fbpx

עיריית תל אביב-יפו החלה ברישום ידועים בציבור במאגר עירוני

החל מהיום תאפשר עיריית תל אביב-יפו לזוגות ידועים בציבור להירשם במאגר המידע העירוני, במטרה להבטיח כי כלל שירותי העירייה יינתנו בקלות וללא בירוקרטיה, גם לזוגות שאינם נשואים | "עיריית תל אביב-יפו מכירה בכל זוג באשר הוא, והרישום מבהיר זאת"
רישוםעירוני2
צילום: כפיר סיוון

לאחר עבודה מאומצת של חודשים ארוכים, בימים אלה השלימה עיריית תל אביב-יפו את התאמת מאגרי המידע העירוניים לרישום זוגיות של אנשים שבחרו לחיות יחד וחולקים משק בית משותף, באופן שישמש את כלל יחידות העירייה בעת הענקת שירותיהן.

רישום זה יתאפשר לזוגות המוגדרים כידועים וידועות בציבור דרך ביטוח לאומי; או לחילופין, בהסתמך על תצהיר מאושר בפני עורך דין לפיו בני או בנות הזוג מנהלים משק בית משותף.

באמצעות הרישום יוכלו הזוגות לקבל את כל השירותים העירוניים הניתנים לזוגות נשואים או ידועים בציבור במרוכז, בלי צורך להירשם בכל אגף בנפרד, או להביא לכך אישורים נוספים.

הרישום הראשון של ידועים בציבור במערך העירוני נערך היום, כאשר זוג הנרשמים הראשון הם תושבי העיר איתי פנקס, שיזם את רישום הזוגיות העירוני, ובן זוגו יואב ארד. אחריהם נרשמו גם מאיה אסרף ובן זוגה שי שרוני ומיכל זיו וזוגתה עומר זיו. הרישום נערך בטקס חגיגי במעמד ראש עיריית תל אביב- יפו רון חולדאי.

צילום: נעמי סרוסי

כיצד מבצע הרישום?

זוגות המבקשים להירשם כידועים וכידועות בציבור במאגר המידע של עיריית תל אביב- יפו יכולים להגיש בקשה באמצעות אתר האינטרנט של העיריה, בצירוף תעודות זהות של שני בני או בנות הזוג ותצהיר חתום על ידי עורך דין לניהול משק בית משותף או אישור מביטוח לאומי על היותכם ידועים או ידועות בציבור ומנהלים משק בית משותף.

לאחר אישור הבקשה, תפיק העירייה תעודה המעידה על הרישום, אשר תישלח למייל שהוזן בעת הגשת הבקשה.

התעודה תייעל את השירות ותקל על זוגות בכל הקשור למימוש הזכויות העירוניות כמו כל זוג נשוי/ ידוע בציבור שעודכן עד כה בעירייה, כגון: רישום ילדים למערכת החינוך, הנחות במרכזים הקהילתיים, מתן תו חניה גם עבור בת/בן הזוג שאינם רשומה בארנונה.

צילום: כפיר סיוון

רישום זוגיות עירוני הוא יוזמה של איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו ומחזיק תיק הגאווה. המהלך, שאושר על ידי העירייה ומבטא את צביונה של העיר תל אביב- יפו הדוגלת בשוויוניות וכבוד האדם.

“אני מברך על הוספת רישום הזוגיות למאגרי המידע העירונים”, אמר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי במהלך טקס הרישום, “עיריית תל אביב-יפו מכירה בכל זוג באשר הוא, והרישום מבהיר זאת וגם מקל על זוגות בהיבטים בירוקרטיים. אני מקווה שבהקדם גם ממשלת ישראל תצמצם את הפער ותצעד אל תוך המאה ה-21, על ידי הטמעת שוויון זכויות בנושאי מעמד אישי. בפרט נדרשת התקדמות ביחס לזכויות קהילת הלהט”ב: הזכות להתחתן, להורות שווה, הגנה מפני פשעי שנאה והתעמרות במקום העבודה ועוד.”

“עיריית תל אביב-יפו מקדמת היום מהלך פורץ דרך לרישום זוגיות, שבתקווה יוביל לגל של החלטות דומות ברשויות מקומיות בכל הארץ ביחס לזוגות שאינם יכולים או מעוניינים להתחתן ברבנות”, הוסיף איתי פנקס ארד, חבר מועצת עיריית תל אביב-יפו ומחזיק תיק הגאווה, “היום אנחנו פותחים בהתרגשות את מרשם הזוגות שלנו ואני גאה לסגור מעגל ביחד עם בן זוגי יואב, כשאנו זוכים להיות הראשונים שנרשמים במאגר המידע של העירייה. אני קורא לכל ראשי הרשויות בארץ להצטרף”.

עוד בנושא:  תיקון היסטורי: הכנסת תכיר בבני זוג של נופלים להט"בים כאלמני צה"ל

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן