fbpx

סופ”ש של קולנוע גאה בסינמטק ת”א

פסטיבל הקולנוע הגאה יקיים סופ"ש קולנוע להט"בי בתאריכים 22.6-24.6 בסינמטק ת"א, שייפתח עפ הסרט המבטיח "החייל" | קבלו סקירה של הסרטים שיוצגו בסופ"ש הגאה והבטיחו לעצמכם כרטיסים כבר עכשיו
החייל

כמדי שנה יקיים פסטיבל הקולנוע הגאה TLVfest בסינמטק תל אביב סופשבוע גאה עם אוצרות מדהימה של סרטים.
שישה סרטים המביאים אל המסך סיפורים אנושיים ומרגשים מהפיליפינים, אוסטריה, צרפת, קולומביה וארה”ב.

הפסטיבל יתקיים בימים חמישי, שישי ושבת, 22-24 ביוני בסינמטק ת”א. כרטיסים ניתן לרכוש החל מעכשיו באתר הפסטיבל.

החייל

יום חמישי, 22.6, 21:00 | יום שבת, 24.6, 18:00

רב-סמל אייסמאייר ידוע כקצין ההדרכה הקשוח ביותר בצבא אוסטריה. הוא מצ’ואיסט, חסר רחמים עם טירונים ובלתי מתפשר במשמעת, סדר וקשיחות. כשהוא מתאהב במריו, מגויס חדש שלא מתבייש הומוסקסואליות שלו, העולם שלו מתחיל להתערער. אם עד כה אייסמאייר הצליח להסתיר את משיכתו המינית ולנהל חיים סודיים עמוק בתוך הארון, כעת השקר שהוא חי בו מתחיל להיסדק. בעיני אדם מיושן בעל דעות קדומות והומופוביה מופנמת כמו אייסמאייר, אהבת גבר אחר אינה יכולה להשתלב במודל הצבאי שהוא מאמין בו. האם הוא יבחר להגן על תדמית הקצין הקשוח וחסר הרחמים או שהוא יבחר ללכת בעקבות ליבו ורצונו האמיתי?
מבוסס על סיפור אמיתי.

בשיתוף פורום תרבות אוסטרי


פאקבויז

יום שישי, 23.6, 14:00 | יום שבת, 24.6, 16:00

הקרנה לזכרו של הבמאי אדוארדו וו. רוי ג’וניור

סרטו האחרון של הבמאי והתסריטאי זוכה הפרסים, אדוארדו וו. רוי ג’וניור הוא מותחן ארוטי נועז במיוחד שכמעט ולא הוקרן מחוץ לפיליפינים מחשש שידלוף לרשת בשל תכניו הנועזים. זאת אחת ההקרנות הבודדות שלו מחוץ למדינתו באישור מיוחד של מפיק הסרט והיא לזכרו של הבמאי הצעיר המוכשר שנפטר בטרם עת ושאת סרטיו הצגנו בעבר בפסטיבל.

אייס ומיקו הם משפיעני אינסטגרם השואפים להיות שחקנים. עד שיצליחו להגשים את חלומותיהם השניים עובדים כדוגמנים בברים של הומואים, משתתפים בתחרויות בגדי ים שלא משאירים מקום לדמיון וגם מקבלים קליינטים מבוגרים. חייהם של הזוג משתבשים כאשר מאהב לשעבר מאיים להדליף סרטון סקס שלהם לאינטרנט. הוא מזמין את השניים לאתר נופש פרטי באי מבודד. השניים פוחדים שהמוניטין שלהם יוכתם אם הסרטון ייחשף ברחבי הרשתות החברתיות, ומגיעים לאתר הנופש. אם הם לא ישתפו עמו פעולה ויענו לדרישותיו הוא עלול להרוס את כל עולמם.

הסרט מוגבל מגיל 18 ומעלה בשל סצנות מין וערום.


רוע קטן

יום שישי, 23.6, 16:00 | יום שבת, 24.6, 14:00

זהו סרטה השלישי המציג בפסטיבל של הבמאית הספרדיה רות קודלי (“נשים מובילות”, “כוכב שני מימין”) העובדת ומצלמת את סרטיה בקולומביה. בסרטה החדש היא שוב מביאה למסך הקולנוע יצירה אינטימית, סקסית ומלאת רגשות העוסקת בנשים קוויריות ומערכות היחסים הסוערות שלהן.
לאיה, מרטינה ואנטו (Laia, Martina and Anto) חיות יחדיו בשלישייה אוהבת. כאשר לאיה נוסעת להשתתף בצילומים של סרט, היא משאירה את מרטינה ואנטו לבד בקוטג’ הגדול ורחב הידיים בעיירה הכפרית בה הן מתגוררות. לאיה היתה הדבק המחבר בין שתי הנשים, ועכשיו מרטינה ואנטו יצטרכו ללמוד להסתדר לבד. בהתחלה כל אחת שוקעת בעולמה האישי, אבל לאט לאט החומות הולכות ומתפוררות, והן מגלות שדווקא יש להן די הרבה במשותף. ככל שעבודתה של לאיה לוקחת יותר זמן, כך הן הולכות ומתקרבות.

השחקניות סילביה ורון ואנה מריה אוטלורה מעולות בתפקידים הראשיים. קודלי עצמה מגלמת את לאיה בחינניות רבה.


אולי ביום מן הימים

יום שישי, 23.6, 18:00

התסריטאית-במאית-שחקנית מישל אלן חוזרת ל TLVFest לאחר שהצגנו בעבר שניים מסרטיה: “בוץ’ ג’יימי”, ו-“S&M סאלי”. סרטיה הקודמים היו קומדיות מהנות שריסקו סטריאוטיפים מגדריים, ואילו הפעם אלן מוכיחה שהיא לא רק יוצרת קומית מוכשרת אלא גם יוצרת דרמטית איכותית. “אולי ביום מן הימים” חושף את הצד הרציני שלה כקולנועית. הפעם היא עוסקת במערכות יחסים, שברון לב וזיכרון ולמרות הרבדים הדרמטים, הסרט עדיין שופע הומור.

אחרי שבת זוגה נפרדת ממנה, ג’יי יוצאת לטיול ברחבי ארה”ב עם תיק שיש בו דברים בסיסיים וטלפון ישן. היא מגיעה אל ביתה של חברת ילדות בקליפורניה ונסחפת אל זרם של זכרונות מרירים-מתוקים מהילדות שמציפים אותה. המשבר מגיע כאשר היא מבינה שבת זוגה לשעבר כבר יוצאת עם מישהי אחרת. במקביל היא מכירה את טומי, סטנדאפיסט חובב, שמתגלה כיותר משעשע מחוץ לבמה. עם אהבת נעוריה בחדר הסמוך ובת הזוג לשעבר שעדיין מתכתבת איתה בצ’אטים, ג’יי חייבת להחליט האם היא מתכוונת לצאת מהלימבו שהיא כלואה בו.


נער החורף

יום שישי, 23.6, 19:30 | יום שבת, 24.6, 21:00

סרטו החדש האוטוביוגרפי של הבמאי כריסטוף הונורה (“בפריז”, “שירי אהבה”, “גבר באמבטיה”), שלראשונה מביא את סיפורו האישי אל המסך הגדול. “נער החורף” מגיע אלינו אחרי בכורתו העולמית בפסטיבל טורונטו ואחרי זכייה בפרס השחקן הטוב ביותר לכוכב העולה פול קירשר בפסטיבל סן סבסטיאן.

לוקה (פול קירשר) לומד בפנימייה מרוחקת מהעיירה הקטנה שגרים בה הוריו, ויש לו בן זוג אהוב, אחד התלמידים האחרים בפנימייה. לוקה בעל שמחת חיים בלתי נדלית ומקווה יום אחד לעבור לפריז, שבה כבר מתגורר אחיו הגדול, קוונטין (וינסנט לקוסט). טרגדיה פתאומית הופכת את עולמו של לוקה, וכל מה שהיה לו מובן מאליו נלקח ממנו ברגע אחד. הוא מתמלא כעס וייאוש, אבוד בתוך הכאב. אמו, איזבל (ג’ולייט בינוש, בתפקיד מרגש), לא יודעת איך לעזור לבנה הצעיר והוא מצטרף בפריז אל אחיו הבכור, שלא ממש פנוי לתמוך באחיו הקטן. כך נותר ללוקה בן ה-17 למצוא את דרכו בעולם לבדו, מחפש נחמה בפריז החורפית באפליקציות הכרויות ומפגשים מיניים בעייתיים.
קירשר מגלם באופן מושלם את לוקה כצעיר ללא עקבות, שאינו מסוגל לבטא, להכיל או לשחרר את הכאב העצום שלו. הסצנות שלו עם בינוש יוצרות מורכבות רבת עוצמה וקורעת לב. “נער חורף” הוא הצצה אינטימית לתוך עולמו של נער מתבגר בדרכו לבגרות, לתוך מסע של תיכוניסט צעיר המנסה למצוא את הדרך חזרה אל התקווה.

מוגבל לצפייה מגיל 18 ומעלה.


בדידות

יום שישי, 23.6, 22:00

קייסי (ג’וש לאברי), צעיר כפרי, עושה את דרכו אל סידני. עד שיגיע ליעדו, הוא נודד ברחבי אוסטרליה הכפרית, גונב אלכוהול ומקיים יחסי מין עם זרים בחדרי שירותים בתחנות עצירה לנהגי משאיות בכבישים הארוכים והבלתי נגמרים של אוסטרליה. כשהוא סוף סוף מגיע לסידני, המנטליות של עיירה קטנה וכובע הבוקרים שלו גורמים לו לבלוט ולא לטובה. הוא נרשם לאפליקציית הכרויות ומוצא את עצמו פופולרי. דרך אחד החיבורים האלה הוא פוגש בחור צעיר ומושך בשם טיב (השחקן הסודני-מצרי דניאל גבריאל), שעמו יש לו חיבור פיזי מיידי. קייסי עובר לגור על הספה של טיב ומסייע לו בעבודות מוזרות ברחבי העיר. השניים מתקרבים מספיק כדי לחלוק את הפצעים הרגשיים שלהם אחד עם השני. הם עומדים לגלות שהבדידות יחד יותר נוחה, אבל ייתכן שזו בעצם התחלה של מערכת יחסים?
“בדידות” הוא אולי אחד הסרטים הנועזים מבחינה מינית בפסטיבל, אבל במקביל הוא גם סרט מאוד רגיש על חיפוש אחר חיבה, שייכות והגשמה מול אובדן גדול.

מוגבל לצפייה מגיל 18 ומעלה בשל סצנות מין מפורשות.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן