fbpx

שמה את ה-V ב-TLV – כוכבת ‘כתום’ מגיעה לישראל

כוכבת 'כתום זה השחור החדש' מתארחת בפסטיבל הקולנוע הגאה בת"א
big boo

הסדרה הפופולרית “כתום זה השחור החדש” מציגה מגוון רחב של דמויות לט”ביות, כל אחת מהן מספקת הצצה לעולם שונה ומורכב. אחת הדמויות המעניינות ביותר היא קארי ‘ביג בו’ בלק, הבוץ’ מטילת האימה של כלא ליצ’פילד, המגולמת על ידי השחקנית ליה דלאריה.

בתחילת חודש יוני תגיע דלאריה לישראל, כאורחת של פסטיבל הסרטים הגאה TLVfest, ואף תקיים מפגש עם הקהל בו תשוחח על הקריירה ארוכת השנים ורבת ההישגים שלה כקומיקאית, שחקנית, זמרת ג’ז וסופרת.

ליה היתה הקומיקאית האמריקאית הראשונה שיצאה מהארון כלסבית, מה שלא הפריע לה לקבל תפקידים מגוונים רבים בקולנוע ובטלוויזיה. בין הסדרות הרבות שהופיעה בהן: “קליפורניקיישן”, “וויל וגרייס”, “חברים”, “מטלוק”, “חוק וסדר: מדור מיוחד”. היא גם התארחה בשלל תוכניות אירוח והשתתפה במספר סרטי קולנוע בהם ניתן למצוא את “מועדון האקסיות” ו”כמעט 18″.

בתאטרון היא זכתה בפרס Obie & Theater World Awards והיתה מועמדת לפרס Drama Desk nomination על תפקידה כהילדי במחזמר On The Town בברודווי. היתה מועמדת לפרס Ovation על תפקידה בהצגה The Boys From Syracuse. היא השתתפה בגרסה המוזיקלית האחרונה שעלתה בברודווי ל”מופע הקולנוע של רוקי” בו גלמה גם את אדי וגם את דוקטור סקוט.

כזמרת ג’ז היא הופעה על הבמות החשובות ביותר בעולם. המופע שלה היה אחד האירועים המרכזיים בחגיגות 50 השנה Newport Jazz Festival, מפסטיבלי הג’ז החשובים בעולם. עד כה היא הוציאה חמישה אלבומים בליייבל הג’ז של וורנר. בקיץ 2015 היא הוציאה את האלבום השישי שלה: House Of David delaria+bowie=jazz. בנוסף היא פרסמה את רב המכר “Lea’s Book of Rules for the World”

בסיום המפגש תקיים הקרנה של הדרמה “קרלה”, בהשתתפותה של כוכבת נוספת של “כתום זה השחור החדש”, לאוורן קוקס. קוקס משחקת לצד ג’וסלין דיפריס המעולה המגלמת את קרלה, צעירה טרנסג’נדרית שמתפרנסת ממופעי סקס באינטרנט אבל חולמת להיות יום אחד מעצבת נעליים. היא מתמודדת עם התנגדות מצד הוריה ואחיה שמסרבים להכיר בה, לעומת סבה (מרק מרגוליס המעולה מהסדרות “אוז” ו”שובר שורות”) שמנסה לתמוך על אף שהוא לא באמת מבין מה עובר על נכדתו. במקביל לכאוס המשפחתי קרלה מתאהבת בבחור בשם סם ולראשונה בחייה מוצאת את עצמה במערכת יחסים. היא גם מנסה לעזור לחברתה הטובה סינמון (לוורן קוקס), שעובדת בזנות ברחובות הפחות פוטוגניים של ניו יורק.

עוד בנושא:  צובעות את העולם - סדרת חוברות צביעה על נשים פורצות דרך

דלאריה מצטרפת לאורחות חשובות נוספות שמגיעות לפסטיבל, ביניהן השחקנית / במאית / תסריטאית, מישל אלן, שתציג את סרטה החדש “S&M סאלי”. הבמאית שרה יורדנו שתציג את סרטה “קיקי” שהוקרן בפסטיבלים החשובים סאנדנס וברלין. אשת הקולנוע הקווירית גודין גרין שתציג שניים מסרטיה הנועזים. הבמאית יוליה קייזר שתציג את הדרמה הלסבית “הרפסודה”. הבמאית טובי פילס שתציג את סרטה הקצר “דחפי אותי” במקבץ הלסבי הבינלאומי וגם חברות הלהקה הלסבית מנורווגיה Hungry Hearts שיציגו את סרטן “החיים הם רגע”, הן גם יופיעו במסיבה הרשמית של פסטיבל הקולנוע הגאה.

מפגש עם ליה דלאריה | חמישי ה-2 ביוני, בשעה 20:00, | סינמטק תל אביב | כרטיסים באתר הפסטיבל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן