fbpx

פסטיבל חיפה השלישי להיסטוריה קווירית – לחשוף את הציבור לסיפורים גאים בלתי מוכרים מהעבר

בשבוע הבא יפתח פסטיבל חיפה השלישי להיסטוריה קווירית, שיוקדש כולו לחגיגת עברּה של הקהילה הגאה ויכלול מגוון אירועים ברחבי העיר, בהם תערוכה במוזיאון העיר חיפה, סיורים, הקרנות סרטים, הרצאות, ומופעי דראג ומחול | "את תולדות הקהילה הגאה לא מלמדים בבתי הספר וקשה ללמוד על אודותיה גם מספרי ההיסטוריה"
חיפה2020

את תולדות הקהילה הגאה לא מלמדים בבתי הספר וקשה ללמוד על אודותיה גם מספרי ההיסטוריה. לכן, במקומות רבים בעולם נהוג לציין את חודש ההיסטוריה הלהט”בית בארועים שונים שחושפים את הציבור לסיפורים גאים בלתי מוכרים מהעבר. בישראל, על אף התעניינות גוברת בהיסטוריה להט”בית בעת האחרונה, המסורת הזאת מצוינת בינתיים רק בחיפה.

בשבוע הבא יפתח במטרופולין הצפוני פסטיבל חיפה השלישי להיסטוריה קווירית, שיוקדש כולו לחגיגת עברּה של הקהילה הגאה. הפסטיבל יתקיים בתאריכים 22.2.20-6 ויכלול מגוון אירועים ברחבי העיר, בהם תערוכה במוזיאון העיר חיפה, סיורים, הקרנות סרטים, הרצאות, ומופעי דראג ומחול.

הפסטיבל יפתח בהקרנת הסרט “רקמה אדומה”, שנוצר על ידי ארכיון קווירי בבוסניה־הרצגובינה, העומד בקשר עם פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית. הסרט מתאר את קורותיהם של פעיליות ופעילים להט”בים שנאבקו כנגד המלחמה האיומה ביוגוסלביה בשנות התשעים. בתוך כך, הוא עוסק במפגש בין מיניות, מגדר, אקטיביזם ומלחמה.

מיד לאחריו יתקיים פאנל בנושא קוויריּות וכיבוש. עוד יתקיימו בפסטיבל סיור מודרך בעקבות תולדות הקהילה הגאה בחיפה, מופע דראג היסטורי והיסטרי, יום העיון השנתי בהיסטוריה קווירית, שיביא הרצאות מחזית המחקר המתקיים בארץ בתחום, ואירוע לזכרו של עמוס גוטמן ז”ל הכולל הקרנה של סרטו “בר 51 .

לאורך ימי הפסטיבל ניתן יהיה לבקר בתערוכה “מה יגידו השכנים? חיים קוויריים בחיפה, 1932-2007” שתוצג במוזיאון חיפה. וביום שישי 18.2 יערך בחלל התערוכה האירוע “לא הכל ורוד”, שיכלול מופעי פרפורמנס ומחול בחלל התערוכה וכן סיור מודרך בה עם צוות פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית.


לתת לקהילה שלנו שורשים

הפסטיבל הוא יוזמה של חבורת צעירים חיפאים, הפועלת כבר שש שנים לתיעוד ולחקר תולדותיה של הקהילה הלהט”בית בעירם, תחת השם “פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית”.

“הפרויקט נולד מתוך רצון לתת לקהילה שלנו שורשים”, מסביר דותן ברום, חבר צוות הפרויקט ומיוזמי הפסטיבל, “בשש השנים האחרונות ערכנו כעשרים ראיונות עם ותיקי וותיקות הקהילה החיפאית, הקמנו ארכיון מרשים, ערכנו אירועים פתוחים לקהל, הדרכנו סיורים, הרצינו בארץ ובחו”ל ובשנה האחרונה גם הצגנו תערוכה גדולה במוזיאון העיר חיפה – הפעם הראשונה בישראל שבה מוזיאון מקדיש חלל מרכזי להיסטוריה של הקהילה הגאה.

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

את פסטיבל חיפה להיסטוריה קווירית התחלנו בשנת 2018, מתוך רצון לתת במה להיסטוריה מהסוג הזה – לא רק בחיפה, אלא גם בישראל ובעולם. הפסטיבלים שערכנו ב־2018 וב־2019 היו מוצלחים מאוד. היו בהם המון אירועים והשתתפו בהם מאות אנשים, כולל אורחים מחו”ל.

כמובן שגם עלינו השפיעה הקורונה, ותוך כדי העבודה על הפסטיבל של 2020 נאלצנו לבטל אותו. זה היה מתסכל מאוד, כי הוא היה אמור לכלול סדנה בינלאומית של ארכיונים קוויריים, עם ארכיונים ממרכז וממזרח אירופה ואפילו מאוסטרליה ומברזיל. אני מקווה שנוכל לקיים את הסדנה הזאת בעתיד, אבל בינתיים אנחנו שמחים מאוד שהפסטיבל שלנו מתרומם כמו עוף החול מתוך המגפה, ושהשנה נזכה לשוב ולקיים אותו”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן