fbpx

אושר לא לבד – הפגנת תמיכה בקהילה הטרנסית מול משרד החינוך

ארגוני הקהילה הטרנסית יקיימו הערב הפגנה מול משרד החינוך בת"א במחאה על אזלת היד שהובילה לאשפוזה של התלמידה אושר בנד, שסבלה מהתנכלויות ואלימות בבית הספר | "זכויות הקהילה הטרנסית במערכת החינוך ממשיכות להירמס באופן יומיומי ועד למצבים מסכני חיים"
אושרבנד
צילום: צילום מסך מתוך YouTube

מאות צפויים להפגין הערב מול משרד החינוך בת”א, במחאה על אוזלת היד שהובילה לאישפוזה של אושר בנד, תלמידה טרנסית בת 15 מאשקלון, שאינה הולכת לבית הספר כבר מעל חצי שנה עקב אלימות של תלמידים ואיומים על חייה.

הדרישה של מארגנות ההפגנה – עמותת מעברים לקהילה הטרנסית וברית הלביאות, היא פרסום חוזר מנכ”ל בנושא התייחסות לקהילה הטרנסית במערכת החינוך, אכיפת חוק זכויות התלמיד ועריכת הכשרות בנושא הקהילה הטרנסית לכל צוותי החינוך, ובמוסדות הכשרה להוראה, כל זאת בשיתוף והובלת ארגוני הקהילה הטרנסית.

“הכתובת הייתה על הקיר – זכויות הקהילה הטרנסית במערכת החינוך ממשיכות להירמס באופן יומיומי ועד למצבים מסכני חיים”, אומרים בעמותת מעברים, “למרות בקשות חוזרות מארגון מעברים לקהילה הטרנסית, משרד החינוך לא פירסם הנחיות שיגנו על זכויותיהם של תלמידים טרנסים בחוזר מנכ”ל, ולא הוקצו משאבים לאכיפת חוק זכויות התלמיד האוסר אפליה על רקע זהות מגדרית, למרות שנכנס לתוקפו כבר משנת 2015. בתמיכת אושר ואמה, אנו יוצאות במחאה מול משרד החינוך בתל אביב ביום ראשון הקרוב בשעה 18:00 ואנחנו קוראות לציבור הרחב להצטרף אלינו וליצור שינוי עבור אושר ועבור כל התלמידים והתלמידות”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

בתחילת שנת הלימודים החלה אושר לספוג תקיפות מילוליות וגופניות בבית הספר אורט הנרי רונסון בו היא לומדת, ונשארה בבית מחשש לחייה. לדברי אושר, מורות בית הספר לא נחלצו לעזרתה ואף ביקשו ממנה שלא לבוא עם תוספות שיער ועם ציפורניים ארוכות כדי להימנע ממשיכת תשומת לב.

לאחר שאימה קיבלה מכתב המזהיר אותה מהשלכות פליליות אם לא תשלח אותה ללימודים, שבה אושר לבית הספר ולאחר שאחת מבנות שכבתה תקפה אותה – היא אושפזה בבית חולים עם זעזוע מוח.

בעקבות המקרה שלחו ארגוני הלהט”ב מכתב למנכ”ל משרד החינוך בו דרשו לקדם בדחיפות הכשרות צוות בבית הספר וברשות המקומית, שיסייעו בהתמודדות עם תלמידות ותלמידים מהקהילה הגאה הגאה. בחוש”ן אף יזמו פנייה לרשת אורט ולהנהלת בית הספר בכדי לוודא שייערכו הדרכות מתאימות להנהלה, לצוות החינוכי, לתלמידות ולתלמידים.

“אסור בתכלית האיסור שמנהלת תתעלם באופן מוצהר ובוטה מזהותה של הילדה, תתייחס אליה בלשון זכר בתגובה ותנסה להסביר מקרה אלימות מחריד שכזה בתואנות של לבוש או שפה פרובוקטיבית”, נכתב במכתב, “אנחנו קוראים לך לערוך בירור דחוף ומעמיק על האירוע ולקדם צעדים דחופים מול מנהלת בית הספר בהתאם לממצאים”.

עוד בנושא:  עשתה היסטוריה: שילה ויינברג היא חברת המועצה הטרנסית הראשונה בישראל

הקהילה הטרנסג’נדרית בישראל מונה כ-50,000 איש, 0.58% מהאוכלוסיה.

בישראל על פי חוק אסורה אפליית תלמיד על רקע זהות מגדרית. מחקרים מראים כי גישה מאוששת מגדר מסייעת לרווחה הנפשית של התלמיד הטרנסג’נדר. על פי נתונים מסקר שערכה עמותת מעברים עולה כי תלמידים טרנסג’נדרים סובלים מהדרה במערכת החינוך ומחוסר ידע ובורות בקרב צוותים חינוכיים באשר לקהילה הטרנסג’נדרית. תלמידים רבים מדווחים על שלילת הזהות המגדרית המלווה במקרים בסירוב לכבד את הפנייה המגדרית והשם הנבחר, וכן הפרדה מגדרית בניגוד לזהות המגדר (שירותים ומלתחות, שיעורי ספורט, קוד לבוש ולינה).

להפליה מצטרפת גם בריונות, הן מצד התלמידים והן מצד הסגל החינוכי – כ-71% מהתלמידים הטרנסג’נדרים סובלים מהערות פוגעניות על רקע מגדרי מצד תלמידים אחרים, וב-24% מהמקרים המורים מתעלמים מפגיעה מצד תלמידים אחרים. לכך יש השפעה ניכרת על התלמידים המתבטאת בנשירה ממסגרות, עם כ-39% נעדרים מבית הספר באופן קבוע ורציף.

חוסר הקבלה והטרנספוביה מובילות למצוקה נפשית – על פי המחקירם כ-41% מהאנשים הטרנסג’נדרים ניסו להתאבד. נתונים אלו מחמירים כתוצאה מיחס לא הולם בבית הספר.

נשירה ממסגרות חינוכיות, יחד עם אי קבלה במשפחה, היא זו שדוחקת את חברות וחברי הקהילה הטרנסית לעוני ולזנות, כ-16% מהנוער בזנות שאותרו בתל אביב מורכב מנערות טרנסג’נדריות – פי 28 משיעורן באוכלוסייה הכללית.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן