fbpx

פרפורמנס וארוחה בתוך דירה

מיכל גיל מזמינה אתכם למופע וארוחה אצלה בדירה. בואו בידיים ריקות וראש פתוח
מופעבדירה

השבוע תעלה עבודה חדשה שלי, אשר תוצג בתוך בית, בתוך הבית שלי. פרפורמנס שכולל בתוכו הרבה דברים שעלו מתוך המילה, בית, ריקוד ושירה ומונולוג ושיתוף של הקהל במתרחש, ושקט, וארוחה משותפת עם הקהל.

היצירה הזאת נולדה במשך הרבה מאוד זמן.

לפני שנה ושלושה חודשים התחלתי לעבוד עליה, מתוך רצון לחקור את  הבית, את המילה על כל המשמעויות שהיא מעלה לי, את הבית שלי. עבדתי עם שתי פרפורמריות, בדירות של כל אחת מאיתנו, יצאנו לסיור בבית שבו גדלתי, אספנו חומרים והתחלנו לעבוד. באמצע התהליך עברתי דירה, חזרתי לחיות בתל אביב, והתהליך נעצר והתפרק.

אז חזרתי לתל אביב, לקריית שלום, והתחלתי מהתחלה. ובהתחלה לא היה לי כלום, ניסיתי ליצור אך חומרים לא עלו, כנראה שהייתי צריכה זמן התאקלמות, למדתי לכבד את עצמי ולתת לעצמי את הזמן שאני צריכה.

באותה התקופה גם יצאתי מהארון הלסבי והקווירי, ממש התחלה חדשה, בכל כך הרבה מובנים. גם כאן, למדתי לכבד את עצמי, ולתת לעצמי את הזמן שאני צריכה.

הרגשתי ריקה, הרגשתי שאין בי כלום, הרגשתי שקט, והקירות הלבנים בדירה החדשה העצימו את תחושת השקט.

ודווקא מתוך הכלום פתאום עלה לי רעיון, למה לא להזמין א.נשים להופעה אצלי בבית?! עם ארוחה?! התחלתי לגלגל בראש את הרעיון, הסתכלתי על הקירות הלבנים, וחשבתי על המילה UP, מילה שתמיד גורמת לי להרגיש קצת יותר טוב. UP פרפורמנס וארוחה בתוך דירה, החלטתי לשתף א.נשים ברעיון.

שני השותפים שלי התלהבו ותמכו, א.נשים שסיפרתי להם התלהבו ותמכו. ניגשתי לעבודה.

חיפשתי עוד שותפה לעבודה. הרגשתי שזאת חייבת להיות עבודה של שתיים, לא מצאתי סיבה הגיונית בהתחלה אבל האינטואיציה שלי אמרה לי שזאת לא עבודת סולו. למזלי מצאתי שותפה מהממת ומסורה לעבודה, שהתחברה לרוח של הדברים.

התחלנו לעבוד, לחקור תפקידים, אמא ובת, חברה וחברה, משימות כמו הבאת אוכל לאורחים וקיפול כביסה, אכילה תוך כדי מופע, הסתכלות או אי הסתכלות לקהל, ריקוד ותנועה, ודיבור עם הקהל.

בית שהוא גם מקום ליצירה וגם מקום מגורים לאנשים נוספים, לא תמיד פשוט להכיל את שני הדברים, לפעמים מתחשק שהבית יהיה רק בית, בלי האנרגיות הטעונות שמביאה עימה היצירה, שיהיה מקום לברוח, מקום שקט, ואז היצירה מתפרצת מחדש וממלאת את חלל הבית באנרגיות מופלאות.

עוד בנושא:  האם אותם גברים סטרייטים או לא?

התלבטתי אם להכניס את הנטייה המינית שלי לעבודה, כיוון שהיא לא הנושא העיקרי, ולא רציתי שתיכנס כגימיק, אבל היא נכנסה, בכל מיני דרכים ואפנים, אם זה בפרטי לבוש, או במונולוג הסופי, כנראה שזה מה שהיה צריך לקרות.

הבכורה של- UP פרפורמנס וארוחה בתוך דירה, תתקיים ב30.07 בשעה 20:30 בדירה ברחוב נילי 8 תל אביב.

יוצרת:מיכל גיל. יוצרת שותפה ופרפורמרית: רות טיקוצקי.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן