fbpx

מיכל לוטן | LADY FALLING DOWN

מיכל לוטן בקליפ קווירי, פמיניסטי וארטיסטי. "זה כל כך נדיר שאני מרגישה שיש לי האפשרות להביע מסר פוליטי דרך המוזיקה שלי"
layfallingdown

I wish I was a lady falling down
So you can come and pick me off the ground
So you could come and tell me it’s ok
So you could come and show me the right way


הזמרת היוצרת מיכל לוטן היא אמנית שלא מפסיקה להתפתח ולהשתנות. לאורך שני העשורים האחרונים היא התנסתה במגוון ג’אנרים – מאלבומי פולק עדינים ועד לאלקטרוניקה וטריפ הופ, דרך מחוזות הפופ והביטבוקס. החקירות המוזיקליות מלאות הסקרנות שלה הובילו אותה לשיתופי פעולה ייחודיים עם המוזיקאים המובילים והמוערכים בארץ – אדם שפלן, יהוא ירון, טליה אליאב, איציק פצצתי ועוד.

במהלך שלושת השנים האחרונות הופיעה לוטן ברחבי הארץ עם המפיק איציק פצצתי (המופע של ויקטור ג’קסון, העיר הזאת) שהעניק סאונד ייחודי לאלבום החדש. הסינגלים מתוכו, Sinking Stone ותן לי מקום – כבשו את פלייליסט היום והלילה של גלגלצ וזכו לאהבת הקהל והמבקרים. בשני הסינגלים האלו הציגה לוטן טקסטים נוקבים ולא מתפשרים שמתמודדים באומץ עם האספקטים הקשים באהבה.

“LADY FALLING DOWN הוא שיר הנושא של האלבום השני שלי. הוא מדבר על המשאלה להיות האישה חסרת הישע, זו שנזקקת לעזרה, מאבדת נשימה, וכך נותנת לגבר שלצידה להרגיש נחוץ ומלא חשיבות. המשאלה לעומת המציאות שהיא הפוכה לגמרי. הזמרת בשיר יציבה כמו סלע אך מוותרת על “המלוכה” כדי שתינצל וכך לא תהיה לבד”.

מהיכן הגיע הרעיון לדמויות הדראג בקליפ?
הקליפ הושפע מאד מהקלאסיקה החשובה I Want to Break Free של קווין. רצינו לעשות גירסת ישראל סבנטיז לקליפ הזה, שיספר על משפחה בבית שאוחז בתוכו את המתחים בין הדמויות כולן.

בתהליך העבודה על גירסת האולפן של הסינגל, בעיקר בעקבות סאונד הצרחות שבתחילת השיר, שהוקלטו על ידי מפיק האלבום איציק פצצתי, עלה הרעיון לדראג.

השחקנים המדהימים הגיעו כמו בדרך נס דרך חבר משותף והם יחד עם המאפרת והצלמת תמר בנין התגייסו במהירות ונדיבות שכמותה לא ראיתי. זה כל כך נדיר שאני מרגישה שיש לי האפשרות להביע מסר פוליטי דרך המוזיקה שלי. כשהבנתי שהתינוק הקטן של תמר הולך להיות איתנו בסט הרגשתי שחייבים לצלם כמה אימג’ים עם התינוק כמחאה על ההחלטה הקשה של הממשלה לא לאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ”

עוד בנושא:  הייצוג הלהט"בי בבחירות ללשכת עורכי הדין

האלבום החדש הופק בתמיכת הקהל בפרויקט הדסטארט מצליח, והוא מציג אסופת שירים אישיים, חשופים ומרגשים, חפים מכל ניסיון למצוא חן, שמדגישים את היכולות הווקליות הנדירות של לוטן. לכבוד צאת האלבום החדש יוצאת לוטן במופע חדש עם להקה שמעניקה צליל חם ועוטף לגרוב הפופי שלה.


מילים ולחן – מיכל לוטן | הפקה מוזיקלית – איציק פצצתי | בימוי – מיכל לוטן | צילום עריכה וארט – יערה ניראל | איפור – תמר בנין | עיצוב גרפי – אלה כהן ונסובר

רוצה לקרוא עוד?

תגובות

השארת תגובה

אתר WDG לא יפרסם תגובות המפרות את תנאי השימוש של האתר, לרבות תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון מבזה או פוגעני.

אתר אחד לכל ההומואים הלסביות הביסקסואלים הטרנס* הקווירים הביסקסואליות הא-מיניים הפאנסקסואליות הפוליאמורים הלהט"ב

Copyright 2024 © All rights Reserved

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן