fbpx

מסיבת הפתיחה של בית הקהילות בחיפה

מסיבת הפתיחה הרשמית של בית הקהילות בחיפה פתחה עידן חדש בחיי הקהילה החיפאית, אך גם זכרה להזכיר את ההיסטוריה והמאבק של הקהילה בתערוכת היסטורית ייחודית
פתיחתביתהקהילות
צילום: עדי סדקה

בסוף השבוע האחרון התקיימה בחיפה מסיבת הפתיחה הרשמית של בית הקהילות – הבית החדש של הקהילה בחיפה.

הבית, שנחנך לפני כארבעה חודשים, כולל “סלון” המשמש כמרחב היכרות לחברי הקהילה הגאה, שלושה אולמות, מרפאה בה יתבצעו בדיקות בשיתוף הוועד למלחמה באיידס ומרפאות הפרסים ומשרד של הארגונים הגאים.

בבית הקהילות מתקיימות פעילויות רבות בהם הופעות, הרצאות, מופעים, קבוצות תוכן הפונות לכלל הקהילות השונות בקהילה (קבוצת איגי לנוער גאה, קבוצת טרנס* לנוער טרנס, קבוצת נשים להטבקיות ועוד), שמעניקות במה להיכרות ולליכוד הקהילה ותומכיה, בסביבה חמה ומכילה ומיצרות חשיפה לקהילה הגאה בעיר.

“כנער חיפאי מהקהילה הגאה, בית הקהילות מהווה בדיוק את מה שהיה חסר לנוער החיפאי”, אמר גל, נציג הנוער החיפאי, בנאום שנשא במסיבת הפתיחה, “מקום קבוע בשבילנו, שבו אנחנו יכולים להיות בדיוק מי שאנחנו ומי שאנחנו רוצים להיות, מקום שמלא בכל עת באנשים שאכפת להם מאיתנו. בית הקהילות מהווה “מרחב בטוח” וסביבה תומכת ומכילה, לכל האנשים ובעיקר לנו, נוער שצריך את התמיכה והקבלה ללא תנאים, וכל זאת בנוסף למרחב כיפי, מחבק ומאד חוויתי לכל נער ונערה שבאים בכל זמן לבית הקהילות.

אני מאחל לנוער החיפאי, בין אם הוא חלק מהקהילה הגאה ובין אם לאו, שנמשיך בדרך המדהימה בה אנו הולכים לקראת קבלה וסובלנות כלפי השונים מאיתנו בחברה, דרך שבית הקהילות הוא אבן דרך משמעותית שאין כמותה. אני מאחל לנו שנמשיך להיות מאוחדים וחזקים ולהילחם למען עתיד טוב יותר, עתיד רצוף באהבה וקבלה כלפי כל אדם, ללא קשר למינו, מגדרו, נטייתו המינית וכל פרט אחר”.

צילום: עדי סדקה

עוד במסיבת הפתיחה של בית הקהילות הוצגה תערוכה מיוחדת של פרויקט ההיסטוריה הגאה החיפאית שפועל כבר מעל לשנה. הפרויקט,  המתעד ראיונות מצולמים עם ותיקי וותיקות הקהילה החיפאית בסיפורים מרתקים משנות ה50 ועד היום ואף מקיים הרצאות וסיורים בנושא,הציג בתערוכה מסמכים ומכתבים רשמיים משנות ה90 של חברי האגודה בחיפה, של עמרם מצנע ראש העיר דאז ושל ח”כ לשעבר יעל דיין, וכן כרזות של מצעדים קודמים, הפגנות ומסיבות (כולל הזמנה לאירוע הגאווה הראשון שהתקיים בחיפה שכלל שיט גאווה הקישון).

עוד בנושא:  בין שתי המלחמות: עולים להטב"ק ממדינות פוסט-סובייטיות

התערוכה תישאר תלויה בבית הקהילות למי שתרצה להגיע להתרשם.

פיסת נוסטלגיה | מתוך התערוכה

 

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

תגובה אחת

  1. ערן מזרחי הגב

    איזה יופי ! מגיע לקהילה בחיפה.
    סוף סוף משהו שממלא את החלל שהשאיר הפורום החיפאי. יפה שיש מקום חדש וממשיכים במסורת המצעד.

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן