fbpx

עלוני שנאה נגד הקהילה הגאה מחולקים ליד בתי ספר בראשון לציון

חולים במחלות, סובלים מדכאון ונוטים לאובדנות, כך מציג עלון המופץ בראשון לציון את חברי הקהילה הגאה | האגודה למען הלהט"ב דורשת לחקור מי עומד מאחורי הפרסום
עלוןראשלצ
צילום: אליס חיון

הקמפיין האגרסיבי נגד מצעד הגאווה בראשון לציון עולה מדרגה – לאחר השלטים שנתלו ברחבי העיר וקראו לציבור הרחב לפעול נגד קיום המצעד, חולקו הבוקר עלונים היוצאים נגד המצעד ונגד חברי הקהילה הגאה.

העלונים, החתומים על ידי פסיכולוגית בשם ד”ר אפרת אברמוביץ’, שאינה קיימת במרשם הפסיכולוגים של משרד הבריאות, חולקו באזור בתי ספר בעיר, נתלו על לוחות מודעות והוצמדו לשמשות רכבים חונים.

תחת מעטה של דאגה לשלום הילדים, העלון משתלח בחברי הקהילה הגאה ומציג רשימה ארוכה של המצאות מפוברקות ולהט”בפוביות, תוך התחזות לאיש מקצוע, המהווה כשלעצמה עברה על החוק.

בין השאר מזהיר העלון את הציבור מפני באי מצעד הגאווה הסובלים בין השאר מוירוס הפפילומה, נגיף ה-HIV, הפרעות חרדה ודכאון, מחלת העגבת ונטייה לאנורקסיה.

אך למרות שמדובר במסמך שבין הכתוב בו לבין המציאות אין שום קשר, הדברים החמורים המצוינים בו עשויים להיתפס על ידי הציבור הרחב כנכונים, ולגרום נזק רב.

לצורך בניית האמינות, עושה המכתב שימוש באזכור המועצה לשלום הילד, והכותבת אף מציינת כי המועצה לשלום הילד שותפה לפניה שנעשתה לראש העיר למנוע את קיום המצעד.

מהמועצה לשלום הילד נמסר: “למועצה לשלום הילד אין כל קשר למכתב המדובר. נראה כי מדובר במישהו שמנסה להשתמש בשם של המועצה למען מטרותיו, שאינן קשורות אלינו”.

גם ארגוני הפסיכולוגים הישראליים התנערו מכל העובדות המצויינות במכתב.

“התנועה למען פסיכולוגיה ציבורית, חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח”ר והסתדרות הפסיכולוגים בישראל רואות בחומרה רבה תיוג של הקהילה הלהטבית כקהילה הסובלת מהפרעה נפשית ומשפחתית, ומוקיעות מכל וכל אזהרות מסוג זו שחולקה בראשל”צ שאינן אלא הסתה כנגד אותה קהילה. כרוזים כגון אלו הם בדיוק מה שמעודד הדרה והתנכלות לקהילה הגאה ולא ברור כיצד גורם המציג עצמו כגורם טיפולי מפיץ אותם.

חשוב להדגיש כי החתומה על המכתב אינה רשומה בפנקס הפסיכולוגים, ואם אכן מדובר בשם אמיתי, הרי שהיא גם מציגה מצג שווא. עמדותיה מנוגדות לידע התיאורטי והקליני בנוגע להתפתחות נפשית ונטיה מינית שנצבר לאורך עשרות שנים דרך מחקר אמפירי, ניסיון טיפולי וחשיבה תאורטית. המציגה מבססת את עמדותיה על מידע חלקי, מוטה ומגמתי ואין להתייחס אליו כבסיס לגיטימי לביסוס עמדה בנושא

עוד בנושא:  לראשונה בת"א - רשימה גאה עצמאית בבחירות למועצת העיר

די לציין כי נטייה מינית שאינה הטרו-סקסואלית אינה בשום פנים מוגדרת כהפרעה נפשית. לא רק זאת, אלא המחקרים בנושא בהחלט מצביעים על נזקים פסיכולוגיים מהתמודדות עם עמדות דומות לאלו שהכותבת מציגה הפוגעים בלגיטימיות של חברי הקהילה הלהט״בית לדרוש שיוויון, חירות והכרה הדדית”.

אוהד חיזקי מנכ”ל האגודה למען הלהט”ב, הודיע כי האגודה תגיש תלונה במשטרה במטרה לחקור את הפצת הפלייר.

“משהו מדאיג קורה בראשון לציון”, אמר חיזקי, “כרזות ופליירים שכל מהותם שטנה, שנאה, בורות והפחדה. מתנגדי מצעד הגאווה לא בוחלים בשקרים והשמצות בניסיונם הפתטי למנוע מהציבור הרחב לבוא ולהזדהות עם חברות וחברי הקהילה הלהט”בית בעיר. היום תוגש תלונה במשטרה ונדרוש לחקור מי עומד מאחורי המכתב ולהעמידו לדין”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן