fbpx

פסטיבל חיפה הרביעי להיסטוריה קווירית יצא לדרך

פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית יוצא לדרך בפעם הרביעית ומספק אפשרות לחוות את עברּה של הקהילה הגאה בארץ ובעולם במגוון פעילויות ייחודיות ומרתקות
חיפה

את תולדות הקהילה הגאה לא מלמדים בבתי הספר וקשה ללמוד על אודותיה גם מספרי ההיסטוריה. לכן, במקומות רבים בעולם נהוג לציין את חודש ההיסטוריה הלהט”בית בארועים שונים שחושפים את הציבור לסיפורים גאים בלתי מוכרים מהעבר. בישראל, על אף התעניינות גוברת בהיסטוריה להט”בית בעת האחרונה, המסורת הזאת מצוינת בינתיים רק בחיפה.

השבוע יצא לדרך במטרופולין הצפוני, זו הפעם הרביעית, פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית המוקדש כולו לחגיגת עברּה של הקהילה הגאה – בארץ ובעולם.

הפסטיבל יתקיים בתאריכים 9.3 ועד ה-2.4 ויכלול מגוון ארועים ברחבי העיר, כולל סיורים, הקרנות סרטים, הרצאות, מסיבות, משחק משימות ומופע דראג.

הפסטיבל יפתח בהקרנת הסרט “לסביות מהפכניות”, העוקב באמצעות אנימציה וקטעי ארכיון נדירים אחר חבורה של לסביות רדיקליות בבריטניה של שנות השמונים. אליוט (סולנית להקת “פוליאנה פראנק”), שכתבה את הפסקול לסרט, תשתתף בפאנל שיתקיים לאחר ההקרנה, לצד פעילות לסביות אחרות משנות השמונים והתשעים.

עוד יתקיימו בפסטיבל שיחזור של מסיבה בליין מסיבות לגייז שפעל בראשית שנות האלפיים, קברט דראג נוצץ, ארוע סביב תרבות קווירית שחורה, אירוע ספרותי לזכר יותם ראובני ומרדכי גלדמן ז”ל ובמקביל אליו יריד ספרות קווירית, סיור מודרך בעקבות תולדות הקהילה הגאה בחיפה, יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית, שיביא הרצאות מחזית המחקר המתקיים בארץ בתחום, משחק משימות בלשי בארכיון פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית, בכורה חיפאית לסדרה החדשה “הזמן הוורוד – סיפורן של הקהילות הגאות”, מסיבה קווירית לכבוד יום הנראות הטרנסי ותערוכת צילום קווירי של הצלמת בר רוסו.


“פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית” הוא יוזמה של חבורת צעירים חיפאים, הפועלת זו השנה השמינית, לתיעוד ולחקר תולדותיה של הקהילה הלהט”בית בעירם, תחת השם “פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית”.

“הפרויקט נולד מתוך רצון לתת לקהילה שלנו שורשים”, מסביר דותן ברום, חבר צוות הפרויקט ומיוזמי הפסטיבל, “מאז הקמתו ערכנו מעל עשרים ראיונות עם ותיקי וותיקות הקהילה החיפאית, הקמנו ארכיון מרשים, ערכנו ארועים פתוחים לקהל, הרצינו בארץ ובחו”ל והצגנו במוזיאון העיר חיפה את התערוכה המוזיאלית הראשונה בארץ שעסקה בהיסטוריה של הקהילה הגאה.

את פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית התחלנו בשנת 2018 ,מתוך רצון לתת במה להיסטוריה מהסוג הזה – לא רק בחיפה, אלא גם בישראל ובעולם. הפסטיבל השנה הוא הגדול ביותר עד כה, ואני שמח שאנחנו מקיימות אותו ומנכיחות בכך את הקיום הקווירי דווקא בימים שבהם נראה שנשקף לו סיכון הולך וגובר מהרוחות השמרניות המנשבות במסדרונות הממשלה”.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן