fbpx

שר הרווחה נפגש לראשונה עם ארגוני הקהילה הגאה

שר העבודה והרווחה איציק שמולי ויו"ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג נפגשו היום עם נציגים ונציגות מארגוני הקהילה הגאה ודנו באתגרים והצרכים המרכזיים של הקהילה הגאה מול משרד הרווחה | "כשר העבודה והרווחה מחויבותי לקהילת הלהט"ב תעמוד במלוא תוקפה"
מפגששרהרווחה
צילום: נתן וויל, לע”מ

בעיצומו של חודש הגאווה, התקיימה היום פגישה ראשונה בין שר העבודה והרווחה איציק שמולי, בכירי משרדו ויו”ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג, לבין נציגים ונציגות מארגוני הקהילה הגאה. הפגישה נערכה לבקשת ארגוני הקהילה על רקע תכנית עבודה חדשה (“מפת דרכים לזכויות להט”ב”) שהפיצו הארגונים לשרי הממשלה.

בפגישה סקרו הארגונים את האתגרים והצרכים המרכזיים של הקהילה הגאה מול משרד הרווחה. הגורמים דנו בתיקון האפליה בחוק האימוץ ובהקלות ברישום הורות גאה ובפונדקאות בחו”ל. כמו כן, הועלה הצורך בהרחבות ופתיחות מסגרות הלנת חירום ללהט”ב בסיכון, קיום הכשרות רוחביות בנושאי להט”ב לנותני שירותים במשרד הרווחה ופיתוח מעני רווחה ושיקום ללהט”ב בזנות. בנוסף, הועלתה ע״י הארגונים בקשה לדחיית האכיפה המנהלית של חוק איסור צריכת זנות עד להשלמתם.

השר הצהיר על מחויבותו לקהילה הגאה והבטיח לעשות שימוש בסמכויותיו כדי לקדם צעדים בשטח. סוכם להמשיך בתהליך עבודה משותף מולו ומול גורמי המקצוע במשרד.

שר העבודה והרווחה איציק שמולי: “פגשתי היום נערה שסיפרה לי שחלומה הגדול הוא פשוט לחיות את חייה כמו אחד האדם- ללא אפליה וללא יחס מועדף. חובתי היא להגשים את החלום הזה עבורה ועבור כל קהילת הלהט”ב בישראל על כל גווניה. משרד העבודה והרווחה הוא פורץ דרך בכל הנוגע להתאמת המענים שלו לקהילה, אך יש לנו עוד דרך ארוכה ללכת יחדיו בכל הקשור לזכות להורות, שילוב בשוק התעסוקה והקמת מסגרות חירום לנעדרי עורף משפחתי וכלכלי ואני מחויב לכך בכל ליבי. כשר העבודה והרווחה מחויבותי לקהילת הלהט”ב תעמוד במלוא תוקפה ואני מודה לארגונים על היוזמה, המעורבות ושיתוף הפעולה. בכוונתי לפעול יחד עם גורמי המקצוע במשרדי ובשיתוף פעולה עם יו”ר ועדת הכנסת איתן גינזבורג ומשרדי הממשלה כדי לקדם שוויון מלא”.

יו”ר סיעת כחול לבן ויו”ר ועדת הכנסת, ח”כ איתן גינזבורג: “כמי שמחוייב לפעול לקידום זכויות הקהילה הגאה, שמחתי להשתתף במפגש שמקיים שיח פתוח וישיר בין גורמי המקצוע לבין נציגי הקהילה הגאה. אני מודה לשר הרווחה, איציק שמולי, שמשקיע זמן בסוגיות משמעותיות ביחס לצדק חברתי ובדרך לשוויון המתבקש, על שיתוף הפעולה בנושא ושילוב הידיים במאבק החשוב. זוהי אבן דרך ביחסים שבין הממשלה לקהילה ועל מחוייבות גוש כחול לבן-עבודה להוביל שינוי במדיניות מתוך משרדי הממשלה הרלוונטיים. אמשיך לקדם יוזמות ופעולות למען קידום זכויות ושוויון תוך שמירה על קשר ישיר עם הקהילה הגאה”.

עוד בנושא:  דנה אינטרנשיונל בשיתוף מלכי ומלכות הדראג בישראל קוראים להחזרת החטופים עכשיו

מנהל קשרי הממשל של ארגוני הקהילה הגאה מטעם האגודה למען הלהט״ב, עו״ד אור קשת: “אנו מודות ומודים לשר שמולי על הובלת דיון רציני ומקיף עם בכירי המשרד ונציגות מארגוני הקהילה בנושא זכויות להט”ב. פגשנו שר שהוא לא רק חלק מהקהילה הגאה, אלא גם מכיר היטב את מכאוביה ורואה עצמו מחויב למאבק בעד שוויון זכויות ונגד להט”בופוביה. נבקש להודות גם לח”כ איתן גינזבורג על השתתפותו ומעורבותו הפעילה בתהליך, ונקווה שהרצון הטוב והדיון הרציני יתורגמו לצעדים ממשיים.”

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן