fbpx

פסטיבל הקולנוע הגאה חוזר לאולמות

אחרי שנת קורונה בה התקיים אונליין, הפסטיבל הבינ"ל לקולנוע גאה חוזר לאולמות הקולנוע עם מיטב הסרטים בהקרנות בכורה, אירועים מיוחדים, פאנלים ותחרות הדראג שהפכה למסורת | קבלו סקירה של מה שמצפה לנו ב-10 ימים ו-150 סרטים נפלאים מפסטיבלי הקולנוע הגדולים והחשובים בעולם
TLVFEST2021

הפסטיבל הבינ”ל לקולנוע גאה חוגג 16 וחוזר לאולמות הקולנוע עם מיטב הסרטים בהקרנות בכורה, אירועים מיוחדים, פאנלים ועוד. בפסטיבל, שיתקיים בתאריכים 11-20 בנובמבר בסינמטק ת”א ומרכז תרבות אניס ביפו, יוצגו 150 סרטים מתוכם 47 סרטים ישראלים להט”בים קצרים וביניהם גם עשרה סרטים קצרים שנוצרו על ידי בני נוער ממגמות קולנוע שונות ברחבי הארץ.

במקביל להקרנות הסרטים יתקיימו פאנלים בנושאים שונים ובהם פאנל יצירה פלסטינית קווירית במרחב הישראלי עם ח”כ אִבְּתִיסָאם מראענה-מנוחין והשחקנית/קולנוענית סמירה סרייה בהנחיית חאדר אבו סייף, פאנל קולנועניות קוויריות עם בת אל מוסרי, סיון נועם שמעון ודוקטור יסמין מקס ששון, מפגש עם יוצרי ושחקני “מקיף מילאנו” בהנחיית דפנה לוסטיג ועוד.

גם תחרות הדראג של TLVFest חוזרת בפעם השלישית עם 6 מתמודדות ומתמודדים חדשים, ושתי שופטות בינלאומיות בשולחן השופטים – ג’ינג’ר מינג ולטריס רויאל מ”המרוץ לדראג של רופול”.

“מאז שהסינמטק חזר לפעילות, אירועי הפסטיבל ממלאים אולמות בהצלחה גדולה”, מסביר יאיר הוכנר, מייסד ומנהל הפסטיבל, “סופשבוע הגאווה ביוני האחרון, ההקרנות בקיץ האחרון של “מתיאס ומקסים” של קסבייה דולן או הדרמה “טובה” על האמנית טובה יאנסן ובימים אלו, גם הקומדיה “שבעה בייבי”. לפני שנה הפסטיבל התקיים אונליין ולא חוויתי את המגע עם הקהל, שהוא חלק מאוד חשוב מהחוויה של פסטיבל קולנוע ולכן, אני מאוד שמח שאנחנו חוזרים עם 10 ימים ו 150 סרטים נפלאים מפסטיבלי הקולנוע הגדולים והחשובים בעולם”.

מכירת הכרטיסים החלה באתר הפסטיבל


את הפסטיבל יפתח סרטה של הבמאית אסתר אלקיים, “שתיים”, שיוקרן בבכורה ארצית בטקס הפתיחה שיתקיים במרכז תרבות אניס ביפו ביום חמישי, 11 בנובמבר בשעה 20:00. הסרט מגולל את סיפורן של בר ועומר, זוג נשים אוהבות שחולמות להביא ילד, אך הניסיונות להרות ומורכבות החיים, מערערות את מערכת היחסים ביניהן, בעיקר כשנכנסת דמויות נוספות לסיפור. הסרט חזר מסבב הקרנות מוצלח בפסטיבלי קולנוע ברחבי העולם (פסטיבל קולנוע הגאה בטורונטו, פסטיבל הקולנוע בקייב ועוד) ובפסטיבלי קולנוע יהודים ולהט”בים מאוסטרליה עד ארה”ב.

תנעל את הפסטיבל הדרמה המרגשת, “סופרנובה” (Supernova ) של הבמאי הארי מקווין בכיכובם של של שני שחקנים משובחים: זוכה פרסי האוסקר וגלובוס הזהב, קולין פירת’ (“נאום המלך”, “סינגל מן”) זוכה בפרסי האמי וגלובוס הזהב, סטנלי טוצ’י (“השטן לובשת פראדה”, “משחקי הרעב”). אחרי 20 שנה ביחד, סם וטאסקר שוכרים קרוון ויוצאים למסע ברחבי אנגליה הכפרית הפסטורלית, בו הם פוגשים מכרים אהובים ומבקרים במקומות מיוחדים מעברם המשותף – אך מעל השניים מרחפת עננה שחורה שממנה הם מתעלמים במופגן, עד שלא יוכלו להתעלם מהמציאות ומהעתיד שמצפה להם.

מכירת הכרטיסים החלה באתר הפסטיבל

פסטיבלים מכל העולם ב TLVFest

כמו בכל שנה, גם השנה יוקרנו בפסטיבל סרטים נבחרים וזוכי פרסים מפסטיבלים בינלאומיים.

Boulevard! סיפור הוליוודי – הסיפור האמיתי מאחורי “שדרות סאנסט” האייקוני עם גלוריה סוונסון. דוקו על משולש בלתי שגרתי של מערכת יחסים, שמתחיל לחרוג מעבר לשותפות יצירתית בלבד.

 

להיות ביבי זהארה בנט – דוקו ללא פילטרים, שעוקב במשך 15 שנה אחר סיפורה של אמנית הדראג, ביבי זהארה בנט, מהגר קמרוני-אמריקאי, הזוכה הראשונה בתחרות הריאליטי זוכת 24 פרסי האמי RuPaul’s Drag Race. (טרייבקה 2021)

תפוח אדמה חולם על אמריקה – סיפור חייו המרתק של הבמאי ווס הארלי והמעבר מרוסיה לארה”ב, שמובא בצורה קולנועית צבעונית ויוצאת דופן עם צוות שחקנים מהתיאטרון המקומי של סיאטל ושלל אמני בורלסק, עיצוב תפאורה, ביגוד מרהיב ובחירות מוזיקליות מושלמות. (2021 SXSW).

הוראות להשרדות – סרטה התיעודי של יאנה אוגרקהלידזה מביא את סיפורו של אלכסנדר, טרנסג’נדר המנהל את חייו בשקט וכמעט בסודיות בארץ מולדתו, גיאורגיה. מתוך ייאוש והרצון להימלט ממצבם חסר התקווה בגיאורגיה ולצאת מהארץ, מרי, אשתו מחליטה להפוך לאם פונדקאית תמורת 12,000 דולר. התוכנית הפרגמטית משתבשת כאשר אלכס ומרי מפתחים בהדרגה קשר רגשי לילד שטרם נולד. זוכה שני פרסים בפסטיבל ברלין 2021.

אושר – מפגש בין שתי הנשים העובדות בתעשיית המין ומתאהבות זו בזו, בלי שתכננו. סיפור אהבה לא שגרתי על שתי נשים שחיות חיים לא קונפורמים. (בברלין 2021).

עוד בנושא:  על רקע גל הטרנספוביה: התחדשות בהנהגה של הארגונים הטרנסיים

חופש מוחלט – זוכה פרס חבר השופטים בפסטיבל קאן 2021 והנציג של אוסטריה לאוסקר 2022. עקב פסקה 175 בספר החוקים הגרמני, הקובעת ענישה של עד עשר שנות מאסר על קיום יחסים חד־מיניים. הנס נכלא שוב ושוב בגין היותו הומוסקסואל. החופש שלו נרמס באופן שיטתי uמערכת היחסים היציבה היחידה בחייו הוא מנהל עם עמיתו לתא המאסר, ויקטור, רוצח מורשע. מה שמתחיל כקשר עוין מתפתח לכדי משהו שניתן לכנותו אהבה.

לברוח – אחד הסרטים הגדולים של שנת 2021. במשך 20 שנה, אמין נוואבי לא סיפר את סיפורו – כיצד נמלט בילדותו מאפגניסטן לאחר הפלישה הסובייטית ועבר מסע תלאות עד שהגיע לדנמרק. כל זה משתנה כאשר בן זוגו מציע לו נישואים ולרכוש דירה יחדיו. הדבר גורם לו לפתוח את ליבו בפני חברו, הבמאי יונאס פוהר רסמוסן, שמציג את קורותיו באמצעות אנימציה מרהיבה.

השבר – השתתף בתחרות הרשמית בפסטיבל קאן 2021 וזוכה פרס הסרט הקווירי הטוב ביותר. רפאלה, אשה בורגנית הנמצאת בהליכי פרידה מבת זוגה, מחליקה ברחוב במהלך ויכוח. יאן הוא נהג משאית שהשתתף בהפגנה של “האפודים הצהובים” ונפצע בעקבות אלימות משטרתית. שני אנשים משני קצוות החברה הצרפתית מוצאים את עצמם בחדר מיון של בית חולים פריזאי. חדר המיון, שהוא סיר לחץ של החברה הצרפתית.

גברים בתשלום – פיי הוא צעיר סיני יפה תואר שעובר מהכפר אל העיר הגדולה. כדי לפרנס את עצמו ואת משפחתו הענייה בכפר הוא נאלץ למכור את גופו, כפי שעושה גם מאהבו הוותיק ממנו בעסקי הזנות. כאשר פיי נתקל בקליינט אלים ומאהבו מחליט לנקום. ההפקה לא הצליחה לקבל משלטונות סין אישור לצלם את הסרט בארץ מוצאו של הבמאי הסיני סי. בי. יי (C.B. Yi) והסרט צולם בטייוואן.

החלק הטוב שבי – סרטו הראשון כבמאי של השחקן הצרפתי, ניקולה מאורי (“10 אחוז”), שגם לוקח על עצמו את התפקיד הראשי. מאורי מגלם את ז’רמי, שחקן הסובל מחרדת נטישה אובססיבית, דבר שהורס את מערכת היחסים שלו עם בן זוגו. הוא מחליט לחזור אל הכפר ולגור עם אמו (נטלי ביי). שם לראשונה הוא יצטרך להתמודד עם זיכרונות הילדות שהובילו אותו לסבול מאותה חרדה המסרבת לעזוב אותו.

לראשונה, שתי סדרות טלוויזיה ורשת יוצגו על המסך הגדול לאורך ימי הפסטיבל:

וֵנֵנוֹ (Veneno) – מיני-סדרה שהיא חגיגה קולנועית ויזואלית מרהיבת עין, המבוססת על ספרה של ולריה וגאס ומביאה את סיפורה הביוגרפי הסוחף, הצבעוני של האייקון הטרנסג’נדרי La Veneno. מי שגדלה בכפר קטן על חוף ים לאמא אלימה ושמרנית, הפכה לזונה המפורסמת ביותר בחורשות של ברצלונה ומשם לאישיות טלוויזיונית הנערצת על ידי ההמונים. עם ההערצה, הכסף והתהילה הגיעו כמובן גם הצרות, והן מאוד לא צפויות.

בוי קאלצ’ר (Boy Culture) – סדרת רשת המחזירה לחיים את הדמויות האהובות מהסרט הקלאסי. 15 שנים חלפו ודרק מגיאר חוזר לגלם את X, שעדיין עובד קשה כנער ליווי לכל המרבה במחיר. הוא מתמודד עם דור צעיר שצבר יתרון תחרותי בשוק בעידן הדיגיטלי. מי שעוזר לו להתאקלם בעידן החדש הוא צייס , נער ליווי צעיר נטול בושות וגבולות. 6 הפרקים הראשונים של סדרת הרשת הם מעדן מבדר במיוחד.

עוד בנושא:  ארגוני הסברה קוראים ללהט"ב אמריקאים לגנות את התקפת חמאס נגד ישראל

יום הזכרון הטרנסג’נדרי בפסטיבל הקולנוע

ב-20 בנובמבר יחול בעולם יום הזיכרון הטרנסג’נדרי, לציון וזיכרון חברות וחברי הקהילה שנפלו קורבן לטרנספוביה ולהעלאת המודעות לסוגיות הנוגעות לזכויות הקהילה. מלבד מקבץ סרטים קצרים בקטגוריה טרנסים בינלאומיים, יוצגו בפסטיבל 12 סרטי קולנוע המספקים זרקור מעורר השראה ותקווה על קהילת הטרנסג’נדרס ברחבי העולם. יתקיים פאנל עם ראשות וראשי הקהילה הטרנסית בישראל לאחר הקרנת הסרט “Trans, I Got Life”. כמו כן, כמדיי שנה יוקרן הסרט התיעודי, ‘זה גילה זה אני’ של הבמאי אלון ווינשטוק אודות גילה גולדשטיין אחת הטרנסג’נדריות הראשונות בישראל, שהלכה לעולמה לפני 4 שנים. עוד סרטים בולטים:

פרחי הלילה – יצירה תיעודית ופיוטית על כפר קטן על שפת האגם הגדול ביותר במקסיקו, בו גרות ארבע טרנסג’נדריות צעירות, שעל אף תנאי חיים קשים במיוחד של עוני, חיות את נעוריהן וזהותן בגאווה. ((IDFA 2020

ג’נדרנאוטס + ג’נדריישן – “ג’נדרנאוטס” – סרטה התיעודי של הבמאית מוניקה טרויט משנת 1999, נחשב לסרט תיעודי חשוב ופורץ דרך שעוסק בטרנסג’נדרס. עשרים ושתיים שנה לאחר שהסרט הוקרן בפעם הראשונה, טרויט חוזרת עם סרט המשך, “ג’נדריישן” ונפגשת עם גיבורות וגיבורי הסרט הראשון כדי לבדוק מה השתנה מאז. (ברלין 2021)

משקעים – סרט תיעודי המביא אל סיפורן של שש נשים טרנסג’נדריות מרקעים חברתיים וגילאים שונים, כל אחת מייצגת נשיות טרנסית אחרת ועולם ומלואו. הן לא מכירות אחת את השנייה, אבל נוסעות יחד לעיירה קטנה בלאון, ספרד, שם הן יחקרו את הנופים יוצאי הדופן, כמו גם את הפנימיות של האישיות שלהן. זוכה פרס התגלית בפסטיבל הקולנוע התיעודי בסלוניקי 2021.

מכירת הכרטיסים החלה באתר הפסטיבל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן