fbpx

נדחתה העתירה לביטול הענקת פרס ישראל לרב יעקב אריאל: “דעות הנטועות בלב הקונצנזוס הציבורי”

בג״ץ דחה את העתירה שהוגשה האגודה למען הלהט"ב שביקשה לבטל את הענקת הפרס בשל התבטאויותיו החמורות של הרב נגד הקהילה | "התבטאויותיו צורמות, עולבות ופוגעות בציבור שלם - אך אין זה ראוי להגביל את מתן פרס ישראל לאלה המחזיקים בדעות הנטועות בלב הקונצנזוס הציבורי. התבטאויותיו מוגנות על ידי חופש הביטוי"
יעקבאריאל
צילום: צילום מסך יוטיוב

בג”ץ דחה את עתירת האגודה למען הלהט”ב שביקשה לבטל את הענקת פרס ישראל לרב יעקב אריאל, שטען כי “הומואים הם נכים” וכי עדיף לא להשכיר דירה לזוג לסביות.

שופטי בג”צ התייחסו להתבטאויות של הרב אך קבעו בפסק הדין כי עצם ההתבטאויות אינן עילה מספקת להגבלת מתן הפרס, שכן הן נאמרו במסגרת חופש הביטוי.

“התבטאויותיו צורמות, עולבות ופוגעות בציבור שלם”, נכתב בהחלטה, “אך אין זה ראוי להגביל את מתן פרס ישראל לאלה המחזיקים בדעות הנטועות בלב הקונצנזוס הציבורי. התבטאויותיו מוגנות על ידי חופש הביטוי”.

העתירה הוגשה על ידי האגודה למען הלהט”ב בחודש שעבר, לאחר פרסום ההחלטה להעניק את פרס ישראל בתחום הספרות התורנית לרב יעקב אריאל. עוה”ד כרמל בן צור ועידן סגר, שייצגו את האגודה בעתירה, התבססו על הדווח באמצעי התקשורת בו נאמר כי חלק מחברי הוועדה לא היו מודעים להתבטאויותיו הקשות של הרב בעת בחירתו ולכן לא ייחסו להן משקל בגיבוש ההמלצה.

יו”ר האגודה למען הלהט״ב, הילה פאר, הגיבה לפסיקת בג”צ ואמרה:  “אנחנו מאוכזבים אך מכבדים את פסיקת בג״ץ ומזכירים כי כפי שקבעו השופטים מדובר בהתבטאויות “צורמות, בוטות ועולבות בציבור שלם” שאין להקל בחומרתן. אמנם הרב אריאל יקבל את פרס ישראל לספרות תורנית ביום רביעי, אך הרוח הרעה של אמירותיו תמשיך לרחף מעל ראשו לתמיד. במציאות שבה אלפי להט”בים סופגים אלימות ושנאה על בסיס יומיומי ומופלים בכל תחומי החיים רק בגלל מי שהם, חובתנו הבסיסית כאזרחים וכאזרחיות להוקיע את השנאה וההסתה מכל סוג, ולהמשיך במאבק הצודק לשיוויון וביטחון עד שננצח”.

עוד בנושא:  סופ"ש הגאווה של ת"א - כ-200 אלף במצעד ובמסיבת הגאווה המרכזית

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן