fbpx

קליפורניה הגדירה בחוק את חודש יוני כחודש הגאווה

מושל קליפורניה אישר חוק המגדיר את חודש יוני כחודש הגאווה | "חודש הגאווה הוא הזמן של תושבי קליפורניה לחגוג את ההתקדמות שלנו - תוך המשך המאבק לשוויון מלא"
SF Pride 2015
SF Pride 2015Thomas Hawk | CC BY-NC 2.0

מושל קליפורניה, ג’רי בראון, אישר אתמול בחתימתו הצעת החוק הקובעת את חודש יוני כחודש הגאווה במדינה, והפך את קליפורניה למדינה הראשונה בה ארועי הגאווה מעוגנים בחוק.

הצעת החוק נכתבה במשותף על ידי כל חברי המועצה המחוקקת הלהט”בים בקליפורניה, בראשות אוון לואו, דמוקרט מעמק הסיליקון, וזכתה לתמיכה של הארגונים הלהט”בים במדינה.

“קליפורניה היא ביתה של אוכלוסיית הלהט”בים הגדולה ביותר, ושל מעל 40 חגיגות גאווה בכל שנה”, אמר אוון לואו, ממנסחי הצעת החוק, “אני רוצה להודות למושל בראון על הוספת הגאווה לרשימת החגיגות הקבועות בחוק”.

מושלי מדינות רבים מפרסמים הודעות חגיגיות לרגל חודש הגאווה, אך עובדי הלשכה של לואו טוענים כי למיטב ידיעתם אין אף מדינה אחרת שמיסדה את “יום הגאווה” בחוק.

ברמה הלאומית נהג הנשיא ברק אובמה להכריז על יוני כעל “חודש הגאווה” בכל אחת משמונה שנות כהונתו, אך יורשו, דונלד טראמפ, עצר את המסורת ונמנע מלהתייחס לחגיגות הגאווה.

“בערים הגדולות ובעיירות הקטנות, בכל פינה במדינה שלנו, חודש הגאווה הוא הזמן של תושבי קליפורניה לחגוג את ההתקדמות שלנו – תוך המשך המאבק לשוויון מלא”, אמר מנכ”ל ארגון ‘שוויון לקליפורניה’ ריק זבור, “לנוכח נשיא שמסרב להכיר בחודש הגאווה, אנו אסירי תודה למושל בראון ולכל התומכים בחוק, על ההכרה בתפקידה של קהילת הלהט”ב בקליפורניה ובתפקיד של קליפורניה בתנועה לזכויות האזרחים הלהט”בים”.

המסורת לציין את ארועי הגאווה ביוני החלה במצעד שנערך בניו יורק בשנת 1970 לציון יום השנה הראשון למהומות סטונוול, התקוממות קהילתית שהתפרצה בעקבות הטרדות שחוו חברי הקהילה על ידי המשטרה בבר הומוסקסואלי בעיר. התאריך הסמלי אומץ על ידי קהילות להט”ביות במדינות רבות בעולם, וכיום נערכים רוב מצעדי הגאווה והפסטיבלים ברחבי העולם במהלך חודש יוני, או בשבועות הסמוכים לו.

עוד בנושא:  בג"ץ קבע פה אחד: על המדינה לרשום זוגות נשים כאמהות בתעודות הלידה של ילדיהן המשותפים

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן