fbpx

מצעד הגאווה בירושלים – בנושא דת ולהט”ב

ועדת המצעד בהובלת הבית הפתוח בירושלים החליטה לצעוד השנה בירושלים תחת הכותרת "דת ולהט"ב", ולהרים על נס את חברי וחברות הקהילה הגאה הדתיים והדתיות. "ירושלים, כעיר מגוונת ורבת פנים, מסמלת יותר מכל את שני הקצוות ביחס בין הקהילה הדתית לקהילה הגאה"
מצעדירושלים2009
ירושלים 2009 | צילום: גיא יצחקי | CC BY 2.0

הבית הפתוח בירושלים לגאווה ולסובלנות (ע״ר) והקהילה הגאה בירושלים בחרו לערוך את מצעד הגאווה והסובלנות ה-16 בירושלים, שיערך ב-3.8.2017, י”א אב, תשע”ז, ויעמוד בסימן 20 שנה להקמת הבית הפתוח, בנושא “דת ולהט”ב”.

במהלך היסטורי בחרה ועדת המצעד שהתכנסה בתחילת השבוע בהובלת הבית הפתוח בירושלים, לצעוד תחת הכותרת “דת ולהט”ב”, ולהרים על נס את חברי וחברות הקהילה הגאה הדתיים והדתיות. ירושלים, כעיר מגוונת ורבת פנים, מסמלת יותר מכל את שני הקצוות ביחס בין הקהילה הדתית לקהילה הגאה.

“העולם הדתי עשה כברת דרך חסרת תקדים ביחסו ובקבלתו את הקהילה הגאה ואת חבריה שמשתייכים לשני העולמות”, נמסר מהבית הפתוח, “מנגד, אנו עדיין עדים ועדות שנה אחר שנה לאמירות סרות טעם, פוגעניות ואף מסיתות שמגיעות מחזיתות שונות בעולם הדתי – היהודי, הנוצרי והמוסלמי. רק לפני כשנתיים ראינו לאן מובילה השנאה “בשם הדת” במעשה הרצח הנורא של שירה בנקי ז״ל. קראנו אז ואנו קוראות היום – רצח לעולם אינו המעשה הדתי. לעולם אינו המעשה היהודי.

נצעד השנה כדי לשפוך אור על ההתקדמויות העצומות של העולם הדתי, וכדי להצעיד איתנו קדימה את מי שעוד מבטאים סתירה בלתי אפשרית בין העולמות. המסר שלנו ברור: או שיתקדמו או שישארו מאחור בצד השני של ההיסטוריה, אותה אנו מתכוונות לעשות בירושלים באוגוסט הקרוב.

הבית הפתוח בירושלים מציין השנה 20 שנה של עשייה, נראות ומאבק לחירות ולשיוון לקהילת הלהט”ב בירושלים ובכלל, ואנו רואים ורואות את הנושא כראוי וראשון במעלה לצעוד תחתיו – כאחד הארגונים, שבשותפות עם ארגוני הקהילה הדתית הגאה, מקדם גאווה וסובלנות לכולן וכולם, ללא הבדל השקפה או אמונה דתית”.

“אני מרגישה שזה יעלה מודעות לכך שדת ולהט”ב הם שני דברים שלא בהכרח מנוגדים או סותרים”, מספרת אסתי המניק (18), חברת הבית הפתוח מהמגזר הדתי-לאומי, שעומדת יחד עם חבריה מקבוצות הצעירים בבית הפתוח מאחורי הנושא, “בשנתיים האחרונות, יש הרבה רגשות אנטי-דתיים בקהילה הגאה שנובעים מהתבטאויות של דמויות דתיות מייצגות. אני רוצה שבאמצעות העלאת הנושא לסדר היום – הקהילה תראה שאפשר וצריך להפריד בין דת להומופוביה”.

עוד בנושא:  אז מה רואים ב-TLVFest 2023?

“מצעד בסימן דת ולהט”ב נותן שם לתופעה שלרוב לא מדוברת”, אומרת בתיה דיקשטיין (22) מהקבוצה הדתית בבית הפתוח, “כשהייתי בארון לפני כמה שנים חיפשתי מידע באינטרנט על להט”בים דתיים, ומה שמצאתי כלל בעיקר טיפולי המרה ונישואין בין הומואים ללסביות. והלוואי והייתי יודעת שיש קהילה חזקה ומהממת שהיא דתית וגאה. אני מקווה שאחרי שבחרנו את הנושא הזה, החיפוש הבא של נערה להט”בית באינטרנט יביא לה תוצאות אחרות”.

בבית הפתוח מתייחסים גם לנושא הקהילה הביסקסואלית, שנבחר בשיתוף ציבור כנושא שיוביל את ארועי הגאווה השונים, ומסבירים כי גם נושא זה יזכה לבמה בארועי הגאווה בבירה.

“ברוח הנושא השנתי שנבחר במנהלת הגאווה הארצית, לה אנו שותפות, המצעד יבליט ויציין את הקהילה הביסקסואלית הירושלמית, הדתית והגאה. שתי הקהילות, הדתית והביסקסואליות, יקבלו במות במצעד עצמו, ולא פחות מכך ברצף ארוך של אירועי תרבות, אמנות ובילוי קהילתיים בהובלת הבית הפתוח שיתקיימו סביב המצעד בעיר”.

“הבית הפתוח הוא הגוף המארגן של המצעד הירושלמי”, אומר אלישע גולני (26), חבר הועד המנהל בבית הפתוח, “אבל בכל מה שנוגע לתוכן אנחנו מנסות לתת במה כמה שיותר מאפשרת לקהילה להשמיע את קולה – בבחירת הנושא, בבניית התוכן ובהובלת הקמפיין לקראת המצעד”.

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

2 תגובות

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגב

    התאריך הלועזי נכתב הפוך –
    הכוונה היא ל-3.8.2017

  2. אורן הגב

    התאריך בכתבה לא נכון !!!

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן