fbpx

שוטרים דרשו מגלריה בת”א להסתיר עבודה שהציגה שני גברים מתנשקים בשל פגיעה ברגשות הציבור

שוטרים שהגיעו לגלרית "אינדי" בדרום תל אביב הורו לעובדת הגלריה להסיר עבודת וידאו שפונה לרחוב בה נראים שני גברים מתנשקים בשל "פגיעה ברגשות הציבור" ו"הטרדה מינית" | "גם את לא היית רוצה לעבור פה ברחוב ולהתקל בדברים כאלה"
firstkiss
צילום: מתוך יוטיוב עידן ביטון

בימים אלו מוצגת בגלרית אינדי בתל אביב תערוכת אמנות המציגה את עבודותיהם של אמנים מהקשת הלהטב”קית שהתבקשו ליצור יצירות המתייחסות לביטוי פוסט פרייד ועונות על השאלה – כיצד יראה העולם בו כולם נהנים משוויון זכויות?

בין שאר היצירות המוצגות בתערוכה, מוצגת בחלון הגלריה עבודתו של האמן עידן ביטון, בשם First Kiss, המציגה שני גברים מתנשקים על רקע לבן במשך 86 דקות, ועבודתה של יעל מאירי המציגה יד בתוך מכנס.

שוטרים שהגיעו אתמול בערב לגלריית אינדי בתל אביב ביקשו מצוות הגלריה להסיר מחלון הגלריה את העבודה המציגה שני גברים מתנשקים ולהסתיר את התמונה בה נראית יד בתוך מכנס. השוטרים הסבירו לעובדת הגלריה שנכחה במקום כי הם הגיעו למקום בעקבות פניה שהתקבלה במשטרה מאחד השכנים שהתלונן על התכנים המיניים המופיעים בגלריה.

“גם את לא היית רוצה לעבור פה ברחוב ולהתקל בדברים כאלה”, אמרו השוטרים לעובדת הגלריה והוסיפו כי אם העבודות לא יוסרו, הם יסגרו את הגלריה על “פגיעה ברשות הציבור והטרדה מינית”.

עובדת הגלריה, שנבהלה מנוכחות המשטרה ומאיומי הסגירה, סגרה את חלון הגלריה על מנת להסתיר את העבודות מהרחוב. עד אשר הגיע למקום עמרי שפירא, אחר מאוצרי התערוכה, ופתח את החלון בחזרה.

First Kiss | מאת עידן ביטון

“העבודות לא פרובוקטיביות”, הסביר שפירא, “אין איברי מין, ואין משהו שהוא בבחינת פגיעה במישהו. עבודת הוידאו שהוצגה בחלון הגלריה זו עבודה מ-2013 שהוצגה בהמון מקומות בעולם ויש לה יותר משני מיליון צפיות ביוטיוב. רואים בה נשיקה אחת ארוכה מהכתפיים ומעלה עם חולצה.

אני רוצה לחשוב שזה שיקול דעת לקוי של שוטר בשטח, כי במקרה הרע מדובר בהומופוביה מוחצנת. ברור שאם זה היה בחור ובחורה מתנשקים, אז אף אחד לא היה מצייץ על הדבר הזה. אין סיבה שזה לא יהיה מוצג, אין פה פגיעה ברגשות של אנשים. זה רק שני גברים מתנשקים, אהבה! תנו לנו לחיות בשקט, כשווים. הגלריה ממשיכה לפעול כרגיל, לתערוכה יש רק עוד יומיים של הצגה – ואנחנו נמשיך. אם אנשים שואלים למה צריך מצעדי גאווה, קיבלנו את התשובה”.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

יו”ר האגודה למען הלהט”ב, חן אריאלי, הגיבה למקרה ואמרה כי “ללא צל של ספק רוחות הממשלה משפיעות ומחלחלות הלאה. צמצום שלנו במרחב הציבורי משמעותו צמצום של החיים שלנו. מי שטועה לחשוב שלהט”בופוביה איננה קיימת מקבל יחד איתנו תזכורת מצלצלת – לא רק שהיא קיימת, בוודאי שהיא קיימת גם בתל אביב. היא קיימת בכל יום ובכל חלק במדינת ישראל. אנחנו פועלים למיגורה באמצעות מרכז הדיווח על שם ניר כץ ומטפלים במקרה המדובר. אסור לנו להעמיק את הפחד והבורות כי הם מובילים לשנאה ולאלימות. יש לנו אחריות עצומה להמשיך להיאבק ולקדם חברה סובלנית, ליברלית ופתוחה, שבה אהבה היא אהבה וכל אחת ואחד בטוחים בה להיות מי שהם ללא סכנה לביטחונם האישי”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: “בעקבות דיווח שהתקבל במוקד 100 של המשטרה מאזרח שמסר כי בגלריה מוצגים על גבי מסך טלוויזיה הפונה לכיוון הרחוב, סרטונים ופוסטר בעלי תכנים מיניים כך שקטינים העוברים ברחוב נחשפים לתכנים אלו וביקש שיגיע שוטר על מנת לטפל במסך הפונה לרחוב ציבורי, הגיע שוטר ופקחית עירייה למקום, הבחינו בסרטונים המוצגים ובתמונת הפוסטר בה מוצג גבר הלבוש בתחתונים וטומן את ידיו בתחתוניו על איבר מינו. השוטר הסביר לעובדת הגלריה כי הם הגיעו בעקבות דיווח של אזרח. נדגיש כי מעולם לא השתמשו השוטרים במילים צו סגירה וכל אימרה שכזו הרי שנועדה לסלף את המציאות.
בסיום האירוע ביקשה העובדת מהשוטר לסייע לה בהורדת הוילון על חלון הראווה כדי שיסתיר את המסך וכך עשה.
משטרת ישראל פועלת לאכיפת החוק באופן שוויוני, ללא קשר לזהות מינית, השתייכות מגזרית או מגדרית, תוך מתן קשב רב לצרכים הייחודיים לכלל המגזרים והקהילות המרכיבים את החברה הישראלית”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן