיקה עיריית ת”א את השיר “ילדים זה שמחה” בביצוע דנה אינטרנשיונל. השיר נבחר כדי להתאים לנושא המצעד באותה השנה – משפחות גאות. הקליפ, שצולם בבית הכנסת הגדול בעיר, זכה לתגובות קשות והוסר מהרשת.


2015 – Things Can Only Get Better – אמיר פרישר גוטמן 

שיר הגאווה הרשמי לשנת 205 לווה בקליפ שהוא ככל הנראה המקום היחיד בו תוכלו לראות את אמיר אוחנה, זהבה גלאון ויעל גרמן רוקדים יחד.


2016 – PINK – שפיטה 

שיר הגאווה הרשמי של ארועי הגאוה ת”א 2016 היה גרסת כיסוי לשיר pink של אירוסמית’. בקליפ הופיעו רק נשים בהתאם לנושא השנתי שנבחר ללוות את המצעד.


2017 – בלונד ושחור – אישתאר 

ארי שנתיים של קאברים, בשנת 2017 נכתב השיר “בלונד ושחור”  עבור ארועי הגאווה בסימן הקהילה הבי-פאן-פולית. השיר הוגדר על ידי המפיקים כ”להיט הביסקסואלי המזרחי הראשון”.


2018 – טוקור – מוטי טקה 

חמש שנים אחרי “תל אביב” האריסה חוזרת להפיק את השיר הרשמי ומוציאה את טוקור (“שחור” באמהרית), שיר בקצב אפריקאי ים תיכוני, המציג מחאה של אדם שחור בישראל 2018. השיר משלב מילים בעברית, אמהרית וצרפתית.


2019 – מי מחפש אותי – מאור אדרי  והאחיות כרקוקלי 

השיר הרשמי של גאווה 2019, הופק ביוזמת גוגל ישראל, עיריית תל אביב יפו וכאן גימל.


קליפ הגאווה שהכי הרים לי:

[interaction id=”5ee48d9cdd1976ff59c627da”]

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן