fbpx

צפו: תלמידי בית הספר נלחמים כדי ללמוד על זכויות הלהט”ב

תלמידי בית ספר יסודי בניו יורק גילו כי אתר חינוכי בו הם נעזרים בלימודיהם מסרב להכיל תכנים להט"בים, והחלו בקמפיין מתוקשר כדי לגרום לאתר לשנות את מדיניותו. "חשוב לנו שילדים ונוער לא ירגישו שונים או נחותים. זה יעזור לחברים שלנו"
kids4lgbt

במסגרת לימודי זכויות האזרח, התבקשו תלמידי כיתה ה’ בבית בספר Earth school בניו יורק, להכין עבודה על התנועות האזרחיות שקמו על מנת לקדם זכויות אזרח. בין השאר בחרו התלמידים להתמקד בזכויות השחורים, נשים, לטינים, להט”בים ועוד.

לצורך המחקר השתמשו התלמידים במספר מקורות, אחד מהם הוא האתר Brainpop, אתר חינוכי המציג מגוון סרטונים בנושאים שונים. יהלי קוך, תלמיד כיתה ה’ בבית הספר, בחר להתמקד בזכויות להט”בים, עם דגש על פאב הסטונוול בניו יורק, בו החלו מצעדי הגאווה. במהלך העבודה הופתעו יהלי וחבריו לקבוצה לגלות כי למרות היקף הסרטונים והמאמרים באתר, אין בו שום התייחסות לזכויות להט”בים, בהווה או בעבר.

“המורים נתנו לנו כמה חודשים כדי לעשות מחקר עצמאי, קראנו ספרים, ראינו סרטים, חיפשנו באינטרנט ואז כל אחד שיתף את הקבוצה במה שלמד”, סיפר יהלי לאתר WDG, “אני התמקדתי ב’סטונוול אין’. המורה שלנו, קולין שומכר, תמך בנו מאוד ולקח אותנו לבקר שם. גם המנהלת של בית הספר תמכה. כשעבדנו על הנושא שבחרנו גילינו שכל הקבוצות האחרות מוצאות תכנים באתרים לימודיים ורק אנחנו לא מצאנו כלום. נראה לי שהם חושבים שזה לא מספיק חשוב. וגם יש אנשים שחושבים שאהבה צריכה להיות רק בין איש לאישה. או שילדים לא צריכים לדעת את זה”.

Barinpop הוא מיזם חינוכי בינלאומי הקיים גם בישראל, ותכניו של האתר מותאמים למדינות השונות בהן הוא פועל. המוסדות החינוכיים המשתמשים בשירותי האתר משלמים מנוי חודשי, במסגרתו הם מקבלים גישה לתכנים המוצעים באתר.
התלמידים החליטו לפנות במייל למפעילי האתר על מנת לבדוק מדוע לא קיים תוכן על זכויות להט”בים באתר, ולבקש מהם שיוסיפו תוכן כזה. במייל התשובה שנשלח אליהם נכתב כי הבקשה שלהם תועבר הלאה, אך לא פורטה הסיבה מדוע האתר לא הכיל סרטונים בנושא עד היום.

התלמידים לא הסתפקו בתשובת האתר, והחליטו לגייס עוד ועוד תומכים שיסייעו להם לשכנע את מנהלי האתר להעלות אליו תוכן להט”בי. הם הקימו את הקבוצה – Kids 4 LGBT Rights Now, והחלו לשלוח בקשות למנהלי האתר מתלמידים וממבוגרים. מנהלי האתר הגיבו שוב והבהירו להם כי למרות הדרישה, אין שום כוונה להוסיף תוכן ספציפי המדבר על זכויות להט”בים.
“זה מאוד הפריע לנו שבאתר התעלמו מאיתנו”, הסביר יהלי, “הם חשבו שלילדים אין כוח. אנחנו חושבים שמאבק כזה צריך להעשות על ידי כולם, לא רק מהקהילה הלה”טבית אלא כולם, כי זה חלק חשוב ממאבק לזכויות האדם”.

התלמידים לא התייאשו וצילמו סרטון המספר את סיפור הקבוצה וקרא לכולם לסייע בלחץ על אתר Brainpop, מתוך תקווה ליצור לחץ ציבורי גדול על החברה, שיביא לשינוי המדיניות. הסרטון זכה לאלפי שיתופים וצפיות, והתלמידים אפילו הצליחו להעביר עותק שלו לליידי גאגא דרך אימה של הזמרת.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“חשוב לנו להעביר את המסר שאהבה היא תמיד משהו טוב”, מסביר יהלי, “וגם שלכל אדם יש זכויות שוות. אסור להפלות אף קבוצה לרעה. אנחנו נגד הומופוביה!! חשוב לנו שילדים ונוער לא ירגישו שונים או נחותים. זה יעזור לחברים שלנו”.

מה התגובות שקיבלתם מאז שהפצתם את הסרטון ואת היוזמה?
“כולם עוזרים לנו. היו אנשים שבכו כשראו את זה. זה ריגש אותם. לא שמעתי אף תגובה רעה. גם סבא וסבתא שלי ממש אהבו את זה”.

האם לדעתכם ליוזמה שלכם יש את הכוח לשנות את המציאות ולהכניס את נושא זכויות הלהט”ב לאתר?
“אני חושב שכן”, מסכם יהלי, “הצלחנו לקבל המון תמיכה מתלמידים בבתי ספר אחרים, ממנהלים, מורים והורים. אני חושב שהם יפסידו כסף כי בתי ספר יפסיקו את המנוי ואולי אז זה ממש יפריע להם. הם יגידו: אוי, לא, אנחנו הפסדנו כסף בגלל זה, בואו פשוט נוסיף את הנושא הזה. הם יבינו שהם יכולים רק להפסיד עוד ועוד”.

בעקבות פרסום הסרטון הוזמנו הילדים להפגש עם ג’רד פוקס, איש הקשר של קהילת הלהט”ב במחלקת החינוך של ניו יורק. פוקס התרשם מאד מהילדים והקשיב להצעותיהם כיצד הוא יכול לעזור בקידום המטרה. הילדים הציעו לו לשתף את הסרטון עם “אנשים חשובים” שהוא מכיר, ולהציג לבתי הספר אלטרנטיבות לאתר BrainPOP שאינו מכיל זכויות להט”ב. אחד התלמידים אף הציע שהקבוצה תיצור בעצמה סרטון על זכויות להט”ב ותציע אותו לבתי הספר ללא תשלום.

פוקס שיתף את הסרטון ואף שלח אותו לחברים בית הלבן. בנוסף, הוא הזמין את התלמידים להציג את הסרטון שלהם ולנאום באירוע הגאווה של העירייה ב-21 ליוני.

הסרטון של קבוצת הילדים הגיע גם לישראל. חבר מועצת עיריית ת”א ומקים ארגון הנוער הגאה יניב ויצמן, ששיתף את הסרטון בפייסבוק, אמר כי תמיד האמין ששינוי שכזה יבוא מהדור הצעיר. “זו אחת היוזמות האותנטיות, החשובות והמקסימות שפגשתי”, כתב ויצמן, “תמיד האמנתי שאם תבוא מהפכה זה יהיה בזכות ילדים ובני נוער”.

בבדיקת הגרסה העברית של האתר מצאנו כי גם באתר הישראלי אין התייחסות לנושאים להט”בים. חתימה על העצומה של תלמידי בית הספר בניו יורק ושיתוף המאבק שלהם עשוי להוביל לשינוי גם באתר הישראלי.

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן