fbpx

קבלת שבת גאה בנגב

קבלתשבתבגבולות

קיבוץ גבולות שבנגב המערבי קיים קבלת שבת גאה לחברי וידידי הקהילה באזור. “תיירות גבולות מחבקת את הקהילה הגאה ומארחת באהבה זוגות ומשפחות מהקהילה במהלך כל השנה”


קבלתשבתבגבולות
נרות שבת בצבעי הקשת | צילום: רונית דביר

לא רק בן גוריון – גם הקהילה הגאה בנגב מחויבת להפריח את השממה – ביום שישי האחרון (8.7) התקיימה לראשונה קבלת שבת גאה בקיבוץ גבולות שבצפון הנגב. את קבלת השבת ארגנה יעל פלג מטעם צוות הקהילה הגאה של אשכול והתנועה הרפורמית בשער הנגב.

באירוע השתתפו עשרות אנשים, נשים וילדים מגבולות ושאר קיבוצים אחרים שבאזור צפון הנגב. את קבלת השבת הנחתה הרבה הרפורמית – יעל קריא, אותה ליוותה בנגינה ושירה לינור עין גדי.

בטקס הוקראו קטעי קריאה, הורמו 4 כוסות יין בסימן גאווה וקבלת האחר. האורחים והאורחות שרו יחדיו שירי שבת ושירים נוספים המתקשרים לנושא, מתוך שיון בצבעי הקשת שחולק למשתתפים, והילדים הדליקו נרות צבעוניים כאשר הם מברכים: “ברוך אתה אדוני אלוהינו מלך העולם, אשר קדשנו במצוותיו וציוונו להדליק נר של שבת קדוש היו אשר תהיו והיו ברוכים באשר תהיו – שבת שלום”.

צילום: רונית דביר
צילום: רונית דביר

נרות השבת שהודלקו על ידי הילדים היו נרות בכל צבעי הקשת, כשאר כל צבע מסמל היבט אחר:
אדום – חוש הצדק והשליטה העצמית
כתום – מידת הענווה וההודיה
צהוב – מידת הרחמים
ירוק – קשר בין העולם העליון לתחתון
כחול – אהבה ואהבת הטוב
סגול – התמדה וסבלנות כלפי עצמנו ואחרים

כיאה לתיירות גבולות, שנושא הדגל שלו הוא אירוח קיבוצי אותנטי, כמו בשנות השישים, השבעים, המשתתפים ומשתתפות באירוע החגיגי מילאו את שולחן השבת בעוגות וחלות שאפו במו ידם.

“תיירות גבולות מחבקת את הקהילה הגאה ומארחת באהבה זוגות ומשפחות מהקהילה במהלך כל השנה״, מסרה רונית מנהלת האירוח בקיבוץ. בקיבוץ גבולות, השוכן בנגב המערבי, מקווים להפוך את קבלת השבת הגאה למסורת, ומזמינים את חברי הקהילה מכל הארץ להגיע ולהתארח בקיבוץ. הקיבוץ מציע חופשות זוגיות או משפחתיות במחירים ידידותיים לחברי הקהילה- 580 ש״ח לזוג ללילה בסופ”ש, ו- 490 ש״ח לזוג ללילה באמצע השבוע ( 4 לילות ב- 1800 ש״ח).

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות
צילום: רונית דביר
צילום: רונית דביר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן