fbpx

צפו: להט”בים ממדינות ערב חושפים את סיפוריהם

18 להט"בים מ-16 מדיות דוברות ערבית הצטלמו לסדרת סרטונים המספרת את סיפוריהם, במטרה לשנות את הנרטיב בנוגע ללהט"בים ערבים | "אנחנו לא רוצים שהתמונה תהיה של סתם קורבנות. אנחנו רוצים לדבר על המציאות. לדבר על אלימות, אבל גם להראות את החיובי"
להטביםערבים
צילום: מתוך יוטיוב

רבים מאיתנו רואים בלהט”בים החיים במדינות ערב קרבנות של התרבות והחברה בה הם חיים, כאלו שכל הוויתן הלהט”בית מסתכמת בניסיון להסתתר על מנת לשמור על חייהם.

קבוצת פעילים להט”בים ממדינות ערב במזרח התיכון וצפון אפריקה מבקשת לשנות את הנרטיב הזה ולהסביר לעולם שהם יותר מסתם קרבנות. באמצעות סדרת סרטונים המציגה להט”בים דוברי ערבית המדברים באומץ על הלהט”ביות שלהם, מבקשים הפעילים להראות כיצד נראים חייהם של להט”בים החיים במדינה ערבית.

סדרת הסרטונים צולמה בשיתוף פעולה עם ארגון Human Rights Watch והקרן הערבית לחופש ולשוויון (AFE), במסגרתו רואיינו 34 להט”בים דוברי ערבית מ-16 מדינות האזור. 18 מתוכם מופיעים בסדרת הסרטונים, כמה מהם מוכרים יותר, כמו חאמד סינו, סולן הלהקה הלבנונית “משרוע ליילה”, וחלקם אנונימיים לחלוטין, שאף בחרו להצטלם כשהם מסתירים את פניהם.

“אנחנו לא רוצים שהתמונה תהיה של סתם קורבנות”, אומר זוהיר, פעיל הומו מאלג’יריה, “אנחנו רוצים לדבר על המציאות, לדבר על אלימות, אבל גם להראות את הצדדים החיוביים”.

פתרונות יצירתיים במציאות פוליטית משתנה

למרות שפעילותם של הפעילים הלהט”בים מביאה לתוצאות חיוביות רבות אותן הם רוצים לחלוק עם העולם, רבים מהם מתגוררים במדינות בהן זהות להט”בית עדיין אינה חוקית, ואף עלולה לגרור עונשים כבדים. מציאות זו מאלצת אותם להתמודד עם תנאים קשים ומכשולים רבים כמו מעצרים שרירותיים, חוסר הכרה, אלימות והתעללות, הגבלות על חופש הביטוי וההתאגדות, דחייה משפחתית וסטיגמה חברתית.

גם שינויי הנוף הפוליטי והמשאבים המוגבלים מאלצים את הפעילים להיות יצירתיים – בעקבות הפעולות שביצעו בשנה שעברה שלטונות מצרים כנגד להט”בים, נאלצו הפעילים במצרים להפגין יצירתיות ודינמיות על מנת להמשיך ולפעול במצב החדש. בין שאר הפתרונות שעלו היו הקמת קואליציות חדשות במטרה להגיב על הדיכוי, מתן מקלט חירום עבור להט”בים הנרדפים על ידי המשטרה, וביצוע פעולות במטרה להגביר את הלחץ הבינלאומי על ממשלת מצרים.

קבוצת פעילים מעומאן מארגנת מסיבות קטנות עבור גברים להט”בים כדי שיוכלו להיפגש ולייצר נטוורקינג בחלל בטוח. פעיל טרנס בכווית מלמד להט”בים על אבטחה דיגיטלית כשהוא עובד מתוך בתי האנשים. ובירדן משתמשים מספר פעילים בתיאטרון ובאמנויות אחרות כדי להעלות את המודעות לנטייה מינית וזהות מגדרית בקרב קהילות הלהט”ב, ובמקרים מסוימים גם בציבור הרחב.

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

במקביל לרצונם של הפעילים להדגיש את השינויים שיש לחגוג, הם מתמידים במאבקם ומעודדים צעירים לעמוד על שלהם. “אנשי הדת, הממשלה, ההורים שלך – כולם רוצים להחליט על מה שאתה עושה בין הרגליים”, אומרת רימה, ביסקסואלית מלבנון, “אני רוצה להגיד לך שזה לא העסק שלהם ושגופך, הרצונות שלך והרעיונות שלך הם שלך. אם הם לא אוהבים את מה שאתה, הם טועים”.

בארגון מקווים שסדרת הסרטונים תעצים להט”בים צעירים לא רק להילחם על זכויותיהם, אלא גם לגשת ולקבל את התמיכה שמספקים ארגונים ופעילים באזור. “קשה לך כשאתה צעיר”, מסכם חאמד סינו מלבנון, “וזה נשאר קשה, אבל נעשה קל יותר”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן