fbpx

אבא’לה יש רק 2 – פרויקט שירי הילדים הגאה

פרויקט שירי הילדים של יניר ותמיר מבקש לחגוג את ההורות הגאה ולאפשר לילדים ולהורים הצצה אל תוך היום יום המשפחה של משפחה להט"בית | "השירים נכתבו ומבוצעים על ידי שני הורים גברים לילדיהם, אבל בסופו של דבר אנו חווים אותן חוויות כמו שאר המשפחות"
2dads

אחרי המהפכה שעברה על ספרי הילדים, עם כניסתם של עוד ועוד ספרי ילדים המציגים משפחות להט”ביות בכל צבעי הקשת, מגיע זמנם של שירי הילדים להתעדכן ולהפוך לרלוונטיים עבור כל סוגי התאים המשפחתיים.

פרויקט שירי הילדים “אבאל’ה 2” מבקש לחגוג את ההורות הגאה באמצעות שירי ילדים. על הפרויקט הייחודי אחראים יניר בלאסן ותמיר חיטמן, אשר כתבו והלחינו יחד במהלך השנתיים וחצי האחרונות, מאז הפכו להורים לגידי ואיתן.

בשיר הראשון מתוך הפרויקט, “סוף סוף שלי”, מספרים תמיר ויניר לילדיהם על הציפייה הגדולה לבואם ועל האושר הגדול והפשוט שהם הביאו עימם. עם לחן שמזכיר את שירי הילדים הקלאסיים, וקליפ לא כ”כ אופייני לז’אנר, יש לו סיכוי להפוך ללהיט בקרב הילדים וההורים כאחד.

“הרעיון לכתוב שירי ילדים התחיל בשנה הראשונה של ההורות”, מספר יניר, “כל היום שמענו שירי ילדים קלאסיים מפעם והיה לנו עצוב שאין בכלל שירים על הורות של אבא ואבא, אמא ואמא או אב יחידני, אלא רק דפוס אחד של שירים על אבא ואמא או שירים רק על אמא. ואם כבר יש שירים על אבא אז הם על “לאבא שלי יש סולם” או “אבא הלך לעבודה יביא מתנה”.

הרגשנו שדמות האב בשירים לא ממש אקטואלית ל 2019 בכלל ולנו כשני אבות גאים לתאומים בפרט. בין לבין התחלתי לכתוב מחברת זיכרונות את חוויות היום וכל מיני תחושות ומחשבות, ומהר מאוד היינו עם השיר הראשון “סוף סוף שלי”, שמספר על הציפייה לילדים והמסע הארוך להביאם”.


זהו שיתוף הפעולה הראשון של בני הזוג, שעד עתה התעסקו כל אחד בענייניו. תמיר הוא מוזיקאי העובד בין השאר עם התכנית אקס פקטור, נועה קירל ופרויקטים אחרים, ויניר הוא בעל קליניקה לרפואה משלימה. הפרויקט הזה מחבר ביניהם מוזיקלית ומחזק לדבריהם גם את הזוגיות.

“בפרויקט זה אנחנו חוגגים את האבהות והמשפחה שיצרנו וחיכינו לה וכל כך כל כך גאים בה”, מסביר יניר, “המסר שהיינו רוצים להעביר הוא שכל הרעיון בהורות הוא להיות הורה טוב, נוכח, מכיל, מקבל, אוהב, מלטף, מלמד וכואב. שיר הוא כמו מים. הוא יכול להגיע למקומות כ”כ עמוקים בנפשו של אדם, בשקט ובלי רעש מיותר, ואנחנו רוצים לגעת לאנשים בלב”.

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

בסך הכל כולל הפרויקט של הזוג 10 שירים, קצביים, הומוריסטיים ומרגשים, המתארים חוויות יום יומיות עם הילדים מנקודת המבט של יניר ותמיר, ולפעמים גם מנקודת המבט של הילדים.

“השירים הם מגיל לידה ועד 6, הכתיבה אינה מתיילדת ומיועדת גם להורים. אנחנו מייעדים את הפרויקט לכל סוגי המשפחות באשר הם, לכל מי שיש לו לב, ואנו מקווים שכל עם ישראל ייהנה מהם. לשירים שיוצאים מתוך אמת יש כח להזיז הרים, כך אנחנו מאמינים לפחות, ואנחנו מקווים שאם יש מישהו שיש לו בעיה עם שני אבות, אולי השירים שלנו ישנו לו קצת את המחשבה, או יפתחו לו את הדלת לעולם שהוא לא מכיר”.

התגובות שמקבלים בני הזוג מוכיחות שהשירים אכן נוגעים בכולם. “אנחנו מקבלים המון תגובות מהורים רווקים וגם כאלה שאין להם ילדים שהשיר מאוד ריגש אותם”, הם אומרים, “זה נכון שפרויקט ילדים זה מבוצע ונכתב על ידי שני הורים גברים לילדיהם מתוך החוויה המשפחתית שלנו ואנו מאפשרים הצצה אל תוך המשפחה שלנו, אבל בסופו של דבר אנו חווים אותם חוויות כמו שאר המשפחות. החלום האומנותי הוא שהילדים יבקשו מההורים שלהם לראות את אבאל׳ה 2, והצלחה עבורנו היא שהשירים יהפכו להיות פס קול ישראלי וזיכרון ילדות של מאות אלפי ילדים”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן