fbpx

כוחות המשטרה פיזרו בגז מדמיע את מצעד הגאווה באיסטנבול

מאות המפגינים שהגיעו להשתתף במחאה שנערכה לאחר שהשלטונות אסרו על קיום המצעד, פוזרו ע"י המשטרה באמצעות ירי גז מדמיע וכדורי גומי | "הדרישות שלנו לא מפריעות לסדר הציבורי, הן הכרחיות במדינה חוקתית, כדי שיהיו לנו זכויות אזרחיות שוות"
איסטנבול2019 (2)
צילום: Istanbul LGBT+ Pride Week

משטרת טורקיה פיזרה את מצעד הגאווה שנערך אתמול בעיר איסטנבול באמצעות ירי כדורי גומי וגז מדמיע, לאחר ששלטונות טורקיה אסרו על חברי הקהילה הגאה לערוך את המצעד.

זו השנה החמישית שמושל איסטנבול אוסר על קיום מצעד הגאווה בעיר. הפעם, למרות האיסור, איפשרה המשטרה לפעילים לקיים אסיפה קצרה באחד הרחובות הצדדיים, על מנת להקריא הצהרה מטעם הקהילה הגאה.

מאות משתתפים צעדו עם דגלי הגאווה סמוך לשדרות איסתיקלל ולכיכר טקסים, והגיעו למקום הכינוס שקבעה המשטרה, שם הקריאו הצהרה מטעם הקהילה הגאה.

“הדרישות שלנו לא מפריעות לסדר הציבורי ולא מאיימות על שלום הציבור”, קראו המפגינים, “הדרישות שלנו הכרחיות במדינה חוקתית, כדי שיהיו לנו זכויות אזרחיות שוות”.

מארגני המחאה סברו שיתאפשר להם להמשיך ולקיים את המחאה, למרות האיסור, אך זמן קצר לאחר שסיימו להקריא את ההצהרה החלה המשטרה להשתמש בגז מדמיע ובכדורי גומי כדי לפזר את הקהל.

משתתפי המצעד שיתפו ברשתות החברתיות תמונות וסרטונים המעידים על האמצעים בהם נקטו השוטרים על מנת לפזר את המחאה.

“משנה לשנה המצעדים הופכים ליותר ויותר קשים”, נמסר ממארגני המצעד באיסטנבול, “למרות שאנחנו מתמודדים עם שנאה, הצלחנו לשמור על בטחוננו ולהשמיע את הקול שלנו, אך בניגוד לפרובוקציות השלוות שלנו, פשעי השנאה של המדינה הפכו גלויים עם אכזריות המשטרה. סיבות כמו סדר ציבורי, טרור, מוסר ציבורי ובריאות הציבור אינם יכולים לשלוט על אזרחי המדינה. העוינות כלפי קהילת הלהט”ב הפכה למדיניות ממשלתית. אנחנו כאן! תתרגלו לזה – אנחנו לא הולכים לשום מקום”.

צילום: Istanbul LGBT+ Pride Week

מצעד הגאווה הראשון באיסטנבול נערך בשנת 2003, ומאז התקיים בכל שנה עד לשנת 2014, אז צעד המצעד האחרון שנערך באישור המשטרה, שהיה אחד הגדולים של קהילת הלהט”ב באזור בעל רוב מוסלמי.

עוד בנושא:  רשימה קווירית למועצת העיר ת"א

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן