fbpx

משטרת הרשות אסרה את פעילותו של ארגון להט”בי פלסטיני: “מנוגדת לתרבות הערבית”

משטרת הרשות הפלסטינית הודיעה כי היא אוסרת על הארגון הלהט"בי אלקאווס (הקשת) לפעול בשטחי הרשות מכיוון שפעילותו פוגעת באידיאלים ובערכים של החברה הפלסטינית | "רדיפה גלויה של להט"בים על ידי כוחות ביטחון של הרשות הפלסטינית"
3
להט”בים ערבים מפגינים בחיפה | צילום: יארא גדיר

אחרי 11 שנה של פעילות, השבוע קיבלו חברי הארגון הפלסטיני הגאה “אלקאוס” (הקשת), הפועל בשטחי הרשות הפלסטינית, תזכורת כואבת לסיבה לקיומם, כאשר משטרת הרשות הפלסטינית הכריזה על פעילות הארגון כמנוגדת לתרבות של החברה הערבית, ולכן מנוגדת לחוק, והורתה על הפסקתה.

על פי הודעת משטרת הרשות הפלסטינית, נאסר על הארגון להמשיך בפעילותו, ובמידה ויעשה כן יבוצעו מעצרים נגד חברי הארגון.

החלטת המשטרה התקבלה לאחר שארגון ‘אלקאוס’ הודיע על כוונתו לערוך כנס בעיר שכם, שנועד לעודד שיתוף פעולה בין הארגון לבין הרשויות. בעקבות הפרסום הודיעה משטרת הרשות הפלסטינית כי היא אינה מאשרת את קיום הכנס וכי תפעל לביטולו.

“פעילויות מסוג זה מהוות פגיעה באידיאלים ובערכיה של החברה הפלסטינית, ששמרו על עמנו לאורך ההיסטוריה”, אמר דובר המשטרה הפלסטינית, “אין להן מקום בדתות המונותאיסטיות או במנהגים והמסורות הפלסטינים, במיוחד בעיר כמו שכם המאופיינת במנהגיה המסורתיים ובהיסטוריה העתיקה, ועל כן לא תוכל המשטרה לאשר את קיומם, ובמקביל תפעל להעמיד לדין את האחראים”.

בארגון הגיבו להחלטה לאסור את פעילותם ופרסמו הצהרה בה הוסברה פעילותו של הארגון.

“ארגון אלקאוס הוא מוסד שפועל בפלסטין מאז 2007. הוא מפקח על תכניות החינוך בנושא פלורליזם מיני ופועל בשיתוף עם עשרות ארגוני חברה אזרחית למאבק באלימות נגד לסביות, הומואים, ביסקסואלים וטרנסג’נדרים. אנחנו קוראים למשטרת הרשות הפלסטינית לקרוא את עקרונות אסיפת החברים של הארגון וללמוד על עבודתם, במקום לאיים עליהם ולרדוף אותם”.

בארגון הלהט”ב הערבי ‘הבית השונה להעצמת הקהילה הערבית הלהט”בית’ הפועל בישראל, הגיבו גם כן למקרה:

“אלקאוס הוא הארגון החברתי היחיד שפעיל בשטחי הרשות למען הקהילה הלהט”בית הפלסטינית. התנאים בהם הלהט”בים חיים ופועלים יום יום בחברה הפלסטינית תמיד היו קשים מאוד, אבל היום אנו עדים לרדיפה גלויה של להט”בים על ידי כוחות ביטחון של הרשות הפלסטינית. אנו עומדים לצדם של חברינו הלהט”בים הפלסטינים, שספגו היום מכה קשה במיוחד. נעשה כל מה שביכולתנו כדי לתמוך, לחזק ולסייע להם במאבק שלהם, שהוא גם המאבק שלנו”.

בעקבות הדיווחים, הודיעו ארגון הבית השונה והאגודה למען הלהט”ב על פגישת חירום.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“עקב הדיווחים לפיהם משטרת הרשות הפלסטינית אסרה את פעילותו של הארגון הלהט”בי אלקאוס, האגודה וארגון “הבית השונה” מזמינים אתכם ואתכן לקחת חלק בפגישת חירום”, נכתב בארוע, “בה נחשוב ביחד, ונתכנן את הצעדים אפשריים למען קהילת הלהט”ב הפלסטינית לאור המציאות ברשות”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן